Ga naar inhoud

Extra bladwijzerregel in Firefox


Yoyo

Aanbevolen berichten

Wat bedoel jij met een extra bladwijzerregel? Bedoel jij misschien de bladwijzerwerkbalk, die onder de adresbalk staat?

Als de bladwijzerwerkbalk bij jou nog niet zichtbaar is in Firefox, dan doe je het volgende:

Klik met de rechter muisknop op een lege plek bovenaan (zie de rode stip in onderstaande afbeelding). Er verschijnt dan een contextmenu. In dat contextmenu kies je Bladwijzerwerkbalk > Altijd tonen.

 

Met een afbeelding ter verduidelijking:

 

6390a0aa21eac-2022-12-07_15_13_34-2022-1

Link naar reactie
Delen op andere sites

Standaard is dat niet mogelijk in Firefox. In het verleden kon je daarvoor een add-on installeren, bijvoorbeeld de add-on Multirow Bookmarks Toolbar. De naam geeft al aan dat die add-on precies deed wat jij graag zou hebben. Maar helaas is die add-on niet meer beschikbaar voor Firefox.

Ik heb zelf al even gekeken naar add-ons / extensies voor Firefox die iets te maken hebben met bladwijzers. Firefox heeft er maar liefst 1494, maar het verband met bladwijzers is soms ver te zoeken, vind ik. Bekijk die lijst zelf maar even: https://addons.mozilla.org/nl/firefox/extensions/category/bookmarks/

 

Ik heb alleen de eerste pagina doorgenomen (per pagina worden 25 extensies genoemd), en vond daar niets wat leek op wat jij wilde bereiken. Natuurlijk kun je zelf verder gaan zoeken in die lijst.

 

In de bladwijzerwerkbalk moet je alleen die websites zetten die jij zeer vaak bezoekt. Ik kwam zelf ook al boven de limiet, maar loste dat op door in de bladwijzerwerkbalk een of meer mappen aan te maken. Zo kun je in mijn afbeelding zien dat ik in de bladwijzerwerkbalk de map PC forums heb staan. In die map zitten 20 bladwijzers. En zo kom ik er ook.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan wel tot 50/60 items in je bladwijzerwerkbalk krijgen. (zelf heb ik er een 40 - tal en 'k heb nog plaats over)

Dat is toch al wel wat?  (en eventueel kan je hem nog uitbreiden, maar dan komen de +60 knoppen rèchts ervan te staan en moet je ze gaan openklikken.

('k heb er even enkele 'te veel' opgezet: zie tweede plaatje)

 

zo ziet er dus mijn bladwijzerwerkbalk er uit:

image.thumb.png.3092b6f694fb42bf1679e548673035e6.png

De truuk is gewoon van de tekst die bij het icoontje staat gewoon te deleten - en na een korte tijd herken je die icoontjes vanzelf wel.

Je kan ze trouwens ook groeperen èn gaan samenzetten door er scheidingstekens tussen aan te brengen (die vertikale streepje in het plaatje hierboven)

 

plaatje 2:  image.png.aa85abad44639d50075f6d6f4c31f037.png  (en rechts zie je dan die >> die je naar de 'verborgen' sites kan leiding.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 uren geleden, Passer zei:

Je kan wel tot 50/60 items in je bladwijzerwerkbalk krijgen. (zelf heb ik er een 40 - tal en 'k heb nog plaats over)

Dat is toch al wel wat?  (en eventueel kan je hem nog uitbreiden, maar dan komen de +60 knoppen rèchts ervan te staan en moet je ze gaan openklikken.

('k heb er even enkele 'te veel' opgezet: zie tweede plaatje)

 

zo ziet er dus mijn bladwijzerwerkbalk er uit:

image.thumb.png.3092b6f694fb42bf1679e548673035e6.png

De truuk is gewoon van de tekst die bij het icoontje staat gewoon te deleten - en na een korte tijd herken je die icoontjes vanzelf wel.

 

Knap gevonden, maar probleem is, het zijn mappen (zoals Porrelaar er -slechts- eentje heeft staan in zijn werkbalk) die ik in de 'bladwijzerwerkbalk' wil plaatsen, en al die mappen hebben hetzelfde icoontje 😕 

Ja ik zit dus niet enkel met een hoop bladwijzers, maar die zijn ook verspreid in een heleboel mappen en submappen. Als ik dit via de gewone bladwijzerknop moet hanteren dan is dit een scrollen naar onder en weer naar boven, en verspringen van lijsten van links naar recht en/f omgekeerd, om gek van te worden!

Daarom dacht ik het volgende te doen:

Ik zet een maximum aan mappen in de Bladwijzerwerkbalk, en vervolgens zorg ik ervoor dat ik telkens maximum zo'n 15 submappen heb, omdat ik zo nooit moet scrollen naar een map die onderaan het schern verdoken ligt! Als ik nu een bladwijzer ergens moet in een map zetten, dan gaat dit zonder gestuntel en gejammer. Probleem is enkel: ik heb te weinig aan zo'n één enkele bladwijzerwerkbalk...

 

Misschien lukt het aantal wel als ik enkel de ikoontje (dus zonder titel) zet, maar voor mappen werkt dit niet want alle mappenikoontjes zien er hetzelfde uit.

Is er een mogelijkheid om zelf het icoontje van een map te bepalen?

 

 

19 uren geleden, Passer zei:

Je kan ze trouwens ook groeperen èn gaan samenzetten door er scheidingstekens tussen aan te brengen (die vertikale streepje in het plaatje hierboven)

 

Dank voor de tip ivm de streepjes.

 

19 uren geleden, Passer zei:

plaatje 2:  image.png.aa85abad44639d50075f6d6f4c31f037.png  (en rechts zie je dan die >> die je naar de 'verborgen' sites kan leiding.

 

Dit ken ik, en misschien is dit dan ook de enige mogelijkheid om er nog wat van te maken...

 

Nota bene, waarom is er zoveel spatie vertikaal tussen de lijnen van die bladwijzers en of mappen ☹️? Kan dit niet smaller om er dan vertikaal meer op een scherm te krijgen zonder te moeten scrollen?

Bij een vorige versie van Firefox was dit véél beter....

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Yoyo zei:

, en al die mappen hebben hetzelfde icoontje 😕 

Geef ze dan elk een eigen nummer?  (na een tijdje zal je die nummers wel van buiten kennen? - je kan er ev. nog een of enkele letters bij zetten.

 

Maar misschien zit hier wel een tip: https://support.mozilla.org/gu-IN/questions/1343302

Lees daar de post van Jscher200 eens - volgens het plaatje krijgt hij blijkbaar andere iconen voor mappen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Momenteel zitten er in mijn Firefox 2087 bladwijzers. Veel te veel natuurlijk.

Het probleem is dat ik steeds bladwijzers aanmaak waar ik vervolgens nooit meer naar kijk.

Een erg goede addon is Bookmarks clean up.

Ik moet er niet aan denken om een dubbele bladwijzerwerkbalk te hebben. Nergens voor nodig.

Verder heb ik zeer veel baat bij de volgende Firefox instelling.

Adresbalk.PNG

aangepast door Leono
Link naar reactie
Delen op andere sites

19 uren geleden, Passer zei:

Geef ze dan elk een eigen nummer?  (na een tijdje zal je die nummers wel van buiten kennen? - je kan er ev. nog een of enkele letters bij zetten.

 

Wel, momenteel heb ik een reeks mappen met telkens een titel van een cijfer en/of letter of twee drie, maar dat neemt vlug dubbel zoveel plaats als enkel de icoontjes te kunnen plaatsen, en dit betekent dus maar de helft zoveel icoontjes in de werkbalk dan indien ik enkel de icoontjes zou kunnen plaatsen... Dat scheelt dus héél veel...

 

19 uren geleden, Passer zei:

 

Maar misschien zit hier wel een tip: https://support.mozilla.org/gu-IN/questions/1343302

Lees daar de post van Jscher200 eens - volgens het plaatje krijgt hij blijkbaar andere iconen voor mappen?

 

Daar moet ik eens mijn tanden inzetten, maar dat is voor als ik wat meer tijd heb. Ik ben niet echt computertechnisch onderlegd...

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.