Ga naar inhoud

misteragga

Aanbevolen berichten

Dat kan perfect ... als je nog een klassieke beveiliging hebt (antivirusprogramma) die up-to-date is, mag je dat nog steeds doen. Het is niet omdat de ondersteuning van XP is weggevallen, dat je meteen XP moet overboord gooien. Microsoft zou dat graag hebben natuurlijk (om verkoopsredenen), maar zo'n vaart loopt het nu ook weer niet. Althans, dat is mijn persoonlijke mening.

Link naar reactie
Delen op andere sites

in beginsel mee eens, maar twee aanvullingen:

- mocht er iets misgaan bij internetbankieren, dan zal de bank echt hard inzetten op het feit dat je xp gebruikt.

- alles wat in het verleden werd gepatched, is uitgebreid gedocumenteerd. lieden die echt kwaad willen (en dat kunnen) hoeven dus alleen maar hun documentatie te lezen om succesvol een aanval te doen.

oftewel: echt belangrijke dingen op die pc, alléén met goede waakzaamheid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

voor mensen die Windows XP wensen te behouden wil ik er toch nog wat aan toevoegen:

Het is aan te bevelen dat je zelf de beveiliging op je Windows XP machine verbetert om aanvallen zowel van binnen als van buiten uit te weren.

  • Een goede firewall instaleren die in en uitgaand verkeer controleert is van groot belang, dat doet de Windows firewall niet!
    [*=1]een uitstekende gratis firewall die dit doet is Online Armor
  • Dan zorg je ervoor dat je een goede internet browser installeert zoals Firefox, de nu standaard internetbrowser Internet Explorer 8 voldoet niet meer aan de beveiliging normen en wordt ook niet meer ondersteund door Microsoft

Zorg er dan ook voor dat na installatie van Firefox deze browser ook meteen de standaard browser wordt in uw instellingen.

Deze twee eenvoudige ingrepen zorgen er alvast voor dat aanvallen beter zullen geweerd worden!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben er niet altijd niet zo van overtuigd of XP onveilig zou zijn voor internetbankieren. Bij (sommige) banken zelf wordt nog héél wat gewerkt met XP ... en (volgens insiders mij al eens durven melden) zijn ze niet meteen happig om daar zelf verandering in te brengen. Of we alle onheilstijdingen van Microsoft en de banken dan zo ernstig moeten noemen, is nog maar de vraag.

Maar als je absoluut veilig wil spelen - daar ben ik het wel mee eens - is het misschien aangewezen om andere kanalen te zoeken voor internetbankieren. De veiligheid van XP zal er (in de toekomst) alvast niet op toenemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.