Ga naar inhoud

Plots gaat ALLES trager


filipleuven

Aanbevolen berichten

Ruim een week geleden deed mijn pc (ca 3 jaar oud) het prima qua snelheid en prestaties, maar ineens is dit verleden tijd. Zelf denk ik dat de ellende na een Windows Update is begonnen. Ondertussen al zoveel geprobeerd dat de frustraties stilaan beginnen op te borrelen: schijfcontrole, defragmentatie, Mbam, Systeemherstel, Instellingen IE terug naar 'fabrieksinstellingen', virusscan Mc Afee, laatste updates terug verwijderd, Ccleaner...

Externe HD heeft nog recente back-up btw, dus dit kan mogelijk nog oplossing bieden.

Ik las hier soortgelijk probleem http://www.pc-helpforum.be/f111/pc-werkt-plots-tergend-traag-38231/

dus besloten om met mijn beperkte kennis ook log van Hijack proberen te plaatsen.

Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.4

Scan saved at 20:45:24, on 22/11/2011

Platform: Windows Vista SP2 (WinNT 6.00.1906)

MSIE: Internet Explorer v9.00 (9.00.8112.16421)

Boot mode: Normal

Running processes:

C:\Program Files (x86)\HP\Digital Imaging\bin\hpqtra08.exe

C:\Program Files (x86)\HP\HP Software Update\hpwuschd2.exe

C:\Program Files (x86)\HP\Digital Imaging\bin\hpqSTE08.exe

C:\Program Files (x86)\HP\Digital Imaging\bin\hpqbam08.exe

C:\Program Files (x86)\HP\Digital Imaging\bin\hpqgpc01.exe

C:\Program Files (x86)\Internet Explorer\iexplore.exe

C:\Program Files (x86)\Internet Explorer\iexplore.exe

C:\Windows\SysWOW64\Macromed\Flash\FlashUtil11c_ActiveX.exe

C:\Windows\SysWOW64\conime.exe

C:\Program Files (x86)\Internet Explorer\iexplore.exe

C:\Program Files (x86)\Internet Explorer\iexplore.exe

C:\Program Files (x86)\Trend Micro\HiJackThis\HiJackThis.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = Preserve

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = Bing

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = https://login.yahoo.com/config/login_verify2?.intl=us&.src=ym

R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = Hotmail, Messenger, nieuws en entertainment vind je op MSN.nl

R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = Bing

R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = Bing

R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = Hotmail, Messenger, nieuws en entertainment vind je op MSN.nl

R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant =

R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,CustomizeSearch =

R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page = C:\Windows\SysWOW64\blank.htm

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName =

F2 - REG:system.ini: UserInit=c:\windows\syswow64\userinit.exe,

O1 - Hosts: ::1 localhost

O2 - BHO: HP Print Enhancer - {0347C33E-8762-4905-BF09-768834316C61} - C:\Program Files (x86)\HP\Digital Imaging\Smart Web Printing\hpswp_printenhancer.dll

O2 - BHO: AcroIEHelperStub - {18DF081C-E8AD-4283-A596-FA578C2EBDC3} - C:\Program Files (x86)\Common Files\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEHelperShim.dll

O2 - BHO: Groove GFS Browser Helper - {72853161-30C5-4D22-B7F9-0BBC1D38A37E} - C:\Program Files (x86)\Microsoft Office\Office12\GrooveShellExtensions.dll

O2 - BHO: SSVHelper Class - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - C:\Program Files (x86)\Java\jre6\bin\ssv.dll

O2 - BHO: scriptproxy - {7DB2D5A0-7241-4E79-B68D-6309F01C5231} - C:\Program Files (x86)\Common Files\McAfee\SystemCore\ScriptSn.20111116181859.dll

O2 - BHO: Windows Live Aanmelden - Help - {9030D464-4C02-4ABF-8ECC-5164760863C6} - C:\Program Files (x86)\Common Files\Microsoft Shared\Windows Live\WindowsLiveLogin.dll

O2 - BHO: McAfee SiteAdvisor BHO - {B164E929-A1B6-4A06-B104-2CD0E90A88FF} - c:\PROGRA~2\mcafee\SITEAD~1\mcieplg.dll

O2 - BHO: Java Plug-In 2 SSV Helper - {DBC80044-A445-435b-BC74-9C25C1C588A9} - C:\Program Files (x86)\Java\jre6\bin\jp2ssv.dll

O2 - BHO: HP Smart BHO Class - {FFFFFFFF-CF4E-4F2B-BDC2-0E72E116A856} - C:\Program Files (x86)\HP\Digital Imaging\Smart Web Printing\hpswp_BHO.dll

O3 - Toolbar: McAfee SiteAdvisor Toolbar - {0EBBBE48-BAD4-4B4C-8E5A-516ABECAE064} - c:\PROGRA~2\mcafee\SITEAD~1\mcieplg.dll

O4 - HKLM\..\Run: [GrooveMonitor] "C:\Program Files (x86)\Microsoft Office\Office12\GrooveMonitor.exe"

O4 - HKLM\..\Run: [hpqSRMon] C:\Program Files (x86)\HP\Digital Imaging\bin\hpqSRMon.exe

O4 - HKLM\..\Run: [HP Software Update] C:\Program Files (x86)\HP\HP Software Update\HPWuSchd2.exe

O4 - HKLM\..\Run: [sunJavaUpdateSched] "C:\Program Files (x86)\Java\jre6\bin\jusched.exe"

O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Program Files (x86)\QuickTime\QTTask.exe" -atboottime

O4 - HKLM\..\Run: [Adobe Reader Speed Launcher] "C:\Program Files (x86)\Adobe\Reader 9.0\Reader\Reader_sl.exe"

O4 - HKLM\..\Run: [Adobe ARM] "C:\Program Files (x86)\Common Files\Adobe\ARM\1.0\AdobeARM.exe"

O4 - HKLM\..\Run: [mcui_exe] "C:\Program Files\McAfee.com\Agent\mcagent.exe" /runkey

O4 - HKLM\..\Run: [TrayServer] "C:\Program Files (x86)\MAGIX\Film_op_CD_6\TrayServer.exe"

O4 - HKCU\..\Run: [bgMonitor_{79662E04-7C6C-4d9f-84C7-88D8A56B10AA}] "C:\Program Files (x86)\Common Files\Ahead\Lib\NMBgMonitor.exe"

O4 - HKCU\..\Run: [WMPNSCFG] C:\Program Files (x86)\Windows Media Player\WMPNSCFG.exe

O4 - HKCU\..\RunOnce: [FlashPlayerUpdate] C:\Windows\SysWOW64\Macromed\Flash\FlashUtil11c_ActiveX.exe -update activex

O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [sidebar] %ProgramFiles%\Windows Sidebar\Sidebar.exe /detectMem (User 'LOCAL SERVICE')

O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [WindowsWelcomeCenter] rundll32.exe oobefldr.dll,ShowWelcomeCenter (User 'LOCAL SERVICE')

O4 - HKUS\S-1-5-20\..\Run: [sidebar] %ProgramFiles%\Windows Sidebar\Sidebar.exe /detectMem (User 'NETWORK SERVICE')

O4 - Global Startup: HP Digital Imaging Monitor.lnk = C:\Program Files (x86)\HP\Digital Imaging\bin\hpqtra08.exe

O9 - Extra button: Verzenden naar OneNote - {2670000A-7350-4f3c-8081-5663EE0C6C49} - C:\PROGRA~2\MICROS~1\Office12\ONBttnIE.dll

O9 - Extra 'Tools' menuitem: Verz&enden naar OneNote - {2670000A-7350-4f3c-8081-5663EE0C6C49} - C:\PROGRA~2\MICROS~1\Office12\ONBttnIE.dll

O9 - Extra button: Research - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~2\MICROS~1\Office12\REFIEBAR.DLL

O9 - Extra button: Toon of verberg HP Smart Web Printing - {DDE87865-83C5-48c4-8357-2F5B1AA84522} - C:\Program Files (x86)\HP\Digital Imaging\Smart Web Printing\hpswp_BHO.dll

O11 - Options group: [ACCELERATED_GRAPHICS] Accelerated graphics

O16 - DPF: {3D3B42C2-11BF-4732-A304-A01384B70D68} (UploadListView Class) - https://picasaweb.google.com/s/v/71.37/uploader2.cab

O16 - DPF: {6D2EF4B4-CB62-4C0B-85F3-B79C236D702C} (ContactExtractor Class) - http://www.facebook.com/controls/contactx.dll

O16 - DPF: {8100D56A-5661-482C-BEE8-AFECE305D968} (Facebook Photo Uploader 5 Control) - http://upload.facebook.com/controls/2009.07.28_v5.5.8.1/FacebookPhotoUploader55.cab

O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://fpdownload2.macromedia.com/get/shockwave/cabs/flash/swflash.cab

O16 - DPF: {E2883E8F-472F-4FB0-9522-AC9BF37916A7} - http://platformdl.adobe.com/NOS/getPlusPlus/1.6/gp.cab

O16 - DPF: {F27237D7-93C8-44C2-AC6E-D6057B9A918F} (JuniperSetupClientControl Class) - https://vea.vlaanderen.be/dana-cached/sc/JuniperSetupClient.cab

O18 - Protocol: dssrequest - {5513F07E-936B-4E52-9B00-067394E91CC5} - c:\PROGRA~2\mcafee\SITEAD~1\mcieplg.dll

O18 - Protocol: grooveLocalGWS - {88FED34C-F0CA-4636-A375-3CB6248B04CD} - C:\Program Files (x86)\Microsoft Office\Office12\GrooveSystemServices.dll

O18 - Protocol: sacore - {5513F07E-936B-4E52-9B00-067394E91CC5} - c:\PROGRA~2\mcafee\SITEAD~1\mcieplg.dll

O18 - Filter: application/x-mfe-ipt - {3EF5086B-5478-4598-A054-786C45D75692} - c:\progra~2\mcafee\msc\mcsniepl.dll

O22 - SharedTaskScheduler: Component Categories cache daemon - {8C7461EF-2B13-11d2-BE35-3078302C2030} - C:\Windows\system32\browseui.dll

O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\Alg.exe,-112 (ALG) - Unknown owner - C:\Windows\System32\alg.exe (file missing)

O23 - Service: @dfsrres.dll,-101 (DFSR) - Unknown owner - C:\Windows\system32\DFSR.exe (file missing)

O23 - Service: Firebird Server - MAGIX Instance (FirebirdServerMAGIXInstance) - MAGIX® - C:\Program Files (x86)\MAGIX\Common\Database\bin\fbserver.exe

O23 - Service: Google Updateservice (gupdate) (gupdate) - Google Inc. - C:\Program Files (x86)\Google\Update\GoogleUpdate.exe

O23 - Service: Google Update-service (gupdatem) (gupdatem) - Google Inc. - C:\Program Files (x86)\Google\Update\GoogleUpdate.exe

O23 - Service: @keyiso.dll,-100 (KeyIso) - Unknown owner - C:\Windows\system32\lsass.exe (file missing)

O23 - Service: McAfee SiteAdvisor Service - McAfee, Inc. - C:\Program Files (x86)\McAfee\SiteAdvisor\McSACore.exe

O23 - Service: McAfee Personal Firewall Service (McMPFSvc) - McAfee, Inc. - C:\Program Files\Common Files\McAfee\McSvcHost\McSvHost.exe

O23 - Service: McAfee Services (mcmscsvc) - McAfee, Inc. - C:\Program Files\Common Files\McAfee\McSvcHost\McSvHost.exe

O23 - Service: McAfee VirusScan Announcer (McNaiAnn) - McAfee, Inc. - C:\Program Files\Common Files\McAfee\McSvcHost\McSvHost.exe

O23 - Service: McAfee Network Agent (McNASvc) - McAfee, Inc. - C:\Program Files\Common Files\McAfee\McSvcHost\McSvHost.exe

O23 - Service: McAfee Scanner (McODS) - McAfee, Inc. - C:\Program Files\McAfee\VirusScan\mcods.exe

O23 - Service: McAfee Proxy Service (McProxy) - McAfee, Inc. - C:\Program Files\Common Files\McAfee\McSvcHost\McSvHost.exe

O23 - Service: McAfee McShield (McShield) - McAfee, Inc. - C:\Program Files\Common Files\McAfee\SystemCore\\mcshield.exe

O23 - Service: McAfee Firewall Core Service (mfefire) - McAfee, Inc. - C:\Program Files\Common Files\McAfee\SystemCore\\mfefire.exe

O23 - Service: McAfee Validation Trust Protection Service (mfevtp) - Unknown owner - C:\Windows\system32\mfevtps.exe (file missing)

O23 - Service: @comres.dll,-2797 (MSDTC) - Unknown owner - C:\Windows\System32\msdtc.exe (file missing)

O23 - Service: @%SystemRoot%\System32\netlogon.dll,-102 (Netlogon) - Unknown owner - C:\Windows\system32\lsass.exe (file missing)

O23 - Service: NMIndexingService - Unknown owner - C:\Program Files (x86)\Common Files\Ahead\Lib\NMIndexingService.exe (file missing)

O23 - Service: @%systemroot%\system32\psbase.dll,-300 (ProtectedStorage) - Unknown owner - C:\Windows\system32\lsass.exe (file missing)

O23 - Service: @%systemroot%\system32\Locator.exe,-2 (RpcLocator) - Unknown owner - C:\Windows\system32\locator.exe (file missing)

O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\samsrv.dll,-1 (SamSs) - Unknown owner - C:\Windows\system32\lsass.exe (file missing)

O23 - Service: ServiceLayer - Nokia - C:\Program Files (x86)\PC Connectivity Solution\ServiceLayer.exe

O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\SLsvc.exe,-101 (slsvc) - Unknown owner - C:\Windows\system32\SLsvc.exe (file missing)

O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\snmptrap.exe,-3 (SNMPTRAP) - Unknown owner - C:\Windows\System32\snmptrap.exe (file missing)

O23 - Service: @%systemroot%\system32\spoolsv.exe,-1 (Spooler) - Unknown owner - C:\Windows\System32\spoolsv.exe (file missing)

O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\ui0detect.exe,-101 (UI0Detect) - Unknown owner - C:\Windows\system32\UI0Detect.exe (file missing)

O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\vds.exe,-100 (vds) - Unknown owner - C:\Windows\System32\vds.exe (file missing)

O23 - Service: @%systemroot%\system32\vssvc.exe,-102 (VSS) - Unknown owner - C:\Windows\system32\vssvc.exe (file missing)

O23 - Service: @%Systemroot%\system32\wbem\wmiapsrv.exe,-110 (wmiApSrv) - Unknown owner - C:\Windows\system32\wbem\WmiApSrv.exe (file missing)

O23 - Service: @%ProgramFiles%\Windows Media Player\wmpnetwk.exe,-101 (WMPNetworkSvc) - Unknown owner - C:\Program Files (x86)\Windows Media Player\wmpnetwk.exe (file missing)

--

End of file - 11205 bytes

:adore: voor de mogelijke oplossingen!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 21
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Deed je al een Speedtest en vergeleek je het resultaat met datgene dat je zou moeten behalen volgens je abonnementsformule bij je provider ?...

Je kan een Speedtest uitvoeren als je hier klikt.

Mocht je draadloos verbonden zijn met het internet, voer dan een tweede Speedtest uit maar met een bekabelde verbinding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ruim een week geleden deed mijn pc (ca 3 jaar oud) het prima qua snelheid en prestaties, maar ineens is dit verleden tijd. Zelf denk ik dat de ellende na een Windows Update is begonnen. Ondertussen al zoveel geprobeerd dat de frustraties stilaan beginnen op te borrelen: schijfcontrole, defragmentatie, Mbam, Systeemherstel, Instellingen IE terug naar 'fabrieksinstellingen', virusscan Mc Afee, laatste updates terug verwijderd, Ccleaner...

Externe HD heeft nog recente back-up btw, dus dit kan mogelijk nog oplossing bieden.

Voer bericht 4 uit, kan je verder zoveel mogelijk info geven over onderstaande vragen?

Mag ik uit je tekst afleiden dat je PC in het algemeen langzaam werkt, dus met al wat je uitvoert?

Is het enkel bij bepaalde programma's, zo ja welke?

Start hij ook traag op?

krijg je foutmeldingen?

Dat systeemherstel wat je uitgevoerd hebt dateert dat van voor je probleem?

Voer ook onderstaande uit:

Download en installeer Speccy.

Tijdens de installatie heb je nu de mogelijkheid om Nederlands als taal te selecteren.

14222d1319540643t-standaardtekst-speccy-speccy-nederlands.png

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan " Bestand - Publiceer Snapshot " en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht.

Wil je in woord en beeld zien hoe je een logje van Speccy maakt en plaatst kun je dat Hier lezen.

Ook Dit (KLIK) filmpje laat zien hoe je een Speccy-logje kan plakken in je antwoord.

Na het plaatsen van je logje wordt dit door een expert nagekeken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Deed je al een Speedtest en vergeleek je het resultaat met datgene dat je zou moeten behalen volgens je abonnementsformule bij je provider ?...

Je kan een Speedtest uitvoeren als je hier klikt.

Mocht je draadloos verbonden zijn met het internet, voer dan een tweede Speedtest uit maar met een bekabelde verbinding.

Hoe waren de resultaten ?...:hmmmm:

Volgens Speccy is er nog geen 160 GB van de 500 GB in gebruik, dus van een te volle HDD kan je niet echt spreken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Speedtest bezig terwijl ik dit schrijf (nu ca 11 minuten bezig op Telenet Speedtest: loopt zeer langzaam terug en hangt momenteel quasi vast bij 26 Mb/s): op speedtest.net gaf het 2,76Mb/s. Ping 5m/s (wat dat ook moge betekenen).

http://www.speedtest.net/result/1608841701.png

Laptop geeft telkens 42 tot 46 Mb/s, dus de verbindng lijkt me ok.

---------- Post toegevoegd om 20:19 ---------- Vorige post was om 20:16 ----------

Wat bedoel je met 'voer bericht 04 uit'?

Pc start normaal op en traagheid is vooral te merken bij Internetverbinding: ttz de eerste 20-30 seconden is er normale verbinding, maar dan loopt Download terug v 45Mb/s naar ca 400 Kb/s...

Er zijn dan schijnbaar allerhande processen of services bezig die de pc als het ware lam leggen.

Mailboxen maken melding van verbinding die wegvalt etc.

Eerste systeemherstel loste aanvankelijk probleem op, maar daar kan ik niet meer aan aangezien er ondertussen nog verschillende systeemherstellen automatisch gebeurd zijn maar die brengen me niet ver genoeg terug naar 'de goei, ouwe, snelle tijd' :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kloksnelheid van processor vind ik precies niet direct terug, tenzij je onderstaande bedoelt?

[TABLE]

[TR]

[TD][TABLE]

[TR]

[TD=width: 100%]Meer informatie over mijn computer[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]

[TABLE]

[TR]

[TD=class: DocText, width: 125]Onderdeel[/TD]

[TD=class: DocText]Details[/TD]

[TD=class: DocText, width: 75]Score[/TD]

[TD=class: DocText, width: 100]Basisscore[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DocText, width: 125, bgcolor: #EAEAEA]Processor[/TD]

[TD=class: DocText, bgcolor: #F0F0F0]Intel® Core2 Duo CPU E4500 @ 2.20GHz[/TD]

[TD=class: DocText, width: 75, bgcolor: #F5F5F5]5,1[/TD]

[TD=class: DocText, width: 100, bgcolor: #E0E0E0][TABLE]

[TR]

[TD]3,2[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD] Bepaald door laagste score[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DocText, width: 125, bgcolor: #EAEAEA]Geheugen (RAM)[/TD]

[TD=class: DocText, bgcolor: #F0F0F0]2,00 GB[/TD]

[TD=class: DocText, width: 75, bgcolor: #F5F5F5]4,8[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DocText, width: 125, bgcolor: #EAEAEA]Grafisch[/TD]

[TD=class: DocText, bgcolor: #F0F0F0]Intel® 82945G Express Chipset Family[/TD]

[TD=class: DocText, width: 75, bgcolor: #F5F5F5]3,4[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DocText, width: 125, bgcolor: #EAEAEA]Grafische weergave voor spellen[/TD]

[TD=class: DocText, bgcolor: #F0F0F0]256 MB totale hoeveelheid grafisch geheugen[/TD]

[TD=class: DocText, width: 75, bgcolor: #E0E0E0]3,2[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DocText, width: 125, bgcolor: #EAEAEA]Primaire vaste schijf[/TD]

[TD=class: DocText, bgcolor: #F0F0F0]23GB beschikbaar (150GB totaal)[/TD]

[TD=class: DocText, width: 75, bgcolor: #F5F5F5]5,8[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: SubText, colspan: 4]Windows Vista Home Basic[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

---------- Post toegevoegd om 20:38 ---------- Vorige post was om 20:36 ----------

via kabel. Telenet Fibershake.

Aangezien de verbinding via kabel op de laptop wel snel blijft, lijkt het me niet hier te zitten.

---------- Post toegevoegd om 20:45 ---------- Vorige post was om 20:38 ----------

Hoe waren de resultaten ?...:hmmmm:

Volgens Speccy is er nog geen 160 GB van de 500 GB in gebruik, dus van een te volle HDD kan je niet echt spreken.

Maakt niet uit dat C\ 'slechts' 23 GB nog beschikbaar heeft en D\ 286 GB?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.