Ga naar inhoud

Windows 11 start langzaam op


james48

Aanbevolen berichten

Hallo, ik heb een probleem met opstarten en afsluiten, alles duurt erg lang, het opstarten van PC duurt 3 minuten.

 

C:\ schijf is Samsung SSD 970 EVO Plus 2TB 2000,3 GB

Eigenschappen S.M.A.R.T., TRIM, VolatileWriteCache 

Trim is ingeschakeld.

Kan het zijn dat er te weinig werkgeheugen toegekend is in mijn C:\schijf ik weet niet hoe ik dat moet controleren.

 

Hopelijk kan ik er iets aan verbeteren.

 

Prestaties.png.2434a02883ae406dc9c9873a6e848253.png

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mogelijk word er te veel opgestart.

Kijk onder instellingen "apps" - opstarten, daar kan je programma's die niet direct hoeven opgestart te worden , uitschakelen.

In ieder geval, is er niets mis met geheugen of hardware .

 

aangepast door Eddy X
Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uren geleden, james48 zei:

Kan het zijn dat er te weinig werkgeheugen toegekend is in mijn C:\schijf ik weet niet hoe ik dat moet controleren.

Nee, dat heb je genoeg:  image.png.e7feaab8e43d3fa1f0b809fdb70657ae.png

 

en als het niet aan het aantal opgestarte 'dingen' ligt (zie Eddy X), dan zou ik eens gaan controleren op virussen, spy- en malware. - of eventueel in je bios eens naar je bootvolgorde gaan kijken (dat hij bv eerst niet een tijd op andere devices gaat zoeken naar windows i.p.v. direct naar je C te gaan of zo)

Link naar reactie
Delen op andere sites

875887828_NVIDIAfilesareEnabled.png.a2d367d3a271bed832a98ae4f1778039.pngGeachte Heren, bij deze hartelijk bedank voor de opfrissende wenken.

Ik heb inderdaad best wel veel programma's die tijdens het opstarten openen verwijderd.

Ik ben erg blij dat inmiddels de opstarttijd ongeveer 90 seconden is geworden. :-)

>Ik wil graag even weten of het programma hieronder ook gestopt kan worden svp?

Intel(R)PTT EK Recertification Service from Intel(R) PTT EK Recertification Service

> Ook wil ik graag leren wat en hoe ik iets in de Boot volgorde kan verbeteren alsjeblieft?

> Gaarne even advies over alle NVIDIA file die alleen ook opstarten?

 

Groet, James481492426825_BiosBoot.thumb.jpg.aa029e132590fb20073625b9cb94b8a8.jpg

aangepast door james48
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je opstarttijd 90 seconden geworden is, zit je goed.

Je bootorde ziet er mij ook goed uit

en wat je Intelvraag betreft, vind je hier wel voldoende uitleg denk ik:  https://www.freefixer.com/library/file/IntelPTTEKRecertification.exe-230170/

(vertaald: die hoef je niet te gaan stoppen, integendeel :) )

Misschien heeft Eddy X nog ideeën?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Eddy en Passer, in het begin zag het er goed uit, ik heb verders geen andere stappen ondernomen, echter inmiddels is de opstarttijd toch weer 2.5 minuut geworden. Wel moet ik erbij zeggen dat ik ook PIA VPN (moet eerst opstarten) gebruik en het Elgato Streamdeck XL (die ook opladen moet) erbij gebruik, zelf denk ik nu dat deze 2 toepassingen hier verantwoordelijk voor zijn, en dat ik er gewoon mee moet leven?

Wel is het gek dat de opstarttijd in het begin binnen een 1.5 minuut was...

aangepast door james48
wat vergeten te vermelden in een zin
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, james48 zei:

elf denk ik nu dat deze 2 toepassingen hier verantwoordelijk voor zijn, en dat ik er gewoon mee moet leven?

dat kan je uittesten door ze (tijdelijk) eens niet te laten mee opstarten en te kijken of het soelaas brengt.

 

Maar je kan je in deze pagina ook eens gaan verdiepen:  https://computertotaal.nl/artikelen/pc/zo-kun-je-je-pc-sneller-opstarten/

(en mogelijk blijkt achteraf dat 2,5 minuten echt niet zo erg zijn in jouw geval?)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heren, en PC Helpforum, bedankt voor de adviezen, ik heb zojuist Bootracer gedownload en ga er van de week naar kijken, falstring heeft ook gelijk, maar als het nodig is om 2.5 minuut te wachten ga ik daar mee leven vind ik, tenslotte worden er dan programma's opgestart.

Ik wil jullie hartelijk bedanken en ga de toegestuurde adviezen leren te begrijpen.

Voor mij is deze topic voldoende opgelost.

 

Met vriendelijke groet,

James48

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.