Ga naar inhoud

Overstappen naar andere provider


jupi

Aanbevolen berichten

Hallo,

momenteel komt onze digitale TV via Telenet.; Gebruik telefoonlijn proximus en ADSL mobistar. Allen samen goed voor uimm 70euro.

Nu overwegen wj om Whopa te worden en zo het geheel op één factu te hebben.

Wel vraag ik me af of onze huidige manier van werken nog wel zal kunnen:

- Meerdere pc's surfen tegelijk
- Mijn pc is hoofd pc en staat smboven en is met an met de modem router boven Modem is Philips Wifi.

Wifi is op mijn pc niet direct voor handen.

Zien jullie mogelijkheden om ons "oud" netwerk in ere te herstellen of welke oplossing adviseren jullie?

Wie denkt dit al gezien te hebben, dat kan maar is na en serverfout verdwenen. .Vandaar dat ik het hier terugzet.

Alvast bedankt voor de hulp!

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus als ik het goed begrijp kan ik mijn bestaande kabel van beneden naar boven (van binnenkomende telefoon naar philips modem) blijven gebruiken. Vermoedelijk moet die dan op zijn beurt gekoppeld aan mijn pc met de huidige netwerkkabel. Dus behalve een telenet modem beneden veranderd er niks?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oké, maar over de telefoon maak ik me geen zorgen. Wel over het internet.  Mijn pc heeft geen wifi, merkt momenteel via philips modem die boven staat en de telefoon en dus ook ADSL loopt met een kabel naar boven om via een netwerkkabel van modem (boven) naar mijn pc te gaan. Op die manier heb ik internet via mijn modem en de andere gebruikers via de wifi van mijn modem.

Vermoedelijk zal deze manier van werken dus niet mer kunnen of wel? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor de wifi weet of wist ik dat maar ik dacht inderdaad ergens gelezen te hebben dat ik (mits aanpassing instelling) mijn "oude" ADSL modem nog kan gebruiken. Maar anderen spraken dit dan wee tegen. Vandaar dat ik hier om raad vraag. Mijn vertrouwde ADSL kabel kan ik dus toch gebruiken. Maar denk jij ook dat dit de beste oplossing is?

Volgens mij is dit de beste oplossing omdat k dan het minst moet aanpassen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Neen, de kabel is een telefoonkabel, die loopt naar modemrouter waarvan er dan weer op zijn beurt een netwerkkabel naar mijn pc loopt.Is deze vervangen door een draadloze adapter (uiteraard dan zonder modem boven) een optie? Ik gebruik windows7. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.