Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
Ik heb een Xerox Phaser 3250 op de kop getikt. Driver geïnstalleerd (ik gebruik Windows XP, ja!!), driver als standaard in gesteld, maar hij print niet. Alle soorten bestanden wil ie opslaan en ik krijg de melding 'Afdrukken naar bestand'. Het vinkje 'naar bestand' staat niet aangevinkt. Wat kan het dan zijn?

 

Ik weet niet of het volgende er mee te maken kan hebben: Bij het installeren van de driver kwam er een melding dat er geen aangesloten apparaat gevonden werd.  Ik heb alle snoertjes gecontroleerd, zelfs netwerkkabel vervangen om zeker te zijn dat ie niet kapot was, maar dat hielp niet. De driver kon ik vervolgens wel gewoon installeren en vinden.

 

Kortom ik wil niet afdrukken naar bestand maar gewoon printen...Wie weet een oplossing?

Xerox probleem.pdf

Geplaatst: (aangepast)

Windows Xp is voor mij al heel lang verleden tijd en de tekst in de afbeelding is helaas niet goed leesbaar maar.... zou het kunnen dat de printer nog niet als standaard printer ingesteld staat?

 

Windows XP

  1. Klik op Start en klik vervolgens op Printers en faxapparaten. Het venster Printers en faxapparaten wordt geopend.
  2. Klik met de rechtermuisknop op het pictogram van uw product en klik vervolgens op Als standaardprinter instellen. Er verschijnt een vinkje (c02073690.gif) naast uw product.
aangepast door clarkie
Geplaatst:

De printer is als standaard ingesteld. Dus dat is het niet. Kan het iets met de toewijzing van de juiste poort te maken hebben? Ik krijg nu wel een foutmelding: USB-printer status is niet beschikbaar. Ik heb diverse poorten inmiddels geprobeerd. De volgende poorten zie ik:

 

LPT1 t/m 4

COM1 t.m 4

FILE ( daar achter staat 'afdrukken naar bestand', dat veroorzaakte vermoedelijk het bovenstaande probleem)

USB001

XPSport

 

De printer is met een USB kabel direct aangesloten op mijn pc. 

 

Als ik op beschikbare poorttypen (poort toevoegen) klik dan zie ik er drie:

 

DEL944Port ( das mij oude printer)

Local Port

Standard TCP/Ip Port

 

Geen idee of ik de oplossing hier moet zoeken. En ik weet niet goed wat ik moet doen nu. 

Geplaatst:

wat nog wel eens wil helpen:

- neem de usb-kabel los

- verwijder de printer uit het overzicht printers en faxapparaten

- herstart de pc

- zet de printer aan en plug 'm in

wordt ie dan niet meteen herkend en geïnstalleerd dan is het wellicht nodig de usbpoorten opnieuw te installeren. 

hoe dat moet geven we aan als dat nodig mocht zijn.

Geplaatst:

Ik heb precies bovenstaande instructies uitgevoerd. De printer wordt niet herkend als nieuwe hardware. Ook niet als ik via configuratiescherm naar hardware ga. Alle USB-poorten werken naar behoren. Want als ik er andere hardware aan koppel, bv muis of toetsenbord dan werkt dat gewoon. Is het dan nog nodig om de USB-poorten opnieuw te installeren? Misschien toch maar proberen dan?

De printer werkt wel naar behoren als ik een testpagina rechtstreeks vanuit de printer opvraag. Ik dacht ik meld dat nog even.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.