Ga naar inhoud

Externe HD gecrasht, alles al geprobeerd, maar helaas...


www

Aanbevolen berichten

Wil je poging wagen met Ubuntu live cd ?Kies juiste versie 32/64 bit..download de iso..brand het op schijfje...start je systeem op van schijfje kies voor uitproberen...koppel de HDD aan....wel geduld hebben ,want met live cd werkt alles trager.

Hopelijk kun je HDD benaderen ...succes

mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 26
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Dank je. Maar moet ik niet eerst de hd van mijn laptop mounten voordat ik de externe koppel?

Nu ben ben ik niet meer mee,met mounten spreek daar toch niet over.

Gewoon downloaden /branden/opstarten met schijfje,HDD aan koppelen ...zien of ze herkent word.

mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste mensen, er gebeuren vreemde dingen in de wereld van bits en bytes. Eigenwijs als ik ben, heb ik -net voordat ik met Ubuntu aan de slag zou gaan- de schijf nog eens aan mijn Windows 7 laptop geprikt, waarop deze -zonder foutmeldingen- meteen naar drivers begon te zoeken om verbinding te kunnen maken. Ik heb toen van de WD-website de juiste driver gedownload en geïnstalleerd en voila, de mappen en bestanden waren opeens weer zichtbaar. (Heel vreemd, want even daarvoor wilde Windows de schijf fomatteren, of toonde schijfbeheer de schijf nog als RAW.)

De bestanden waren echter nog steeds corrupt en ook deze keer boden chkdsk e.a. geen hulp. Echter, ik kon nu wel met TestDisk een nieuwe partitie maken en de bestanden vervolgens -ook met TestDisk- naar een andere schijf kopiëren.

De meeste bestanden hebben het hele gedoe overleefd, maar de logica daarachter is ver te zoeken. De Ubuntu-cd hou ik achter de hand voor andere rampscenario's.

 

Dank voor uw hulp en suggesties, en de beste wensen voor 2015! :top:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.