Ga naar inhoud

Overstappen naar andere provider


jupi

Aanbevolen berichten

In dat geval moet Telenet een nieuwe kabel trekken en daar wordt dan een nieuwe modem geplaatst.

De telefoonkabel wordt dan aangesloten om de nieuwe modem (van telefoon naar modem en niet telefoonkabel van Belgacom/mobistar)

Uw huidige modem is een ADSL versie en dat kan je waarschijnlijk niet meer gebruiken tenzij misschien als switch.

Dus netwerkkabel van nieuwe modem naar uw huidige modem in de vrije poort en niet in de aparte poort want daar pas de netwerkkabel niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat ik mee ben:

zowel de vroegere kabel als de vroegere modem worden vervangen door de telenet versie.

Die nieuwe modem van Telenet kan boven staan en die kan ik dan met een netwerkkabel (zoals het nu ook is) aansluiten op mijn pc.

Geen wifi nodig boven en de benedengebruikers kunnen weg met hun wifi op hun laptop(s)

Ben ik zo correct?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oké, veel dank voor de goede hulp!

Gewoon nog 2 kleine vraagjes:

1) wat kost zo een wifi reperator ongeveer en hoe werkt dat?
2) Nu kost WHpa 74 euro maar er is heel wat heisa dat telenet na nieuwjaar duurder wordt, enig idee wat dit na nieuwjaar zal kosten?

Nogmaals bedankt voor de hulp!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Stel dat je onder onvoldoende wifi verbinding hebt.

Dan heb je deze mogelijkheid:

 

Reperator

Een reperator maak een draadloos verbinding met de router en versterk de signaal naar de computer / laptop enz.

Je kan dat meestal doen door simpelweg op WPS knop te drukken op reperator en router.

Dat kan ideaal zijn als het niet meer dan 8 meter van de router vandaan is.

Maar er zijn ook router dat je als reperator kan instellen en dat is nog beter doch ook veel duurder.

 

Powerline

Dat is internet via elektriciteitsdraden.

Dus 1 powerline aan de router aansluiten en 1 powerline bij de computer.

Dat vervang dus netwerkkabel.

Je kan op de tweede powerline bij de computer nog een router op aansluiten of gewoon deze simpel access-point zodat je bij de computer draadloos verbinding hebt.

Kies bij voorkeur voor Devolo want dat is een goede merk.

 

Wat de prijsverhoging van Telenet betreft is het inderdaad zo dat vanaf 1 januari de prijs omhoog gaat.

Ik schat in uw geval zowat 4,5 euro want ook kabel moet je extra betalen enz.

Puur gezien is Telenet de duurste doch wel de snelste.

Zelf wacht ik nog af want vanaf volgende jaar moet Telenet de kabels vrij geven zodat andere provider er gebruik kunnen maken.

Als je bij Telenet bent dan kan je door enkel de modem te vervangen een ander provider kiezen zonder breekwerk of zo.

aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Sorry voor het wachtten maar met deze drukke dagen had ik nog niet veel tijd.

Ik twijfel of er al dan niet een draadloze netwerkkaart in mijn pc steekt. Onder welke instelling kan ik dat zien?

Een usb oplossing werkt ook met winsow 7 veronderstel ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.