Ga naar inhoud

Externe HD gecrasht, alles al geprobeerd, maar helaas...


www

Aanbevolen berichten

Ik heb me als kaaskop :xd:  hier op het Belgische aangemeld, omdat ik na wat onderzoek teveel onzin op de Nederlandse fora zag. Ik heb namelijk een serieus probleem. :blush:

 

Ik help altijd een vriendin met haar laptop en software. Ondanks alle voorzorgsmaatregelen, krijgt ze het regelmatig voor elkaar om allerlei search.conduit-ellende enzo op haar laptop te krijgen. De laatste keer was enkele weken geleden. (Ik weet maar voor 99% zeker dat alle troep eraf is.)

 

Daarom heb ik haar een extra back-up aangeraden, en -aangezien zij niet veel van comps afweet- een WD My Passport Ultra 1GB USB3.0, want daarmee kan je een automatische constant draaiende back-up instellen. (Ik heb zelfs een oude, tafelmodel WD met aut.back-up en die werkt nog steeds goed.)

 

Nu blijkt dat deze WD Smartware back-up software te zwaar is voor haar Duocore USB2.0 laptop. Ondanks dat WD netjes in het systeemvak de mogelijkheid biedt om de hd los te koppelen of de Smartware af te sluiten, wilde de hd niet loskoppelen en hield dus de laptop 'in gijzeling'. Ten einde raad heb ik toen de usb-kabel eruit getrokken.

Dat leek eerst geen probleem, maar toen ik probeerde om de data snel weer op de laptop te zetten (ik had er namelijk ook andere bestanden opgezet), weigerde hij dat. Ik kan dus de back-up niet draaien en bestanden niet meer terugkrijgen.

 

Ik heb verschillende software geprobeerd die aangeraden worden: TeraCopy, Recuva, EasyUS Data Recovery, PC Inspector File Recovery en TestDisk. Geen van hun mogelijkheden werkt.

 

Vandaag gingen de errors van 'Bad parameter in boot sector: Bytes per sector (0) = 0 !' en 'Onbekend apparaat' tot 'Wilt u deze schijf formateren?' Kortom:

HELP! :mellow:

aangepast door www
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 26
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Overigens is de dashboard van die WD Smartware back-up software erg onduidelijk als je tegelijk van twee sources een back-up draait. Hij laat er maar 1 tegelijk zien: de actieve. Het is onduidelijk of - als je de eerste source en target bepaald hebt (bijv. van C:\ naar G:\) en opstart, en je vervolgens instelt om D:\ ook naar G:\ te back-uppen - de eerste back-up doorloopt, of dat ie gestopt wordt om de tweede te draaien. Heel onhandig!

 

(Am I making sense? :mellow: ) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je had de computer moeten proberen afsluiten, dan kon je de externe schijf veilig verwijderen.

 

Maak een printscreen van schijfbeheer met de externe schijf aangesloten.

Weet je niet hoe je in schijfbeheer raakt vermeld dan de gebruikte Windows versie in je volgend bericht.

 

Hoe je een printscreen kan maken en in je volgend bericht plaatsen lees je hier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Clarkie, ik heb geprobeerd om de computer netjes af te sluiten, maar dat ging niet. Vandaar dus dat ik schrijf dat de schijf de laptop 'in gijzeling' hield.

De schijf zit nu aan 'haar' laptop en er draait een nieuwe poging om een image te kopiëren en dat wil ik liever niet onderbreken.

Wat wil je via de printscreen doen of zien?

 

Bovendien denk ik dat schijfbeheer niet op de schijf kan kijken als Windows vraagt of ie geformatteerd moet worden.

aangepast door www
Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch maar losgekoppeld (the hard way), maar de schijf is in computerbeheer/schijfbeheer niet te zien.

 

Apparaatbeheer zegt 'Dit apparaat is gestopt omdat er problemen zijn gerapporteerd. (Code 43)'

aangepast door www
Link naar reactie
Delen op andere sites

Inmiddels ziet TestDisk de schijf ook niet meer... :blush:

 

Nog even voor de duidelijkheid: als die schijf kaputt is, dan zij het zo. Het gaat mijn vriendin vooral om enkele dierbare bestanden op de schijf en die ik wil redden.

aangepast door www
Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Ik heb verschillende software geprobeerd die aangeraden worden: TeraCopy, Recuva, EasyUS Data Recovery, PC Inspector File Recovery en TestDisk. Geen van hun mogelijkheden werkt.

Ken je  I Care? hier PDF

Ga je eerst vertellen ,heb de pro versie!Werkt free even goed ja weet ik niet.

Tijd geleden heb ik duizenden fotos/word/exell kunnen redden,van één HDD die zo goed als overleden was,kon die niet met Windows/Linux benaderen.Natuurlijk weet ik niet, of zal werken in je geval.

Probeer anders eens met één of andere Live CD van LInux,soms doet Linux ook wonderen.

mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.