Ga naar inhoud

Outlook - Telenet Webmail


seane

Aanbevolen berichten

Dat kan niet. Van de standaardmappen in Outlook kun je de mapnaam niet wijzigen. Dat kan alleen bij mappen die je zelf hebt aangemaakt/toegevoegd.

 

Ik vind het wel vreemd dat bij jou in Outlook de namen van de meeste standaardmappen in het Engels zijn: Drafts, Sent, Trash en Junk.

Welke versie van Microsoft Outlook gebruik jij?

 

Bij mij ziet het er zo uit in Outlook 2016:

 

654e3949ea6c6-Outlook_2016.png

 

De namen van de standaardmappen zijn bij mij dus in het Nederlands.

Als jouw Outlook verder wel in het Nederlands is en jij die mapnamen ook in het Nederlands wil hebben, dan moet je even het volgende topic doorlezen: https://answers.microsoft.com/nl-nl/outlook_com/forum/all/mapnamen-in-het-engels-terwijl-outlook-nederlands/14155f45-5392-46d5-b8b1-9e4930aa266f

Link naar reactie
Delen op andere sites

Quote

Ik vind het wel vreemd dat bij jou in Outlook de namen van de meeste standaardmappen in het Engels zijn: Drafts, Sent, Trash en Junk.

Een kleine opmerking daarover.

Ik heb een paar accounts (gmail) die zijn netjes in het Nederlands)

Ik heb ook een gmx account (om spam en andere rommel op te vangen)

Die is in outlook ook in het  Engels, in thunderbird is het echter ook in het Nederlands.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Net als bij TS staan er mappen van Telenet bij mij in het Engels.

 

 

image.png.05f9acfa1d04ed4c78bb4e7a1dbeccce.png

 

Heb onderstaande tip even uitgevoerd, echter de mappen blijven in het Engels staan bij mij.

Quote

Als jouw Outlook verder wel in het Nederlands is en jij die mapnamen ook in het Nederlands wil hebben, dan moet je even het volgende topic doorlezen: https://answers.microsoft.com/nl-nl/outlook_com/forum/all/mapnamen-in-het-engels-terwijl-outlook-nederlands/14155f45-5392-46d5-b8b1-9e4930aa266f

 

Wat wel werkt bij mij is het volgende:

 

Ga naar Bestand in Outlook.

 

image.png.efecf903b1d229bd9f031e6a931e4fe0.png

 

Dan klik je op Accountinstellingen.

 

image.png.89ba0c5c0e72dabd58dd4236dd9f48ca.png

 

En klik op Accountinstellingen....

 

image.png.b47e8eff426acaa9e0b76a8b076a30d5.png

 

 

In het volgend venster selecteer je het bewuste Telenet account en dubbelklik erop.

 

image.png.a18fbe0ff23a16a666cb6ee14088f039.png

 

In het volgend venster zie je mapinstellingen staan, Typ bij Pad van hoofdmap INBOX (in hoofdletters).

Klik dan op volgende

 

image.png.654a71266c211a87a4cd6bfad6d000c2.png

 

Nu krijg je volgend venster.

image.png.1829c4ab7937e0cb6a6acea77cd66354.png

 

De mappen staan nu netjes in het Nederlands. Maar nu zal je map Verzonden items indien er e-mails aanwezig waren helemaal leeg zijn. Dit komt omdat de mails in de Engelstalige map Sent staan.  

Hoe krijg je die mails terug in beeld? Door de voorgaande procedure opnieuw te volgen en het woord INBOX te verwijderen. Je mappen staan nu terug in het Engels.

 

image.png.7ddd439dd46775421b4abb989102f96d.png

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, seane zei:

Dus ik kan enkel mijn verzonden mails behouden als alles in het Engels blijft staan zoals nu het geval is?

 

De mails blijven behouden maar staan in de map Sent en zijn dus niet meer zichtbaar aanwezig.

Ik weet niet hoeveel je bewaart bij verzonden..... je zou deze bijvoorbeeld lokaal kunnen opslaan op je harde schijf. Of verzenden naar een ander e-mailadres maar indien het een groot aantal mails betreft is dat een heel gedoe.

 

Ik vond nog enkele andere tips terug: https://learn.microsoft.com/en-us/outlook/troubleshoot/user-interface/incorrect-folder-names niet getest door mij.

 

Er zijn nog tips terug te vinden maar zijn vaak zo omslachtig dat de commentaar van  personen die de tips getest hebben is: ik had het beter gelaten zoals het was.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.