Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Mooi zo !

 

Waren er problemen met harde schijf nummer 2 ? ...

 

Op je laptop (kan je de volledige type-aanduiding / MSN-nummer vermelden ?) werd recent Windows 8 geïnstalleerd ... ik veronderstel dat je van Windows 7 komt, had je toen ook deze problemen ? ...

De 2de schijf was ook perfect in orde gelijk de eerste.

MSN-nummer: 30012955

 

Eerste windows die hier al op stond was windows 7, maar ik heb al een paar keer windows overgeschreven in die tijd dat ik mijn laptop heb, ik kom van windows 8 en heb dus opnieuw windows 8 op gezet, ik had paar virussen die ik al beu was en ze waren moeilijk te verwijderen, dus heb ik gewoon opnieuw windows 8 geinstalleerd en alles verwijderd van alle harde schijven behalve documenten en foto's.

 

Het probleem kwam plots uit het niks, met het probleem heb ik al zeker en vast paar keer windows overgeschreven enzo en dat holp niet.

Dus ik vrees of het fout wel in windows kan zitten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Medion biedt voor een aantal Eraser modellen een BIOS-update aan, die noodzakelijk is wanneer de eigenaar overstapt naar Windows 8 ... voor jouw model, de ERASER X6817, is een dergelijke update echter niet beschikbaar ... de fabrikant biedt op zijn website ook geen drivers voor Windows 8 aan, enkel voor Windows XP, Windows Vista en Windows 7.

 

Om Windows 8 te installeren heb je de laptop laten opstarten vanop een CD/DVD of een USB-stick ... hiervoor heb je de opstartvolgorde (boot priority) in het BIOS moeten aanpassen.

 

Windows staat normaliter op je C-partitie, welke zich bevindt op je Hitachi HTS727575A9E364 harde schijf ... maar, staat deze harde schijf momenteel ook rerug als eerste in het "boot priority rijtje" in je bios ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Medion biedt voor een aantal Eraser modellen een BIOS-update aan, die noodzakelijk is wanneer de eigenaar overstapt naar Windows 8 ... voor jouw model, de ERASER X6817, is een dergelijke update echter niet beschikbaar ... de fabrikant biedt op zijn website ook geen drivers voor Windows 8 aan, enkel voor Windows XP, Windows Vista en Windows 7.

 

Om Windows 8 te installeren heb je de laptop laten opstarten vanop een CD/DVD of een USB-stick ... hiervoor heb je de opstartvolgorde (boot priority) in het BIOS moeten aanpassen.

 

Windows staat normaliter op je C-partitie, welke zich bevindt op je Hitachi HTS727575A9E364 harde schijf ... maar, staat deze harde schijf momenteel ook rerug als eerste in het "boot priority rijtje" in je bios ?

Bedankt voor de reactie, ik was  niet op de hoogte van de BIOS-update, als ik weer windows 7 erop zet, zou het dan het probleem kunnen oplossen? 

 

Ja dat klopt, ik heb windows 8 vanuit een usb-stick geinstalleerd maar ik heb de boot priority weer normaal ingesteled dus het schijf Hitachi staat als eerst.

 

Hebt u één of andere veronderstellingen dat windows 8 de oorzaak kan zijn van het probleem?

Zoals ik al zei het is een heel raar probleem, alles werkt perfect aldus ook windows 8, maar soms wil hij gewoon niet starten, als hij niet wil starten dan start de bios toch ook niet, ik denk dat het probleem buiten de software ligt, maar ik ben ook geen kenner van deze zaken, gewoon ervaring... 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een terugkeer naar Windows 7 zal meteen duidelijkheid kunnen brengen of Windows 8 hier al dan niet de boosdoener is ... zorg eerst voor een kopie (op een externe geheugendrager) van al het materiaal dat je wil behouden: foto's, documenten, contactpersonen, bladwijzers, etc, ... maak eveneens een lijstje van alle geïnstalleerde software.

 

Mocht je, na de installatie van Windows 7, toch nog terug willen keren naar Windows 8 dan is het interessant om een image / systeemkopie van je W8-installatie te maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.