Ga naar inhoud

ACCESS - Videocursus ACCESS 2007


Kurtt

Aanbevolen berichten

Ja, de videocursus is ook bedoeld voor beginners. Access op zich is eigenlijk redelijk complex, en nu ze ook Access 2007 met "het lint" uitgerust hebben, is het helemaal opnieuw zoeken. Dat lint had bij mij niet gemoeten.

De basishandelingen van Access zijn redelijk eenvoudig, maar als je er echt serieuze dingen mee wilt doen, is Access toch complex vind ik. Je moet al aparte cursussen gevolgd hebben van relationele databases, enzoverder om je uit de voeten te maken in Access. Het begrijpen van relationele databases (met 10 of meer tabellen) was voor mij ook niet vanzelfsprekend. Daar heb ik toch enkele weken zoet mee geweest.

aangepast door Kurtt
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet wat recordsets precies is maar als ik googlen dan betekend het zowat opvragen van details.

Hier moet je wel erg goed opletten want je kan foutieve gegevens krijgen.

Heel dikswijls moet je de ingesteld relatie verwijderen en zelf relatie aanbrengen.

Zeker als het uit veel verschillende tabellen komt.

Ook moet je logisch denken want access is in feite verkeerd gebouwd.

Eigenlijk zou je met access 95 moeten beginnen om zoiets beter te begrijpen.

Nu wordt het min of meer klaar gezet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.