Ga naar inhoud

Pc blokkeert


Kikix

Aanbevolen berichten

  • Reacties 71
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

12 uren geleden, Kikix zei:

Dag Passer, ik heb een systeemherstel geprobeerd

Hoi Kikix,

 

het was geen systeemherstel dat ik bedoelde, maar een 'herinstallatie' van je win10 - dus via media creation tool.

 

Maar volg eerst de weg van Droske maar, als dat lukt moet je een herstelinstallatie niet proberen

20 uren geleden, droske zei:

Indien die beschadigd zou zijn dan loopt die herstelling ook vast en zouden de interne bestanden mee onder de 'crash' kunnen lijden

Als de schijf beschadigd is, dan gaat die herstelling mogelijk ook niet lukken (al is er een klein kansje van wèl: als de herinstallatie de foute sectoren van je schijf niet zou gebruiken daarbij - maar dat kan je op voorhand niet wetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uren geleden, Kikix zei:

Dag Passer, ik heb een systeemherstel geprobeerd op de enige datum die beschikbaar was nl 26/12.

 

Dat is niet wat wij bedoelden. Gelukkig is het mislukt. In het andere geval zou je de eerder met vallen en opstaan verwijderde rommel teruggezet hebben. :thumpdown:

Je kunt blijkbaar weer inloggen. Open de verkenner.

Klik met rechts op je C partitie en kies Eigenschappen.

Open het tabblad Extra en klik op de knop Controleren. Volg het verloop goed op zodat je ons verslag kunt uitbrengen.

Mogelijk gaat er op zeker ogenblik gevraagd worden om opnieuw op te starten.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ik was er al vanuit gegaan dat je zelf de jaarwisseling niet overleefd had.:xd:

 

Wat heb je sinds 30 december na allemaal op die pc gedaan?

Heb je dit advies toen uitgevoerd?

Op 30-12-2016 om 10:31, droske zei:

Je kunt blijkbaar weer inloggen. Open de verkenner.

Klik met rechts op je C partitie en kies Eigenschappen.

Open het tabblad Extra en klik op de knop Controleren. Volg het verloop goed op zodat je ons verslag kunt uitbrengen.

Mogelijk gaat er op zeker ogenblik gevraagd worden om opnieuw op te starten.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 29-12-2016 om 13:30, droske zei:

Moest het mijn pc zijn dan zou ik die eerst eens opstarten met een Windows 7 Live CD. Dat biedt de mogelijkheid om de interne harde schijf te scannen op eventuele fouten, de data te backuppen, Malwarescans uit te voeren, enz.

Maak eens een Windows 7 Live CD aan met de pc waarmee je in dit onderwerp actief bent geweest.

 

Lees dat onderwerp eerst eens rustig door. Zo kun je lezen dat je via dat medium je pc kunt opstarten en van diverse ingesloten programma's kunt gebruik maken. Zo voer je best als eerste een scan uit met CrystalDiskInfo. Laat ons het resultaat weten. Afhankelijk daarvan kunnen we een volgende stap bepalen.

 

De laatste .iso van deze Live CD kan je hier downloaden.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

33 minuten geleden, Kikix zei:

Lijkt mij een hele boterham maar het proberen waarde :-)

Dat valt wel mee hoor. Gewoon rustig stap voor stap uitvoeren zoals beschreven staat.

 

35 minuten geleden, Kikix zei:

En als ik dit uitvoer dan verlies ik mijn bestanden niet ? 

Normaal niet. In tegendeel, als de interne harde schijf niet beschadigd is dan is ze via die live CD toegankelijk en kun je alsnog back-ups maken.

Voer dan een scan uit met CrystalDiskInfo.

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.