Ga naar inhoud

Citaten en doordenkertjes


kweezie wabbit

Aanbevolen berichten

Lenin stierf.

God en de duivel bespraken waar ze hem naartoe moesten sturen, naar de hemel of de hel, en besloten naar de hel te gaan. Een maand later komt de duivel naar God en zegt:

 

Ik breng Lenin naar je toe. Mijn kleine duivels hebben een opstand veroorzaakt, want voor de helse arbeid eisen ze hemelse levensomstandigheden. Alles is in orde in jouw paradijs
en hij zal daar geen sociale voorwaarden hebben om zijn ideeën te promoten. Dus ga je van hem geen last hebben!


God was het daarmee eens.

 

Een maand later komt de duivel weer naar God en  vraagt:  Wel, God, hoe leeft Lenin bij jou?
God antwoordt: Ten eerste is het niet God, maar kameraad God, en ten tweede is er geen God.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eentje voor "Passer" ???

 

Er zijn huismussen.

 

Er zijn huismussen 
en grasmussen 
en allerlei ras mussen 
nog daartussen 
misschien;
maar er is bij de mussen 
nooit onderscheid tussen 
maximussen 
en minimussen 
te zien.

 

Uit: "Eeuwig gaat voor ogenblik", 1965.

Garmt Stuyveling (1907 - 1985) - Garmt Stuiveling was een Nederlands dichter en literator.

aangepast door Calvus
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Volgens mij is dat slechts een deelgebied van wijsheid of kennis die ontstaat.

 

Dus "iedere wijsheid of kennis" vind ik wat (erg) boud gezegd.

 

De vraag: "Ik weet het niet" is niet altijd aan de orde. Een baby weet al dat hij moet krijsen als hij honger heeft of ander ongerief.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
  • 3 weken later...
1 uur geleden, kweezie wabbit zei:

De laatste jaren heeft de geneeskunde zo veel vooruitgang geboekt, dat er bijna geen gezonde mensen meer zijn...

Dit is feitelijk de reden waarom ik een zorgmijder ben geworden. Men vindt altijd wel iets wat ik niet wil weten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.