Ga naar inhoud

installeren software en updates lukken niet


vokens

Aanbevolen berichten

Op 13-12-2016 om 21:01, vokens zei:

 

Was het mogelijks een conflict met de Dell V505 die niet compatibel is met W10 (ik denk dat ik op mijn oude laptop ook eens problemen heb gehad die met de spooler te maken hadden en was ook met die printer,,,,toeval???

 

 

Beschik je nog over een back-up of herstelpunt van voor dat je die problemen kreeg?

 

 

Voer onderstaande zaken eens uit.

 

Download CCleaner. (Als je het nog niet hebt) 

Installeer het (als je niet wilt dat Google Chrome op je PC als standaard-webbrowser wordt geïnstalleerd, moet je de 2 vinkjes wegdoen !!!) en start CCleaner op. 

Klik in de linkse kolom op “Cleaner”. 
Klik achtereenvolgens op ‘Analyseren’ en na de analyse op 'Schoonmaken'. 
Klik vervolgens in de linkse kolom op “Register” en klik op ‘Scan naar problemen”. 
Als er fouten gevonden worden klik je op ”Herstel geselecteerde problemen” en ”OK”. 
Dan krijg je de vraag om een back-up te maken. Klik op “JA”. 
Kies dan “Herstel alle geselecteerde fouten”. 
Soms is 1 analyse niet voldoende. Deze procedure mag je herhalen tot de analyse geen fouten meer aangeeft. 
Sluit hierna CCleaner terug af. 

 


 

Heb je de drivers voor je epson vanaf deze website gehaald?

Welk bestand heb je gedownload? Je kan best eerst de printer driver V2.22 installeren. Lukt dat? Dan pas installeer je de scanner driver and epson scan utility.

De printer sluit je pas aan op het moment dat er om gevraagd wordt.

 

Indien het ergens fout loopt vermeld dan war en welke meldingen je krijgt.

 

 

2017-01-08_09h33_22.png

aangepast door clarkie
Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb uw bestand gedownload en de win zip blijft net voor het einde stoppen.

 

"ter info" - intussen merkte ik op dat in taakbeheer bij processen dat mijn schijf op 100% zat voornamelijk door service host lokaal,maar er gebeurde niets meer.

 

Als ik dan de service print spooler op stoppen zet dan doet de in zip terug verder en vind hij mijn epson printer

ik volg dan de stappen en sluit de printer met usbkabel aan en geeft bevestiging en dat hij aan het installeren is.

Na een lange tijd krijg ik de foutmelding

"epson installatie van hulpprogrammas-de printer is mogelijk niet juist aangesloten of er is mogelijk een andere printer aangesloten - bevestig de printer en de verbindingen en klik vervolgens op nogmaals"

 

-ik heb dan nogmaals gedaan maar de installatie duurde zo lang dat deze vanzelf is geannuleerd.

 

-ik heb dan nogmaals geprobeerd maar dan handmatig en als netwerkprinter en nu krijg ik de melding

"epson installatie van printerhulpprogramma's-de installatie van de printerdriver en de poortconfiguratie is voltooid"

 

de spooler ligt nog altijd uit

 

bij - instellingen - printer en scanners - staan er nu 2 printers in totaal

epson 261676 - stuurprogramma niet beschikbaar

xp 860 series - niet verbonden

 

ik merk nu op dat ik terug in de browser als ik rechtsklik en afdrukken kies dat de pdf printer beschikbaar is en werkt- ik zie geen epson tussen staan

 

dus ik denk dat de driverinstallatie van de printer gelukt is.

 

nadien gedownload scanner

Installatie van de scanner driver is voltooid - dus dit is gelukt

 

als ik dan een document wil afdrukken krijg ik de melding dat ik een printer moet installeren

 

ik wacht nu uw reactie af voordat ik verdere stappen onderneem

"ter info"

-dus printer spooler ligt nog af

-deze printer en scanner werkt perfect op mijn andere computers met xp,vista en win 7 

 

maar volgens mij heeft het niets te maken met de printer maar een achterliggend probleem in het besturingssysteem van windows

 

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je Ccleaner uitgevoerd zoals gevraagd? Die procedure mag je herhalen tot er geen fouten meer aanwezig zijn.

 

Het probleem zal hoogstwaarschijnlijk ontstaan zijn door de installatie van eerdere foutieve printdrivers, resten kunnen nog aanwezig zijn.

 

Maak eens een printscreen van het venster apparaten en printers dat je terug vindt in configuratiescherm.  Het configuratiescherm bereik je snel via de Windows + X sneltoetscombinatie. Plaats die afbeelding in je volgend bericht.

 

Maak ook een nieuw speccy logje en plaats de link ook in je volgend bericht.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 uren geleden, vokens zei:

scannen lukt als spooler actief is,maar enkel via win-x menu,niet via snelkoppeling bureaublad

 

Over welke snelkoppeling heb je het?

 

De scanner is ook zichtbaar in je speccy logje. De printer niet. print spooler stond op uitgeschakeld tijdens de aanmaak van het logje.

 

Maak eerst een herstelpunt aan, hoe dat moet lees je hier.

 

Voer dan Windows repair all in one uit aan de hand van de  handleiding in bijlage ( afbeeldingen wijken iets af wegens nieuwe versie).

Op het tabblad repairs mag je de volgende items voorzien van een vinkje ( de rest vink je uit) : 1-2-3-4-5-14-17-21-23-25-26-27

 

 

 

 

Windows repair all in one.pdf

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.