Ga naar inhoud

Geen inhoud meer?


Aanbevolen berichten

Ik kocht mij, omwille van goedkoop product , een externe hdd ssd, komende uit China.

Nu zette ik al een aantal files, ter grote van meer dan 500GB over, en van de oorspronkelijke bron ook direct gedeleted.

Maar nu krijg ik wel toegang tot de schijf, maar mis ik alle inhoud??

Zie dus niets staan in de mappen?

Hij geeft ook aan dat er reeds 500GB is gebruikt.....maar zie ze niet?

Wat kan hier aan de hand zijn?

Wat kan ik doen?

Heb er wel al CHDSK  op losgelaten en die zegt fouten te zien (zie screen)

problemen hdd.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, gamocoyote zei:

Toch iets soortgelijks moet ik toegeven, via Fruugo

Ik heb even gekeken op de website van Fruugo en vond daar een externe SSD met een opslagcapaciteit van maar liefst 8TB, voor slechts €11,95 (exclusief € 16,99 verzendkosten): https://www.fruugo.nl/8tb-ssd-usb-c-usb-31-externe-solid-state-drive-ssd-betrouwbare-opslag-voor-gaming-studenten-professionals-8tb-zwart-40-korting/p-276346480-614303622

 

Die prijs is te mooi om waar te zijn. Dat kan alleen maar bedrog zijn. Ik hoop, net als abbs, dat je met Recuva nog iets van je bestanden terug vindt.

En als het om dezelfde externe SSD gaat als in de link die ik hierboven gaf, dan zou ik die SSD daarna direct naar de milieustraat brengen. Zoiets gebruiken is vragen om problemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden, porrelaar zei:

Ik heb even gekeken op de website van Fruugo en vond daar een externe SSD met een opslagcapaciteit van maar liefst 8TB, voor slechts €11,95 (exclusief € 16,99 verzendkosten): https://www.fruugo.nl/8tb-ssd-usb-c-usb-31-externe-solid-state-drive-ssd-betrouwbare-opslag-voor-gaming-studenten-professionals-8tb-zwart-40-korting/p-276346480-614303622

 

Die prijs is te mooi om waar te zijn. Dat kan alleen maar bedrog zijn. Ik hoop, net als abbs, dat je met Recuva nog iets van je bestanden terug vindt.

En als het om dezelfde externe SSD gaat als in de link die ik hierboven gaf, dan zou ik die SSD daarna direct naar de milieustraat brengen. Zoiets gebruiken is vragen om problemen.

Dat is hem idd.

Als ik Recuva laat lopen dan stopt hij en zegt er dat er een fout zit....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die schijf is geformatteerd als exFAT. moet dat geen NTFS zijn? ExFAT data moet je in principe ook kunnen terughalen, maar niet alle (gratis) programma's zijn  hier even goed in.

Anderzijds heb je de oorspronkelijke files van de bron direct gedeleted.

Misschien dat je de brondata best voorafgaand recovered met Recuva naar een ander schijf, zoniet kan die data overschreven worden en zijn ze onherroepelijk verloren.

aangepast door p38cyq
Link naar reactie
Delen op andere sites

19 uren geleden, gamocoyote zei:

Nu zette ik al een aantal files, ter grote van meer dan 500GB over, en van de oorspronkelijke bron ook direct gedeleted.

Die exsterne  schijf kan je beschouwen als verloren, het enig wat je nog kan doen is om te kijken via Recuva de bestanden te vinden op de "bron" waar ze stonden.

 

En dan nog een tip, zorg altijd dat je belangrijke bestanden 2x heb dus mop 2 aparte plaatsen of een 2de schijf en een exsterne schijf of cloud.

Is er 1 verloren gegaan kan je altijd dat weer doen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, abbs zei:

Die exsterne  schijf kan je beschouwen als verloren, het enig wat je nog kan doen is om te kijken via Recuva de bestanden te vinden op de "bron" waar ze stonden.

 

Of eventueel in de Prullenbak.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.