Ga naar inhoud

Excel Alleen-lezen stand kan op geen mogelijkheid uit (tablet)


KayleighDivine

Aanbevolen berichten

Goedenavond.

 

Ik heb een Samsung Galaxy Tab A, met hierop alle Office applicaties.

Op deze tablet heb ik 4 maand lang prima de boekhouding voor mijn eigen zaak gedaan,  maar sinds een updaten afgelopen week kan dit niet meer.

In excel, maar ook in Word geeft hij een alleen-lezen stand aan, en deze krijg ik met geen mogelijkheid uit.

ik heb meerdere forums gelezen en vanalles geprobeerd, ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen!

 

- Via de tablet kan ik niets wijzigen in instellingen.

- Excel opnieuw geïnstalleerd,  werkt niet. 

- Fabrieksinstellingen hersteld, werkt niet. 

- Aangesloten op laptop, daar geeft hij aan dat de bestanden niét alleen-lezen zijn.

- Op het bestand rechtermuisknop > eigenschappen geeft hij alleen-lezen uitgevinkt aan.

- In het bestand via opslaan als > extra geeft hij alleen-lezen uitgevinkt aan.

 

Op mijn laptop gaat echter alles perfect. Zodra ik via daar een goed document naar mijn mail doorstuur en op de tablet open schakelt hij hem automatisch over naar een alleen-lezen bestand. 

Nieuwe bestanden die ik op de tablet maak zet hij ook automatisch in een alleen-lezen bestand.

 

Kan ik, buiten de tablet het raam uit gooien, nog andere dingen proberen?!

 

Alvast bedankt voor de hulp! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als een systeemherstel geen oplossing brengt:

 

je hebt het in Exel maar ook in Word - dat zou er wel eens op kunnen wijzen dat het niet aan je Exel of Word ligt, maar aan algemene Office-bestanden. Zelf zou ik dan eens proberen om mijn Office te uninstallen en er volledig terug op te installeren (tussendoor best een Ccleaner-opruiming laten doen)

 

Je deed een 'update' vorige week: bedoel je de Anniversery Update van Windows 10? (want dan ben je vermoedelijk je herstelpunten van ervoor wel kwijt)

 

En begrijp ik het goed: dat alleen-lezen heb je alleen op je Samsung Galaxy, maar als je de data naar een andere computer overbrengt, 'hebben ze het niet' ? (want zo iets doet me dan weer denken aan rechten en zo)

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Passer zei:

Je deed een 'update' vorige week: bedoel je de Anniversery Update van Windows 10? (want dan ben je vermoedelijk je herstelpunten van ervoor wel kwijt)

 

Goed lezen  :xd:

 

16 uren geleden, KayleighDivine zei:

Ik heb een Samsung Galaxy Tab A, met hierop alle Office applicaties.

Op deze tablet heb ik 4 maand lang prima de boekhouding voor mijn eigen zaak gedaan,  maar sinds een updaten afgelopen week kan dit niet meer.

 

Gaat om updaten van de tablet of de office op de tablet.

Heeft niets te maken met de Anniversary update Windows 10  :pray:

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 uren geleden, KayleighDivine zei:

Goedenavond.

 

Ik heb een Samsung Galaxy Tab A, met hierop alle Office applicaties.

Op deze tablet heb ik 4 maand lang prima de boekhouding voor mijn eigen zaak gedaan,  maar sinds een updaten afgelopen week kan dit niet meer.

In excel, maar ook in Word geeft hij een alleen-lezen stand aan, en deze krijg ik met geen mogelijkheid uit.

 

 

Welke versie van Office gebruik je? Office 365? Zou best kunnen dat je account van Office even terug geactiveerd moet op je tablet.

Open de software van office waarmee je wil werken en klik dan rechts bovenaan het scherm op Aanmelden.

Geef je accountgegevens in.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor alle reacties!

 

Ik heb inderdaad al een systeemherstel geprobeerd en ook de applicaties volledig verwijderd en opnieuw geinstalleerd.

Het probleem speelt inderdaad alleen op de tablet, als ik hetzelfde desbetreffende bestand naar de PC zet gaat het prima en heb ik geen problemen.

In principe zou het geen rechtenkwestie moeten zijn, ik heb namelijk via hetzelfde account ook mijn Office bestanden op mijn laptop & computer lopen en die doen het prima, ik neem aan als het een rechtenkwestie is dat álles niet meer werkt. Daar komt bij dat het een legale, betaalde versie is.

Af- en aanmelden werkt ook niet.

 

Ik heb het Microsoft Office 2013 pakket.

 

Op dit moment nog steeds helaas geen oplossing kunnen vinden.. :(

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 6-8-2016 om 17:16, clarkie zei:

 

Welke versie van Office gebruik je? Office 365? Zou best kunnen dat je account van Office even terug geactiveerd moet op je tablet.

Open de software van office waarmee je wil werken en klik dan rechts bovenaan het scherm op Aanmelden.

Geef je accountgegevens in.

 

 

Je dient bovenstaande uit te voeren op je tablet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.