Ga naar inhoud

Printerprobleem: 2 blad loopt steeds vast


Fil

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Sinds enige tijd heb ik een zeer vervelend probleem wanneer ik documenten wil afdrukken (Xerox Phaser 6121 MFP): het tweede blad loopt steeds vast in de fuser.

 

Bij print opdrachten van slechts 1 pagina is er geen enkel probleem, maar bij opdrachten van meerdere pagina's loop het steeds opnieuw fout.

 

Stel ik heb een printopdracht van 4 pagina's: dit is wat er gebeurt:

1. P1 wordt afgedrukt

2. P2 loopt vast

3. ik open de printer, verwijder het vastzittend papier, sluit de printer terug.  Deze warmt terug op en de printopdracht herneemt

4. P2 wordt afgedrukt

5. P3 loopt vast

6. ik open de printer, verwijder het vastzittend papier, sluit de printer terug.  Deze warmt terug op en de printopdracht herneemt

4. P3 wordt afgedrukt

5. P4 loopt vast

6. ik open de printer, verwijder het vastzittend papier, sluit de printer terug.  Deze warmt terug op en de printopdracht herneemt

7. P4 wordt afgedrukt

 

Niet alleen kost een document afdrukken op deze manier verschikkelijk veel tijd, de bomen sneuvelen ook bij bosjes...

 

Als ik op dat moment een nieuwe printopdracht geef, gaat P1 er zonder problemen door en herhaalt zich het bovenstaande.  Als de printopdracht al in de wachtrij stond (en dus automatisch opstart als de eerste printopdracht is afgelopen), blokkeert P1 wel.

 

 

Ter info (ik weet niet of het relevant is): bij nameten blijkt dat de bovenste 6,5 cm van het papier is afgedrukt en gefixeerd. De volgende 6 cm is afgedrukt, maar nog niet gefixeerd. Daarna is er niets.  Ik veronderstel bijgevolg dat omtrek van een rol dus 6 cm is, en dat het papier de fuser slechts 1 omwenteling maakt.

 

Iemand enig idee wat er loos is en wat eraan verholpen kan worden?

Bedankt.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Neen, geen onderhoudscontract.  Het is geen professionele omgeving hier ;-)

Het toestel is ook al bijna 7 jaar oud.  Ik vrees dat de tussenkomst van een Xerox technieker meer gaat kosten dan de aanschaf van een nieuwe printer, vandaar dat ik hoopte dat het met een simpele interventietip van de straffe mannen en vrouwen van PC-helpforum opgelost kon worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 22-12-2016 om 11:34, Fil zei:

verwijder het vastzittend papier

Zit het papier dan gewoon recht of is het wat 'scheefgetrokken'?

)('k herinner me van vroeger dat papier soms (wat- scheefgetrokken werd doordat een van de aanvoerwieltjes na zoveel tijd 'te glad' geworden was en het ene wieltje dus 'harder trok dan het andere' zodat het papier scheef kwam te zitten.

De oplossing in dat geval was van (als je er aan kon) het 'te gladde' wieltje wat afschuurde met fijn schuurpapier...

 

Is het niet scheefgetrokken, dan komt het misschien niet correct in de 'gleuf' terecht, maar blijft ergens 'haken/stroppen' - maar hoe je dàt moet verhelpen zou ik ook niet weten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoeveel heb je al met de printer geprint, heb het vermoeden dat de Fuser versleten is want deze is onder normale omstandigheden goed voor zo een 50.000 prints.

Heb ooit bij een HP een soortgelijk probleem gehad en hier moest de Fuser vervangen worden wat het probleem oploste.

Maar bedenk wel dat een Fuser al snel €150 kost en meer, die HP printer heeft het nog een jaartje gedaan en toen was het helemaal over want wij drukken op het werk ongeveer 1000 pagina's per week

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het proberen na te gaan, maar de tellerinformatie zegt me dat het aantal afgedrukte pagina's 332 is, wat natuurlijk onzinnig is.

Als ik kijk naar het aantal keren dat ik al een toner of drum vervangen heb, schat ik dat er tussen de 30 en 35 000 afdrukken zijn gebeurd.

Wat mij ertoe brengt te zeggen dat op de configuratiepagina wel de geschatte resterende levensduur van toner (kleur +/- 82%; Z/W +/- 55%) en drum (+/- 39%) vermeld wordt, maar niet die van de fuser.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.