Ga naar inhoud

gegevens automatisch meenemen naar volgend werkblad


maaike85

Aanbevolen berichten

Ik wil graag als ik iets invoer op werkblad 2, dat hij dat overneemt in werkblad 3 en volgende.

 

Zie mijn bestand:

 

Als ik een persoon vakantie geef wat in meerdere kwartalen valt, wil ik dat hij dat automatisch in de andere kwartalen(werkbladen) mee neemt. Is dit mogelijk? en hoe?

 

Ik heb zelf geprobeerd om alle kwartalen te kopieren naar het eerste kwartaal zodat ik alles in 1 keer kon zien, maar nu arceert hij vanaf week 27 de weekenddagen zondag en maandag en dat moet zaterdag en zondag zijn. Ik krijg het niet meer goed. Hoe krijg ik dit weer goed?

 

 

maaike85_2.xlsm

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maaike,

De vba-code in jouw bestand is die uit mijn bericht #9 en toen zag je bestand (vooral het blad met de naam "1e kwartaal") er heel anders uit. De laatste kolom was toen kolom CT, nu is dat in dat blad NN, daar moet je de macro dan op aanpassen natuurlijk. Macro's passen NOOIT zichzelf aan als je in het blad wat wijzigt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is allemaal nogal verwarrend! Het bestand in je bericht #1 bevat bladen per kwartaal, nu staan weer alle gegevens op 1 blad. Je kunt niet zomaar macro's uit het ene bestand ook in het andere gebruiken hoor.

Idem voor het sorteren: eerst schrijf je dat je automatisch wil laten sorteren zodra je in de A-kolom wat wijzigt, nu staat er weer een knop; wat wil je nu eigenlijk? Ik ben er maar van uitgegaan dat je het  'automatisch' wil. De macro ziet er dan nagegenoeg hetzelfde uit als die ik al eerder postte, alleen het bereik waarover hij moet sorteren moet dan worden aangepast. Zie de bijlage.

Er is ook nog een verborgen Blad7 (Formuleblad). Als je dat niet nodig hebt, maak het dan zichtbaar en verwijder het.

 

PC-Helpforum maaike85.xlsm

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik snap niet helemaal wat je bedoelt met het verborgen blad7.

Maar het schema is top! Echt super bedankt voor je hulp!!!

 

Ik heb het schema iets aan laten passen omdat ik het niet per kwartaal wilde, en popipipo heeft toen een sorteer knop gemaakt. Wat voor mij eigenlijk hetzelfde effect gaf als jou optie. Dus vandaar dat het bestand er nu weer anders uitzag. 

 

Maar nogmaals bedankt voor je hulp! Met dit schema kan ik werken :)

 

Groetjes maaike85

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik snap niet helemaal wat je bedoelt met het verborgen blad7.

Klik in het menu op "Start", Klik in de groep "Cellen" op "Opmaak"

Kies "Weergeven en verbergen" --> "Blad zichtbaar maken".

In een venstertje verschijnt dan "Formuleblad" --> Klik op "Ok".

Als je dat blad niet gebruikt, kun je het verwijderen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.