Ga naar inhoud

websites en downloads laden niet of traag


Aanbevolen berichten

post-23950-0-00181800-1463163355_thumb.ppost-23950-0-74889800-1463163356_thumb.pbeste abbs,,

 

heb de pc een 2tal uur afgezet en nu terug op, maar is niet in veilige modus met netwerk te krijgen. Verschillende keren geprobeerd maar F5 neemt hij niet aan. Nu hij terug "vers" opgestart is, werkt hij degelijk....zie bijgevoegde speedtest (nee ik ga geen account maken op een site die ik nooit gebruik) dus heb ik een screenshot van de uitslag gemaakt. Als hij vanavond of in het weekend terug traag loopt of vastgeraakt doe ik die test opnieuw en laat het u weten. 

Luc

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

post-23950-0-33860600-1463165302_thumb.ppost-23950-0-50294900-1463165303_thumb.ppost-23950-0-06271500-1463165305_thumb.ppost-23950-0-55928600-1463165306_thumb.phallo ,

 

Kijk ik probeerde een bestand van 86MB te downloaden maar u ziet uit bijgevoegde screenshot dat hij niet ver geraakt; heb het 2x geprobeerd maar zonder resultaat. Hij stopt gewoon met downloaden....

Ik heb nog een up- en downloadtest geprobeerd, maar hij geraakte niet ver zoals te zien is, hij stopt gewoon. Kon dus ook geen upload zien bij de test. Op speedtest.nl zag ik wel een uitslag, zie screenshot. 

Hopelijk hebt u er iets aan? De pc bedraden (ethernet) gaat niet want de verbinding valt om de 30 seconden weg en daar is ook niks aan te doen, zie mijn voorgaande vragen...

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De pc bedraden (ethernet) gaat niet want de verbinding valt om de 30 seconden weg en daar is ook niks aan te doen, zie mijn voorgaande vragen...

 

Ik heb even terug gelezen maar dit probleem had je al in 8.1 versie waarom heb je voor Windows 10 gekozen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, waarom heb ik voor windows 10 gekozen? Je moet toch ergens mee met de vooruitgang, W8.1 was wel stabieler, maar zoals u ziet op mijn vragen betreffende de verbreking om de 30 seconden van mijn ethernet verbinding toen, hebben velen mij willen helpen met allerlei tests en voorstellen, waarvoor dank, maar op de duur werd het opgegeven. Dus ging ik voor wifi. Die BBox-3 van Proximus lijkt mij toch voldoende te werken, dus het kan aan de Netgear adapter liggen, ik heb ook onnoemelijk veel problemen gehad met Realtek dus ik moest wel voor de wifi gaan. 

Kom, ik kan nu wel op het web hoor, de verbinding is traag (het duurt 10 seconden minimaal voor een pagina te laden), maar downloaden gaat niet, dan stopt hij na enkele MB's zoals U kan zien op de screenshots. Ik heb daarnet nog een pingtest gedaan via Networx, maar die kon ook geen downloadspeed geven:

Your IP address xxxxxxxxx Proximus Skynet
Nearest testing server Sint-Niklaas
Ping 15 ms
Average upload 843 KB/s
Average download Not Available
Maximum upload 1,19 MB/s
Maximum download Not Available
 
Ik hoop dat U nog iets weet, ....
Luc
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, waarom heb ik voor windows 10 gekozen? Je moet toch ergens mee met de vooruitgang, W8.1 was wel stabieler,

Als er op een systeem problemen zijn (Windows 8.1 al) is het niet raadzaam om te upgraden. Want Windows 10 heeft meestal ook andere drivers nodig.

Wat is merk en type van deze pc.

Het is zeker niet mogelijk om deze pc eens op een ander

netwerk aan te sluiten (buren, fam, kennissen)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niemand heeft mij dat gezegd....ik dacht met die upgrade een gezond systeem in handen te hebben. De PC is een HP Compaq 100-203eb .

Die heeft toch goed gewerkt, het zou eventueel aan een update van w10 kunnen liggen...

De computer verplaatsen naar buren ? Nee, dat willen ze niet, familie is er niet meer...

Mijn dochter werkt zware programma's af op haar iMac via de wifi voor de unief en ze ziet geen probleem...

Wel is daarnet de verbinding met de TV even weggevallen en dat is niet de eerste keer. Kan het de router zijn? Mijn oude Linux PC is bekabeld verbonden en werkt beter dan de W10 PC

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niemand heeft mij dat gezegd....ik dacht met die upgrade een gezond systeem in handen te hebben.
Die heeft toch goed gewerkt, het zou eventueel aan een update van w10 kunnen liggen...

Een upgrate repareert niks als en systeem al problemen vertoont een nieuwe schone installatie wel.

Haal de stekker eens 30 sec van je modem/router en hoe is het dan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Download en installeer Speccy

Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlands kan selecteren. 

Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is. 

525a111b37ea3-Speccy.PNG 

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware. 
Als dit gereed is selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ". 

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware. 

Meer info over deze procedure lees je 
HIER.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.