Ga naar inhoud

Widows 10 , ja of nee.


bernard

Aanbevolen berichten

Quote

Maar... Het eerste wat ik doe bij een nieuwe PC of een nieuw besturingssysteem is het maken van een systeemkopie. Lukt dus niet onder Windows 10: PC blijft hangen bij de melding 'Back-up van Windows Herstelomgeving maken...', zonder foutmeldingen. Ook na het vergroten van die herstelpartitie wilde dit niet lukken.

Dat is weeral de zoveelste zever dat ik hoor.

Windows 10 installeren en dan meteen backup.

Waarom zo vlug?

Geef Windows 10 tenminste de kans om alles na te kijken en update toe te voegen.

Dit kan zelfs 1 week duren eer je voldoende update hebt want Windows weet niet wat je met de computer doet.

Dat is de kracht van Windows 10

Wie géén geduld heeft kies voor Windows 7

Wie wel geduld heeft gaat vooruit met Windows 10

Mijn is van Windows 10 naar Windows 7 en is terug naar Windows 10 gegaan want veel moderne dingen werken eenmaal beter bij Windows 10

Bovendien ben ik voorstaander van iso bestand te downloaden en niet upgrade van Windows 7 maar volledig installatie kiezen.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij is er maar één reden om naar Windows 10 te gaan: als je Windows 10 geïnstalleerd hebt, geeft dit je de mogelijkheid om er in de toekomst nog eens gratis naar toe te gaan (als Windows 7 stopt, bijvoorbeeld), want je installatie wordt dan herinnerd door Microsoft.

Als je niet naar Windows 10 gaat, vervalt de gratis mogelijkheid vanaf 29 juli 2016. Tenminste, zo is het mij verteld.

Voor de rest ben ik er vrijwel van overtuigd dat Windows 7 het prettigste systeem is om mee om te gaan. Ik probeer zelf nog binnenkort naar Windows 10 te gaan met de bedoeling om daarna onmiddellijk terug te keren naar Windows 7

aangepast door Leono
Link naar reactie
Delen op andere sites

Volledig akkoord met Leono, ik lees dat ook op de Windows 10-site en het was voor mij de reden om de overstap te proberen.
Maar volgens stegisoft moet ik minstens een week wachten vooraleer windows weet wat ik bedoel met 'afsluiten', namelijk de computer uitzetten.
Als elementaire zaken als afsluiten en systeemkopie van in het begin al niet werken, hoeft het voor mij verder niet.

Quote

Dat is weeral de zoveelste zever dat ik hoor.

Ik wens trouwens door niemand uitgemaakt te worden voor zeveraar, ook niet door een moderator

(Nokiaprox, ik wijzigde even de scherpe kanten van je bericht... Dat je problemen hebt met iemand kan ik begrijpen en het is voor mijn part nog gerechtvaardigd ook, maar forumetiquette blijft ook nog bestaan, toch?)

aangepast door Passer
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is een feit dat de overgang naar de 10 blijkbaar meer problemen geeft als je systeem wat ouder is en ook als je van een oudere windows zonder overgangsstappen naar de 10 upgraadt. Langs de andere kant vraagt een overschakeling naar de 10 ook een boel tijd zowel om de nodige (overgangs)bestanden binnen te halen als om deze dan nog te installeren - en ook dit hangt af van (de snelheid) van je systeem.

Zelf heb ik het voordeel gehad van een 8.1 op een nieuwe computer (van een jaar) over te gaan naar de 10 - reeds in juli vorig jaar - en ik heb er geen nadelen van ondervonden. Niets dus van wat in dit topic aangebracht wordt.

Van problemen rond het maken van een systeemkopie kan ik niet meepraten omdat ik die altijd (zonder problemen) met een extern, freeware prog maak (EaseUs) - en ook terugzetten is geen probleem.

En wat betreft het uitzetten van de PC: na de overgang viel het me direct op dat dit bij mij binnen de halve minuut gebeurd was (nu nog altijd trouwens) - wat ook nog veel sneller was dan mijn 8.1. En van het blijven draaien van de PC heb ik nog niets opgemerkt... Ook het opstarten is bij mij binnen de minuut gebeurd (wel met een SSD - wat zeker een rol zal spelen) Maar om nu van een probleem te spreken 'dat nu al een jaar meegaat'... dat gaat me nu ook wat te ver

Zou het niet met je systeem te maken hebben Nokiaprox... ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Quote

Voor de rest ben ik er vrijwel van overtuigd dat Windows 7 het prettigste systeem is om mee om te gaan. Ik probeer zelf nog binnenkort naar Windows 10 te gaan met de bedoeling om daarna onmiddellijk terug te keren naar Windows 7

Waarom zou je dat doen?

Blijft toch gewoon bij Windows 7.

Zoals ik al zei is een schone installatie Windows 10 beter.

De reden ervan is dat er mensen zijn bij Windows 7 of 7 een programma hadden geïnstalleerd om bijvoorbeeld start menu te bepalen.

Quote

Ik wens trouwens door niemand uitgemaakt te worden voor zeveraar, ook niet door een moderator

Ik had dat helemaal niet tegen jou persoonlijk hoor.

Nee, het gaat erom dat veel mensen veel te vlug zeggen dat Windows 10 niet goed is.

Waarom ga ik niet terug naar Windows 7?

Omdat ik zelfs geen reden ziet om terug te gaan.

Ik denk zelfs dat Microsoft nu handig aan het spelen is.

Na 29/07 zal er meer update zijn met meer mogelijkheden in Windows 10

Dan zien de mensen dat men de boot hadden gemist en dan moeten betalen voor Windows 10

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@stegisoft: "Waarom zou je dat doen?" Dat heb ik toch aangegeven? Om later nog eens gratis over te kunnen stappen als het nodig mocht blijken.

En: een programma om het startmenu aan te passen hoort volgens mij bij Windows 8 (Classic Shell, als u dat bedoelt). Windows 7 heeft van zichzelf al een perfect startmenu.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit probleem is al gemeld in augustus 2015, zie o.a. hier en hier, dus toch bijna een jaar :( .

In mijn PC zit trouwens ook een SSD en ik vergelijk het opstarten van W10 en W7 in gelijke omstandigheden.


Ik ben ook van mening dat ik voor een systeemkopie geen beroep moet doen op software van derden (al dan niet gratis), als dit is voorzien in windows. Het werkt wel onder W7, waarom dan niet in w10?


Ik begrijp best dat w10 goed werkt in 90% van de gevallen, maar je zal maar net bij die 10% anderen behoren...


Trouwens, Windows-update zegt 'Uw PC is geschikt voor Windows 10'

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ieder fabrikant heeft tegenwoordig iets staan in verband met Windows 10

Ik zou daar eens kijken of er voor uw bepaalde mogelijke probleem een oplossing is.

Mijn Windows 10 starten allemaal heel snel op, ook bij oude pc met oude SSD

Nu heb ik op mijn computer wel M2 SSD en dat is nogal snel.

Maar daar is Windows 10 niet specifiek voor gebouwd maar als je eenmaal erbinnen zit gaat de snelheid hoger en zeker na een tijdje.

Nu moet je amper een letter geven en Windows 10 weet bijna al wat je wilt zoeken.

Maar er is ook een nadeel in Windows 10 en dat zal ik wel toegeven en dat is privacy.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

27 minuten geleden, Leono zei:

En als je dan ziet hoeveel mensen hebben aangeklikt: "Dit probleem heb ik ook". Shocking!

Klopt, maar je moet dan wel gaan vergelijken met het totaal van al die anderen die er niets van zeggen :) (ik sta met de telling achter, maar de 10 is al meer dan op 30 miljoen systemen gezet ...)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.