Ga naar inhoud

tweede interne harde schijf wordt herkend in windows7


FWS

Aanbevolen berichten

FWS,

 

er moet blijkbaar - buiten die 'M' nog meer 'loos' zijn:

 

op het bovenste plaatje staat een M en een D die .... identiek even groot zijn - het kàn natuurlijk, maar het geeft me het idee dat het hier om tweemaal dezelfde partitie gaat. (of klopt het?)

 

Oeps... 'k merk net dat ik tweemaal hetzelfde plaatje plaatste... Plaats je nog eens even het àndere plaatje opnieuw, dan pas ik het aan

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 31
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

ok, dank voor herposten van je plaatje, 't staat er ondertussen in.

 

 

Vraag: Die schijf van 565 Gig is je hoofdschijf met je C + andere partities en de andere (596 Gig) is dus die tweede schijf?

 

Goed, wat me opvalt (en me niet aan staat):

 

Je bovenste plaatje is van Windows - schijfbeheer.

- normaal dient daar je bootschijf bovenaan te staan, maar bij jou staat je tweede schijf bovenaan

- enkele partities hebben hier een 'naam' gekregen (geen probleem, dat deed ik bij mij ook) - alleen : ze hebben op het eerste zicht een stationsnaam gekregen  vb: bij je disk 0 heeft de partitie (H) de naam I gekregen.

Ik vermoed dat jij dit niet (bewust) deed, maar het is wel minstens eigenaardig en verwarrend

- in het bovenste scherm staat onderaan de I (H) - en de grootte is ...596 Gig  >> het gaat dus over de gànse schijf - maar normaal vermeldt windows in dit scherm alleen de partities en niet de hele schijven... ? ?

Ga je eronder dan bij Disk 1 naar  de partities kijken, van vindt windows daar een partitie H van ... 145 Gig groot (en dus spreekt Windows zichzelf tegen: is die H nu voor hem de schijf ofwel de laatste partitie ? ?

 

 

Op het onderste plaatje :

Minitool zegt hier dat je systeempartitie .... D heet  -  windows geeft ze (zoals het hoort) geen schijfletter

 

Ik heb zo het idee dat er hier iets serieus 'in de soep is'  maar 'k zou bij god niet weten wàt er scheelt  (tenzij het - zie boven - de MFT zou zijn) - maar ièts gaat hier igg grondig fout.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Net je vorig bericht gelezen en ik zou het voorlopig niet gaan proberen van drive-letters op die manier te wijzigen. Met een 'gezond' systeem is het wellicht te doen, maar met deze verwarde toestand vrees ik dat je de zaak nog meer in het honderd gaat laten lopen.

 

Vraag: kan je de tweede schijf afkoppelen en dan een screenshotje van je schijfbeheer (windows) plaatsen?

Ik ben benieuwd of het dan overeenkomt met het plaatje waarbij de tweede schijf wèl aangesloten is.

 

 

Maareuh... hoe raak jij aan je bovenste plaatje van post 20?  Dat is toch vanuit Windows genomen MET de tweede schijf aangesloten (ja?)

Alleen vertelde je dat je windows met die tweede schijf eraan nièt wil opstarten...

Maak me eens wat wijzer?

Link naar reactie
Delen op andere sites

De screenshots zijn gemaakt met minitool,die van aangekoppelde tweede schijf na opstarten van dvd met hirens cd boot en vanuit het menu minitool partition manager opgestart. Dan zie je:

I (h) is de nieuwe schijf en door windows disk 0 genoemd

Disk 1 is de oorspronkelijke schijf en daar staat windows staat op dan op m

Daarna tweede plaatje:

Losgekoppeld, screenshot gemaakt met diskmanagement dan is het gewoon c

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even enkele opmerkingen tussendoor:

 

Het is niet zo dat de bootschijf altijd bovenaan (schijf 0) staat, bij mij staat die ook als tweede (schijf 1), maar dan moet in de BIOS wel aangegeven zijn dat gestart moet worden van die schijf 1.

 

Dat er andere drive-letters toegewezen worden bij het starten vanaf CD/DVD is ook niet uitzonderlijk: als ik opstart met Hirens BootCD (of zelfs een Windows herstel-CD) krijgen al mijn drives ook andere letters, dus daarop zou ik mij niet concentreren.

 

 

- in het bovenste scherm staat onderaan de I (H) - en de grootte is ...596 Gig  >> het gaat dus over de gànse schijf - maar normaal vermeldt windows in dit scherm alleen de partities en niet de hele schijven... ? ?

 

Windows toont dit omdat de ganse schijf bestaat uit slechts één uitgebreide partitie. Schijf en partitie zijn in dit geval hetzelfde.

 

 

Ga je eronder dan bij Disk 1 naar  de partities kijken, van vindt windows daar een partitie H van ... 145 Gig groot (en dus spreekt Windows zichzelf tegen: is die H nu voor hem de schijf ofwel de laatste partitie ? ?

 

In het bovenste scherm staat partitie H: met als naam I , onderaan bij disk 1 staat de partitie G: met naam H.
Hieruit blijkt dat het zeer verwarrend is om drives een naam te geven die bestaat uit slechts 1 letter. ;)

 

Mij lijkt het dat de fout in dit geval te zoeken is in de BIOS-opstartinstellingen. Aangezien de Windows-schijf als tweede schijf in het systeem gezien wordt, moet in de BIOS aangeven zijn om te starten van Disk 1. Misschien voor de zekerheid de BIOS nog eens controleren?

 

Mvg,

Nokiaprox

aangepast door nokiaprox
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb in de bios alle instellingen vastgelegd met save and exit.

Heb verbose status ingesteld en het lijkt erop dat windows de drivers allemaal probleemloos laadt, maar blijft hangen met het opstarten van de services.

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.