Ga naar inhoud

Windows 7 naar hogere versie.


Hugod

Aanbevolen berichten

@kweezie wabbit

 

Ik wil hier geen polemiek op gang brengen maar wat als ik je vertel dat ik hier een 17" Asus X70Z laptop (gekocht in 2008 !!! en van origine een Vista) heb staan draaien met de allerlaatste versie 21H2 Windows 10 Pro en volledig up-to-date wat de updates betreft.

Processor is een AMD Athlon (tm) X2 Dual core QL-60 - deze komt ook niet voor in de lijst van compatibele AMD Processors: hier

Met nog steeds het originele HDD-schijfje van 250GB en slechts 3GB RAM geheugen.

 

Natuurlijk is dat ding bijna een fossiel en nog met moeite vooruit te branden!

Heb hier nog een gebruikt SSD-ke van 250GB liggen, misschien moet ik er dat eens insteken en zien wat dat gaat geven? :lol:

 

Wat ik vraagsteller eventueel nog wou voorstellen is:

Heb je al eens geprobeerd te “upgraden” zonder dat je Norton actief is?

Schakel die eens uit.

 

Verder.

Een “upgrade” is niet hetzelfde als een “update” … maar toch …

Start eens volgende “services” (als ze al niet al worden uitgevoerd):

  •          Background Intelligent Transfer Service
  •            Windows Installer
  •         Windows Modules Installer
  •           Windows Update

(Typ daarvoor in het zoekvak -  Services – kies voor “Als administator uitvoeren” klik vervolgens op bovenstaande services en kies links boven voor “Starten”. Doe dit voor de 4 services.)

 

Wil je dan nog eens poging wagen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, kweezie wabbit zei:

Volgens de afbeelding heb je een I5-3570 processor.

Die is niet geschikt voor windows 10 wegens "te oud".

Tja, daar heb ik toch mijn twijfels over...

Die lijst van Microsoft waarin compatibele intel cpu's voor Windows 10 21H2 staan, is wel heel erg beperkt. Daar staan alleen maar jonge processors op van slechts enkele jaren oud.

Boven die lijst van Microsoft staat: "Earlier generations and models of the CPUs listed may have limited support for devices on this version of Windows 10."

Vertaling: "Eerdere generaties en modellen van de vermelde CPU's hebben mogelijk beperkte ondersteuning voor apparaten op deze versie van Windows 10."

Dat wil niet zeggen dat Windows 10 er niet op kan draaien. Windows 10 kan in de praktijk prima draaien op oudere processors.

 

De Intel i5-3570 van Hugo is tussen de 9 en 10 jaar oud. Kan die Windows 10 draaien? Volgens mij met gemak.

Ik heb hier twee desktop pc's staan. De ene heeft een Intel i5-3550 processor en de andere een Intel i5-3570 processor (dus exact dezelfde als die van Hugo). Ze draaien zonder enig probleem en vlot Windows 10.

Op de pc met de Intel i5-3550 voerde ik de upgrade van Windows 7 naar Windows 10 uit in juli 2016.

Op de pc met de Intel i5-3570 deed ik dat pas in februari 2019.

En de upgrade van Windows 7 naar Windows 10 verliep beide keren zonder problemen.

Er moet daarom volgens mij bij Hugo wat anders aan de hand zijn, waardoor de upgrade mislukt.

 

Intussen krijgt Hugo hulp van Calvus, zie ik terwijl ik dit typ.

Ik wil aan Hugo alleen nog meegeven dat het niet mogelijk is om alleen de processor te vervangen door een nieuwer model. Nieuwere modellen vereisen ook een nieuwer type socket (voetje) op het moederbord waarop de processor wordt geplaatst.

Maar het zou naar mijn mening absoluut mogelijk moeten zijn om Windows 10 te draaien op de pc van Hugo met de huidige hardware. De specificaties van zijn pc zijn goed genoeg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Typ dus in het zoekvak het woordje – Services -en voer uit als “Administrator”.

 

image.png.a3f336807626ceefa8d29080c6dd6802.png

 

In het volgende scherm scroll  je naar “Background Intelligent Transfer Service” en klik er met links op (=selecteren).

Ga nu naar links boven en klik op “Starten”.

 

image.png.2f8bc08e173a059bbc52a7c90d2b9b59.png

 

Scroll nu verder naar beneden naar “Windows Installer”:

 

image.png.3607a04f9e3cffadf3a724772da50a93.png

 

Doe dit ook nog voor de twee anderen:

 

image.png.020464b770fbab01f594201b63e5e282.png

 

image.png.dd6440a618d781e8aa5e36a0ca09dee1.png

 

Sluit hierna het scherm van de services maar.

Nog eens een poging?

 

Ik zou nu toch ook nog eens Norton uitschakelen en vergewis je er van dat je deze voldoende tijd uitschakelt.

Ik meen me te herinneren dat je de uitschakeltijd kunt kiezen en dat Norton na verloop van de door jou gekozen tijdsperiode automatisch zichzelf weer inschakelt.

 

Mocht het nu nog steeds mislukken dan ben ik ook einde latijn hoor, sorry!

 

Een volledig nieuwe Windows 10 Pro installatie zou ook nog kunnen vooropgesteld dat je de licentiekey van je Windows 7 Ultimate kent, je een back-up hebt van al je persoonlijke data en natuurlijk ook al je mails die je wenst te bewaren.

Betalende programma’s waarvan je de installatiesleutels hebt kunnen daarna ook weer geïnstalleerd worden evenals de nodige gratis programma’s.

 

 

Mag ik een vraagje stellen, waarom gebruik je niet Windows Defender?

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Calvus, bedankt maar het is weer mislukt. Heb de uitvoeringen gedaan zoals je zo mooi liet zien en heb mijn Norton voor 5 uur uitgeschakeld.

Had ik de pc eerst moeten herstarten?

Ik probeer de neiging te onderdrukken om de pc door het raam te kieperen.

 

PS ik denk dat Norton beter is dan Defender.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.