Ga naar inhoud

Privacywaarschuwing


Lendal

Aanbevolen berichten

Goedenamidddag

 

wanneer ik onder instellingen de WIFI oproep komt de naam van de router maar daaronder privcacywaarschuwing. Al ondervonden dat er iets mankeerde . Ik dacht router kapot;

 

Wat moet ik ondernemen bij deze melding van privacy waarschuwing AUB

 

Met dank en vg

 

Lendal

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 uren geleden, Lendal zei:

wanneer ik onder instellingen de WIFI oproep komt de naam van de router maar daaronder privcacywaarschuwing

Je had hierbij moeten vermelden op welk apparaat jij die privacywaarschuwing te zien kreeg. En ook welk besturingssysteem (en welke versie daarvan) je op dat apparaat gebruikt. Dat moet je in ieder topic doen. Want de forumleden kunnen niet ruiken wat voor apparaat jij gebruikt.

12 minuten geleden, Lendal zei:

ik kan geen screenshot nemen daar het niet verschijnt op mijn iMac .

Dan verscheen die melding blijkbaar op een ander apparaat van Apple. Graag in ieder topic melden welk apparaat jij gebruikt en welk besturingssysteem, plus de versie van dat besturingssysteem.

Mogelijk kreeg jij die melding te zien op je iPad of iPhone. Ook met een iPad of iPhone kun je screenshots maken. Lees hier hoe je dat doet: https://www.icreatemagazine.nl/workshop/itip-screenshot-maken-op-iphone-en-ipad-ios/

 

Voor de meelezers zal ik laten zien wat voor melding Lendal waarschijnlijk kreeg. Ik heb screenshots gemaakt met mijn iPad Air 2, die draait op iPadOS 15.1:

61dadf8bb6f56-Ashampoo_Snap_2022.01.09_1

Wanneer ik op de i achter Privacywaarschuwing tik, dan krijg ik het volgende te zien:

61dae03d20be0-Ashampoo_Snap_2022.01.09_1

Ik klik daarna op de link Meer informatie over aanbevolen instellingen voor wifi..

Daardoor kom ik op de volgende website van Apple uit: https://support.apple.com/nl-nl/HT202068

Op die website staan de door Apple aanbevolen instellingen voor wifirouters.

Ik heb die website doorgelezen en concludeerde dat de instellingen van mijn router aan de eisen van Apple voldoen. Apple wil eigenlijk al een stuk verdergaan dat veel routers op dit moment kunnen. Zo bepleit Apple het gebruik van WPA3, wat op veel routers die nu bij de gebruikers thuis staan, nog niet mogelijk is.

 

Deze privacywaarschuwing wordt op sommige apparaten van Apple getoond sinds iOS 15.1 (of iPadOS 15.1 voor de iPad).

Vreemd genoeg zie ik de waarschuwing wel op mijn iPad, maar niet op mijn iPhone, terwijl voor beide apparaten toch dezelfde router met dezelfde instellingen wordt gebruikt.

Nog sterker: als ik op mijn iPad kies voor de 2.4 GHz verbinding, dan krijg ik geen privacywaarschuwing te zien. Ik zie die waarschuwing alleen wanneer ik op mijn iPad gebruik maak van de 5 GHz verbinding.

 

Lendal heeft gekozen voor oplossing 2 die onder andere op de volgende website wordt besproken: https://www.techconnect.nl/nieuws/apple/8972/apple-apparaten-en-privacy-waarschuwing-bij-wifi/

Op die website staat ook: "In het algemeen is de melding overigens niet heel erg van belang en in principe kun je hem negeren, Apple zal dit in een update nog aanpassen."

 

Ik koos zelf voor een andere oplossing: ik zette mijn iPad helemaal uit en startte hem daarna weer op. De privacymelding was verdwenen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.