Ga naar inhoud

MSI GE70C - harde schijf problemen


Aanbevolen berichten

 

Er is echter één waarvan ik geen properties kon bekijken, de partitie met 128MB zonder iets used, deze staat echter op unallocated.

Dat is geen probleem

Deze 128 MB is vrije ruimte op de disk die bij geen enkele partitie hoort.

 

Wat betreft de andere partities ben ik niet zeker.

Ik heb hierover advies gevraagd aan een collega.

Even geduld tot hij online komt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het probleem is rond 20/02 ontstaan? De Windows 10 installatie dateert van 5/12/16.

Zelf heb je geen partities aangemaakt en je hebt er geen weet van van dat er iets aangepast zou zijn.

Indien de partities al aanwezig waren bij aankoop laptop zou het probleem reeds veel eerder ontstaan moeten zijn en het probleem zal er hoogstwaarschijnlijk ook niet door veroorzaakt worden.

 

Ik vermoed dat niet alle partities aanwezig waren bij aankoop.

Welke Windows versie(s) was (waren) aanwezig voor je de upgrade uitgevoerd hebt naar Windows 10?

 

Volgens collega Dasle zou de inhoud van 1 of meerdere partities iets te maken kunnen hebben met Norton.... zou het om Norton Anti- theft kunnen gaan? de ondersteuning ervan is reeds beëindigd.

Gebruik je soms nog encryptie software?

 

Wat collega Dasle verder opvalt is: 

wel vreemd is dat blijkbaar de Turbo functie voor meer core's werkt als toegelaten ->http://www.notebookc...or.92959.0.html

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Clarkie

 

Eerst en vooral bedankt voor het antwoord en de hulp die jullie me tot nog toe geboden hebben.

 

Bij aankoop was Windows 8 geïnstalleerd op de computer, dan ben ik naar 8.1 gegaan om zo te eindigen bij Windows 10. Ik heb inderdaad Norton op de computer staan, maar deze stond er al standaard op. Zelf heb ik deze nooit geïnstalleerd en dacht ik dat deze zelf niet meer op mijn pc stond. Ik heb ongeveer een week geleden de fabrieksinstellingen hersteld, zonder succes want het probleem bestaat nog steeds, maar nu opnieuw merk ik dat Norton er standaard op stond.

 

Voor zover wat de processor aangaat heb ik geen idee wat het betekent, wat me wel opvalt is dat de waarden in Speccy qua hitte redelijk hoog zijn. Dit staat hierboven ook vermeld maar uw collega zei dat het niets was om mij ongerust over te maken. De laatste weken doe ik niets wat mijn pc zou overbelasten en toch merk ik op dat hij niet oplaadt zoals het hoort en dat de prestaties soms drastisch afnemen wanneer het systeem wat belast wordt door bijvoorbeeld een film te kijken en een anti-virus op hetzelfde moment te laten draaien (puur hypothetisch).

 

Met vriendelijke groeten,

Gaultier Schluter

Link naar reactie
Delen op andere sites

Download 520c07ffc7e11-CrystalDiskInfo-Canned.pngCrystalDiskInfo naar het bureaublad (download begint automatisch na een vijftal seconden ! ).

  • Dubbelklik op CrystalDiskInfoPortable_x.x.0.paf.exe en klik vervolgens op OK.
  • Kies Nederlands en klik vervolgens op installeren, nu wordt het programma uitgepakt in een nieuwe map op je bureaublad.
  • Plaats nu een vinkje bij de optie CrystalDiskInfo Portable starten en klik op Voltooien.
  • Of open de aangemaakte map en klik met de rechtermuisknop op CrystalDiskInfoPortable.exe en kies voor Als administrator uitvoeren.
  • Wanneer het programma geopend is, zal het gegevens van je harde schijf tonen.
  • Let op: Vergroot het venster zodat alle informatie goed zichtbaar is.
  • Wat is het resultaat van deze test? ... maak er met het knipprogramma een afbeelding van, die kan je dan in je volgend bericht hier in je topic plaatsen.

 

55d598872d33f-CrystalDiskInfo.jpg

 

Aanvullende info over CrystalDiskInfo kan je bekijken in deze video.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat ziet er dan weer normaal uit ondanks dat we vermoeden dat de harde schijf de boosdoener is.

 

Voer eens onderstaande uit en laat dan weten of je het probleem nog hebt.

 

 

Klik op zoeken, geef dan systeemconfiguratie in en klik erop.

 

post-9560-0-74480800-1458299379_thumb.pn

 

In het venster dan je dan ziet klik je op services.

Zet een vinkje bij alle Microsoft- services verbergen

Druk dan op alles uitschakelen.

 

post-9560-0-42018000-1458299443_thumb.pn

 

 

Ga nu naar het tabblad opstarten en klik er op taakbeheer openen.

 

post-9560-0-78914000-1458300029_thumb.pn

 

 

Selecteer het bovenste item en kies dan uitschakelen. Herhaal dit tot alle items uitgeschakeld zijn.

Sluit het venster.

 

post-9560-0-75370600-1458300065_thumb.pn

 

post-9560-0-21447500-1458300083_thumb.pn

 

Klik in het nog openstaand venster met tabblad opstarten op OK en herstart de computer.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.