Ga naar inhoud

Citaten en doordenkertjes


kweezie wabbit

Aanbevolen berichten

Volgens mij kun je alleen zorgmijder zijn als alles goed voelt.

 

Dit jaar zag ik voor het eerst in 25 jaar de assistente van de dokter (die ik nog nooit gezien heb), omdat er een propje in mijn oor zat.

 

Uiteraard is het van groot belang om altijd naar je eigen lichaam te luisteren. Het menselijk lichaam heeft, als alles goed is, een zeer sterk zelfgenezend vermogen. Ken je eigen natuur en leef daarnaar.

 

Mijns inziens is stress de allergrootste bedreiging voor de gezondheid. Vermijd alle vormen van stress. Drink goede thee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Leono zei:

Volgens mij kun je alleen zorgmijder zijn als alles goed voelt.

 

 

Zelfs als je je goed voelt, kan iets grondig fout gaan in je lichaam, zonder iets te merken.

In Belgie worden mannen en vrouwen vanaf 50 jaar uitgenodigd voor een stoelgang test (vrijblijvend).

Bij mij gaf de test aan dat er mogelijk iets fout was .

En ja dus, na verder onderzoek, dikkedarm kanker.

Zonder die test had ik nooit geweten van de ziekte, en zou ik in een ongeneesbaar stadium zijn gekomen.

Twee maanden na het verwijderen van de endeldarm, werden uitzaaiingen in de lever vastgesteld, toen is er gezegd, dat ik het niet zou overleven.

Gelukkig heeft een operatie én chemo er voor gezorgd dat ik nog rondloop op deze wereld.😁😇

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb lang getwijfeld om dit verhaal hier "gecomprimeert" neer te pennen.

Het was mijn bedoeling, om aan te tonen dat een regelmatige controle bij een dokter, een aandoening kan detecteren voor het te laat is; denk bijvoorbeeld aan jaarlijkse controle van je bloed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 minuten geleden, Eddy X zei:

Ik heb lang getwijfeld om dit verhaal hier "gecomprimeerd" neer te pennen.

Vrijheid van expressie is een groot goed en volgens mij is het zeer gezond om je vrij te uiten. Maar ieder mens heeft zijn eigen weg.

 

Voor mij absoluut geen "regelmatige controles". Sinds mijn 21e zet ik mijn kaarten op gezond vleesloos eten (en vermijding van elke vorm van sport).

 

Ik voel mij meestal kiplekker en goed uitgerust. Dat hangt mijns inziens trouwens met elkaar samen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.