Ga naar inhoud

probleem ontvangen en versturen van berichten met incredimail


JEANSPANJE

Aanbevolen berichten

Volgens het speccy logje van 28/02/2016 gebruik je Avast en is Windows defender uitgeschakeld.

 

Zorg dat je Antivirus ingeschakeld is, je moest die enkel even uitschakelen om zo te kunnen testen of de e-mails dan wel ontvangen en verstuurd kunnen worden.

En in Thunderbird lukt het alvast.

 

Zelf gebruik AVAST niet en ken de instellingen niet, ik ga een collega vragen om je verder te helpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien nog een nuttige tip.  IK schakel mijn anti-virus AVAST UIT

Als ik in Thunderbird een bericht verstuur naar mijzelf duurt het heel lang.

 

Vanaf het ogenblik dat ik op de knop "verzenden" klik duurt het gechronometreerd ongeveer 30 seconden voor het bericht effectief verstuurt wordt.

Gedurende die 30 seconden krijg ik "verbinden met smtp.gmail.server" en de blauwe lijn die steeds van links naar rechts verplaatst tot het bericht werkelijk verzonden  wordt.  Vanaf dit moment is het  bericht heel snel aangekomen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik  krijg dan volgende melding.

 

Eerst krijg ik te zien "verbonden met  smtp.gmail.com"

Het verzenden van het bericht is mislukt.  Het bericht kon niet worden verzonden omdat de wachttijd voor de verbinding met uitgaand (SMTP) server.smtp.gmail.com is verlopen.  Probeer het opnieuw"

 

Als ik AVAST UITSCHAKEL duurt het ook nog gechronometreerd 29-30 seconden voor ik verbinding krijg maar dan lukt het wel.

Het verzenden lukt en direkt komt het bericht ook binnen dan zonder lange wachttijd

 

Maar die 30 seconden zijn ook veel te lang.

 

Graag welke stappen nu?

MVG

Link naar reactie
Delen op andere sites

In bericht #56 kreeg je een melding van Thunderbird i.v.m. een certificaat ... daarvoor gaan we nu een aantal stappen ondernemen en nadien gaan we de stand van zaken in Thunderbird evalueren.

 

Je zal eerst een vooral een certificaat moeten exporteren uit Avast en dit op een locatie naar keuze (bijvoorbeeld je bureaublad) opslaan ... nadien wordt dit certificaat geïmporteerd in Thunderbird.

 

Via deze link kan je alle te volgen stappen uitgebreid en gedocumenteerd bekijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.