Ga naar inhoud

Verjaardags Kalender


Amonra

Aanbevolen berichten

25 minuten geleden, Passer zei:

1. je versleepte het naar een andere locatie :

   1a   van waar naar waar?

   2b   en dààrna voerde je verjaardagen in?

 

want

2. ik zie in je screenshotje geen ingevoerde zaken... ?

Zie laatste screenshot:  het programma van boven het scherm naar beneden gesleept.en de ingevoerde verjaardagen. zie je ook staan .

Link naar reactie
Delen op andere sites

ah ja, 'k dacht dat je het programma-zelf van de ene plaats in verkenner naar (bv) een andere map gesleept had.

Maar je verplaatste het gewoon op je bureaublad. Dàt kan dan de oorzaak niet zijn.

(en je ingevoerde verjaardagen zie ik nu ook staan)

 

Eigenaardig, dit kwam ik nog niet tegen..

 

Goed, probeer dan even wat ik al vertelde: verwijder het programma, reboot je computer en installeer het terug.

Kijk dan of je wel reactie krijgt als je rechts klikt op zo'n kalenderdatum? (en dus niet langer je pc-instellingen krijgt)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens de afbeelding zit je op de site van softonic om Rainlendar te downloaden.

Dergelijke sites durven al eens iets van eigen makelij toevoegen aan het installatiebestand zodat je eigenlijk meer installeert dan enkel het gewenste programma.

Het gevolg is dat je een boel ongewenste reclame kan krijgen en misschien zelfs besmet kan raken met adware of malware.

 

Best het programma halen op de site van de maker(s).

https://www.rainlendar.net/cms/index.php?option=com_rny_download&Itemid=32

De Lite (Free) versie zou voor jou moeten volstaan.

Succes.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2022-01-15_13h05_39.png.62100f67c266ff76eadf16646c9a08ee.png

 

Op jouw geplaatste afbeelding is duidelijk te zien dat de download van Rainlendar vanaf de website van Softonic komt 🤔. Niet bepaald een betrouwbare website.

 

Software download je best vanaf de website van de fabrikant, deze dus: https://www.rainlendar.net/cms/index.php

De software is te downloaden door op volgende link te klikken: https://www.rainlendar.net/download/Rainlendar-Lite-2.17.1-64bit.exe

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, kweezie wabbit zei:

Dergelijke sites durven al eens iets van eigen makelij toevoegen aan het installatiebestand zodat je eigenlijk meer installeert dan enkel het gewenste programma.

 

@kweezie wabbit en daarom zit ik te denken dat het misschien best is vooraf een malwarecheck te doen, vooraleer Rainlendar opnieuw te installeren?

(maar daar weet jij meer van dan ik :) )

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een malwarecontrole kan nooit kwaad.

 

Download de 577bf0efb8088-FRST.png Farbar Recovery Scan Tool 64 bit via de onderstaande link naar het bureaublad.


Farbar Recovery Scan Tool Link


Als er een melding van Smartscreen komt doe het volgende Handleiding als je klaar bent mag je hem weer aanzetten.


Farbar Recovery Scan Tool uitvoeren
Klik met de rechtermuisknop op FRST64.exe en kies voor de optie RunAsAdmin.jpg Als administrator uitvoeren.

  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk vervolgens op de Scan knop, er zal nu eerst een back-up van het register worden gemaakt.
  • Wanneer de scan gereed is worden er twee logbestanden aangemaakt met de naam (FRST.txt en Addition.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg beide logbestanden als bijlage toe aan het volgende bericht.


Een handleiding via een filmpje van Farbar Recovery Scan Tool kan je HIER vinden.

aangepast door kweezie wabbit
tikfout verbeterd
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb mij misschien niet duidelijk uit gedrukt ,maar het gaat erom dat ik "Taken en de Kalender " in het beeld scherm via "Öpties" heb aan gevinkt om niet te verschijnen als er geen berichten zijn . Dat werkt dus niet want bij het weer opstarten verschijnen ze weer in het Beeldscherm van de PC. Zie de bijlagen .

Markering Rainlender  2022-01-18 085852.jpg

Lijst vensters verbergen Rainlender  2022-01-18 090158.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.