Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Beste gooswout,

Welkom op PCH!:top:

Als de backup verborgen mappen meeneemt zal Outlook ook gebackupt worden, aangezien je e-mails in een Outlook.ost-bestand staan. Bij mij staan ze op de volgende plek: C:\Documents and Settings\(gebruiker)\Local Settings\Application Data\Microsoft\Outlook. Welke versie van Outlook heb je? (2003,2007,2010)?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, het staat in een verborgen map. Om te kijken welke map dat is, klik je in Outlook op Extra (bovenin, en dan E-mailaccounts (o.i.d.) Dan druk je op het tabblad 'Gegevensbestanden' en dan zie je als het goed is waar je e-mails in opgeslagen zijn. Om daar naar toe te gaan, moet je je verborgen bestanden zichtbaar maken. Dit doe je als volgt:

Ga naar 'Computer'

Druk op Alt

Klik op 'Extra'(bovenin)

Klik op 'Mapopties'

Klik op 'Weergave'

Zoek 'Verborgen bestanden en mappen' op en klik op de 'Verborgen bestanden en mappen weergeven'.

Link naar reactie
Delen op andere sites

post-29394-1417704673,9708_thumb.jpg

Godzijdank kan ik een knipsel sturen om iets te verduidelijken. wel klein, hopenlijk is het te lezen.

De mapopties had ik al op zichtbaar maken staan, heb ook in een backup het outlookbestand gevonden.

Zie knipsel: waarom staat er een golfje voor het tweede bestand?

Is dat het bestand dat ik moet importeren in outlook?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat golfje heet tilde en als dit voor een bestandsnaam staat, wil dit meestal zeggen dat het bestand geopend is of in gebruik.

Je hebt dan normaal 2 bestanden met dezelfde naam waarvan 1 dus met een tilde.

Het bestand met de tilde is dan het "werkbestand" terwijl het andere het origineel is.

Normaal gezien moet je het bestand zonder tilde nemen om te importeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan natuurlijk ook de locatie van het PST/OST bestand wijzigen of handmatig een backup maken.

Dit staat op deze pagina beschreven: Bestand maken waarin uw informatie wordt opgeslagen - Outlook - Office.com

De voornaamste verschillen tussen de twee gegevensbestandstypen van Outlook:

- Outlook OST-bestanden worden alleen gebruikt als u offline werkt terwijl u een account van Exchange Server hebt, of als u de Exchange-modus met cache gebruikt.

- Outlook PST-bestanden worden gebruikt voor POP3-, IMAP- en HTTP-accounts. Als u archiefbestanden of back-upbestanden wilt maken van de Outlook-mappen en -items op uw computer (ook bij accounts van Exchange Server), moet u aparte PST-bestanden maken en gebruiken.

aangepast door MicrosoftHelpt
Link naar reactie
Delen op andere sites

Worden in windows 7 bij het maken van de wekelijkse backup ook de gegevens van outlook opgeslagen?

Ik denk dat gooswout het heeft over de backup functie van Windows die hij zodanig ingesteld heeft dat er wekelijks een backup gemaakt wordt.

En hij wil weten of in die backup ook alle gegevens van Outlook zitten.

Indien je een wekelijkse backup maakt van je volledige partitie of schijf waarop ook alles van Outlook op staat worden die dus inderdaad mee opgeslaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Dag gooswout,

Als je binnen dit topic verder geen vragen of problemen meer hebt, mag je dit onderwerp afsluiten door een klik op de knop +Markeer als opgelost die je links onderaan kan terugvinden…zo blijft het voor iedereen overzichtelijk.

Uiteraard kan je in geval van nieuwe/andere problemen steeds weer een nieuw topic openen…:top:

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.