Ga naar inhoud

Widows 10 , ja of nee.


bernard

Aanbevolen berichten

Ik heb 21 augustus 2015 contact met jullie gehad over wel of niet installeren van windows 10

Toen werd me aangeraden om lekker bij windows 7 te blijven want ze waren nog constant bezig fouten en onregelmatigheden te verhelpen .

En het zou zeker nog tot juli (? ) 2016 duren dat het niet meer gratis is.

We zijn nu inmiddels bijna een jaar verder , en ik was nieuwsgierig of de heren er nog zo over denken .

Of zeggen jullie dat ik er toch niet onderuit kom en doe het maar.

Ik ben een beetje bang , dat het straks net zo gaat als bij windows xp en vist , dat er straks geen ondersteuning meer is .

Of gaat dat nog heel lang duren?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je de tijd van XP had gekend met de gekend begin problemen dan kan ik jou melden dat bij Windows 10 absoluut niet zo is.

Je kan tot 29/07/2016 gratis ontvangen.

Zelf ben ik voorstaander om iso bestand (klik) te downloaden en branden op dvd.

Je kan ook op iso ook op usb stick branden met deze programma (klik)

Ik had Windows 10 van begin en tot nu toe moet ik zeggen dat iedereen ongelijk heeft met Windows 10

Akkoord dat Edge niet perfect is maar voor de rest is het zeker 90% OK

Nu deze forum geupdate is, is het voor Edge ook al geen probleem meer.

Het is niet aan Edge dat het probleem is maar wel de website zelf.

Dus eerst backup maken van uw data en dan Windows 10 installeren met verwijderen van uw oude Windows dat je kan instellen bij installatie.

Om jouw een idee te geven:

Ik heb een nagelnieuwe computer dat niet veel verkocht is en alle drivers zijn geïnstalleerd.

Bij mijn 2 oudere pc had Windows 10 perfect gedaan.

Als je bij update van Windows 10 geen netwerk ziet met uw NAS of andere Linux achtige toestellen verandert gewoon uw netwerk groepnaam en dan is alles in orde.

 

 

aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites

(de raad om lekker bij je 7 te blijven werd toen ook gegeven door iemand die een fervent voorstander van de 7 was, terwijl er onder ons ook al fervente voorstanders van de 10 waren - maar om diè discussie te vermijden, werd er in jouw topic toen geen gewaag van gemaakt - wel 'achter de schermen' :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wil hier geen discussie starten, enkel mijn ervaringen meegeven:

 

Ik heb vandaag, na lang aarzelen, de overstap gewaagd van Windows 7 naar Windows 10. Alles scheen te werken en het zag er niet slecht uit.


Maar... Het eerste wat ik doe bij een nieuwe PC of een nieuw besturingssysteem is het maken van een systeemkopie. Lukt dus niet onder Windows 10: PC blijft hangen bij de melding 'Back-up van Windows Herstelomgeving maken...', zonder foutmeldingen. Ook na het vergroten van die herstelpartitie wilde dit niet lukken.


Een tweede, nog groter probleem: PC uitzetten lukt niet. Bij het selecteren 'uitzetten' wordt windows afgesloten, het scherm wordt uitgezet, maar de PC blijft draaien. Ook na het uitvinken van 'snel opstarten' (zoals dikwijls gemeld wordt). Dit is blijkbaar een probleem dat al een jaar meegaat zonder oplossing van M$. Enkele seconden de startknop ingedrukt houden lost dit op, maar dat is toch niet de bedoeling...


Ik heb met een herstelschijf en systeemkopie Windows 7 teruggezet en een kwartiertje later: opnieuw een vlot werkende PC zonder fouten.


O ja, het opstarten van Windows 10 duurt veel langer dan bij Windows 7.


Voor mij dus geen Windows 10 op deze PC, bedankt M$!
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.