Ga naar inhoud

PC loopt vast


N1bby

Aanbevolen berichten

Hey beste mensen,

 

Zoals de titel zegt heb ik al even problemen met men ouwe pc die willekeurig vastloopt. Het scherm freezed willekeurig en ik kan niets meer doen buiten de pc te herstarten.

Soms wilt hij helemaal niet meer opstarten. Enkel in veilige modus lukt het nog om de pc aan de praat te krijgen zonder te crashen.

 

Er is ook is een berichtje opgekomen bij het opstarten dat er een bleu screen was met code 116. Op het internet vond ik wat informatie dat het met de grafische kaart te maken had.

Ik heb dan de drivers proberen updaten maar dat heeft helaas niet geholpen.

 

Ik heb ook een systeemherstel geprobeerd maar dat bracht ook niets op.

 

Specs : -Windows 7 Home Premium 64-bit SP1

           - Core i7 920

           - Intel x58 chipset

           - NVIDIA GeForce GTX 750 Ti

           - 12 GB ram

           - 931GB Seagate ST31000528AS ATA Device (SATA)    
             232GB Western Digital WDC WD2500JD-00HBB0 ATA Device (SATA)    
             931GB SAMSUNG HD103UJ ATA Device (SATA)

 

Hopelijk kan hij nog hersteld worden. Ik gebruik hem vooral voor muziek te producen en het zou zonde zijn dat ik allemaal mijn werk kwijt ben :/

 

Dankuwel

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Download en installeer Speccy

Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlands kan selecteren. 

Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is. 

525a111b37ea3-Speccy.PNG 

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware. 
Als dit gereed is selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ". 

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware. 

Meer info over deze procedure lees je 
HIER

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de pc normaal kunnen opstarten, maar ik vrees dat het weer gaat vastlopen na een tijdje. Heb nu wel java kunnen updaten.

En hier nog eens een speccy snapshot : http://speccy.piriform.com/results/BneTHErezGawicbins1iJkf

Het geheugen wordt nu wel goed weergeven denk ik.

 

Speccy geeft rode temperaturen aan voor mijn moederbord en 2 van mijn harde schijven. Zou dit een oorzaak kunnen zijn van de crashes ?

aangepast door N1bby
Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Download 520c07ffc7e11-CrystalDiskInfo-Canned.pngCrystalDiskInfo naar het bureaublad (het downloaden begint automatisch een vijftal seconden nadat je op de link hebt geklikt !! ).

  • Dubbelklik op CrystalDiskInfoPortable_x.x.0.paf.exe en klik vervolgens op OK.
  • Kies Nederlands en klik vervolgens op OK, nu wordt het programma uitgepakt in een nieuwe map op je bureaublad.
  • Plaats nu een vinkje bij de optie CrystalDiskInfo Portable starten en klik op Voltooien.
  • Of open de aangemaakte map en klik met de rechtermuisknop op CrystalDiskInfoPortable.exe en kies voor Als administrator uitvoeren.
  • Wanneer het programma geopend is, zal het gegevens van je harde schijf tonen.
  • Let op: Vergroot het venster zodat alle informatie goed zichtbaar is.
  • Wat is het resultaat van deze test? ... maak er met het knipprogramma een afbeelding van, die kan je dan in je volgend bericht hier in je topic plaatsen.
 

56f809c972f84-CrystalDiskInfo.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.