Ga naar inhoud

Widows 10 , ja of nee.


bernard

Aanbevolen berichten

Wat ik wilde zeggen, Passer: ik heb het forum van Microsoft heel vaak bezocht en ik vind de sfeer daar even frustrerend als het bedrijf zelf. Meestal klikken maar 1 of 2 of 3 mensen op die knop "Deze vraag had ik ook". Daarom vond ik het "shocking".

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn diverse veel problemen nadat men een upgrade naar Windows 10 heeft uigevoerd.

Even google-en naar problemen dan verschijnt er een waslijst van hier tot Timboektoe en dan tig keer vice versa.

En eenmaal men met Windows 10 werkt, na elke update (de patch Tuesday) treden ook vaak problemen op met :

de Start-knop

5767b3cc652ed-Schermafbeelding_2016-06-2

de Zoek-knop

5767b47d6c6c3-Schermafbeelding_2016-06-2

BSOD

Bluescreen

Het aanmelden, géén toegang, e.a.

5767b5fbd1151-Schermafbeelding_2016-06-2

 

Het ligt vermoedelijk niet altijd aan het besturingssyteem Windows 10, maar ook aan de computer (desktop en / of laptop) vóórdat de upgrade wordt uitgevoerd.

Voldoet de computer aan de Systeemvereisten Windows 10 ?

 

Microsoft geeft vaak aan dat Uw computer is geschikt .  .  . of zoiets, en vervolgens ondervindt men toch problemen.

Er is ook nog een verschil tussen aanbevelen en pushen taalkundig gezien.

Dit heeft niet alléén met het besturingssysteem Windows 10 aan te smeren te maken, maar ook met het verkoop van nieuwe computers :mad:

De waarheid ligt altijd tussen ergens en nergens :banghead:

 

Niet alle bestaande / huidige andere interne en/ of aangesloten hardware en / of software kunnen door één deur met Windows 10.

Ongetwijfeld zijn er velen die nooit problemen hebben nadat een upgrade naar Windows 10 is uitgevoerd, en dat zijn de zondagskinderen / geluksvogels zeg maar :wavey:

Vermoedelijk een nieuwe computer aanschaffen met Windows 10 onboard, zal minder problemen geven, dit is even door de glazen bol te kijken.

Of zoals stegisoft heeft vermeld, via ISO op DVD branden.

 

Gisteren nog dit bericht gelezen, nu nog alléén voor Windows Insiders, wellicht in de toekomst ook voor alle gebruikers die een upgrade willen uitvoeren. En dat is wat stegisoft ook heeft vermeld:

 

Quote

Ieder fabrikant heeft tegenwoordig iets staan in verband met Windows 10

 

Betreft percentage daar wordt ik persoonlijk niet warm of koud van, waarom .  .  . , dan zou een eerlijke percentage moeten worden gegeven van alle Windows gebruikers van de hele wereld en zou ook iedereen hun mening geven.

 

Mijn laptop is bijvoorbeeld > 6 jaar oud, Windows 7 wordt nog ondersteunt tot 2020, zolang de laptop nog goed functioneert met Windows 7 dan voer ik géén upgrade naar Windows 10. En wat er in 2020 zal gebeuren daar maak ik op moment géén zorgen, wie dan leeft, wie dan zorgt :pray:

aangepast door iEscape
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan ook zeggen dat je beter XP kan kiezen want dat werkt zo perfect en zo ouderwets dat je beter niet naar Windows 7 gaat.

Je kan ook zeggen dat je beter voor Windows 7 kies want het werkt perfect dat je beter niet naar Windows 10 gaat.

Helaas zegt niemand dat zowel XP als Windows 7 enorme problemen waren maar nu is het prima.

Hoe komt dat?

Wel omdat de upgrade daarvoor zorgt en vooral SP1 versie voor XP was er zelfs SP3 nodig geweest.

Dat is precies wat ook in  Windows 10 gebeurd maar met een pak minder fouten.

Ondertussen zijn er zoveel upgraden dat nu behoorlijk goed werkt.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb PC's gehad met Windows 98, ME, XP en 7, zelfs indertijd nog met Windows 3.1 (ja, we worden oud), en nooit heb ik daar problemen meer gehad.
Ik kan best begrijpen dat er hier en daar een foutje in zit, maar wat mij nú het meeste stoort is dat Microsoft van die mankementen op de hoogte is en maar niet met een structurele oplossing komt. Waarschijnlijk moeten we daarvoor wachten op de Anniversary Update.
Maar ik was trouwens toch van plan om bij windows 7 te blijven onder het motto 'if it ain't broke, don't fix it'

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja , ik ben me wild geschrokken , met wat ik teweeg gebracht heb met mijn vraag over windows 10

Volgens mij is deze discussie niet meer te stoppen ,( zoals vroeger  : modereer discussie )

Maar ik wil dan toch even vertellen dat ik de stoute schoenen heb aangetrokken , en heb Windows 10  op mijn laptop en die van mijn vrouw .

En zoals ik er nu tegen aan kijk , dan is er niets mis mee.

Alleen als je van windows 7 naar 10 gaat ziet het er wel allemaal een beetje anders uit

Voor mijn vrouw die van 8 naar 10 is gegaan is de gelijkenis een beetje dichterbij

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.