Ga naar inhoud

Beveiliging XP


Passer

Aanbevolen berichten

Begin april stopt dus de beveiliging van XP.

Windows gaat dus geen beveiligingsupdates meer doorsturen (tenzij betalend) en daar komt mijn vraag dan te voorschijn:

als je een goede virusscanner, firewall en goede anti-malwarebeveiliger hebt: vangen die twee de zaak dan niet op? ('k vermoed van niet, maar 'k had er graag wat toelichting over)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je vermoeden is helaas juist. Zelfs de allerbeste virusscanners gaan niet in staat zijn om XP te blijven beschermen.

In het begin zal je er natuurlijk nog niet te veel van merken, maar na verloop van tijd zal dit steeds erger worden.

Vergelijk het wat met een middeleeuws kasteel waarbij je soldaten de virusscanner enz voorstellen en de beveiligingsupdates van MS zijn herstellingswerken van gaten in je kasteelmuur.

Zolang deze herstellingswerken gebeuren, kunnen je soldaten het kasteel vrij goed beschermen.

Maar als men stopt met de gaten in je muur te herstellen, kunnen je vijanden (malware) langs daar ook binnendringen.

Daar er geleidelijk aan meer gaten in je muren komen die niet hersteld worden, loopt je kasteel steeds meer risico op indringers.

Er is dus slechts 1 oplossing: XP enkel nog offline gebruiken, of upgraden naar een recentere OS.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb er ook nog een mooie gelezen: "Een computer met Windows XP is als een onderzeeër die niet onderhouden wordt. Vroeg of laat zinkt die toch !".
héla: ge zijt gij me toch geen torpedokes op mijne ouwe getrouwe xp aan het afschieten hé ? ! ! :D
Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is dus slechts 1 oplossing: XP enkel nog offline gebruiken, of upgraden naar een recentere OS.

Offline gebruiken is zeker de moeite waard.

Upgraden naar recente OS zou veel hardware (systeemvereisten) aanpassingen / vervangen moeten worden uitgevoerd, denk ik.

Overstappen naar Linux Mint biedt ook een oplossing.

p.s. ik ben ook een Windows XP fan :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een torpedo is niet nodig, het zal wel vanzelf kelderen na een tijd zeker? (:D)

Gezien mijn systeem al negen jaar oud is, kan het dus de 8.1 niet trekken en ga ik wellicht tegen april overschakelen naar een volledig nieuw systeem.

Linux... heb ik aan gedacht, maar dan moet ik weer zoveel nieuwe dingen gaan leren en 'k vrees dat een (hele?) boel van mijn progs niet op Linux draaien. Als je windows al twintig jaar gewoon bent en een boel praktische tips en truuks ervan kent...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.