Ga naar inhoud

internetverbinding werkt via wifi maar niet via kabel


jupi

Aanbevolen berichten

  • Reacties 49
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

op de laptop geen probleem. 

weet wel niet of hij bekabeld werkt. Is niet van mij, gebruik hem gewoon tot mijn pc in orde is.

Op mijn vaste pc merk ik dat ook de wifi bij momenten rechts onder staat als zijn identificeren

Weet niet wat dat exact is.

Zie je verder dingen die kunnen helpen?

In ieder geval nog een goed weekend verder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 uren geleden, jupi zei:

Op mijn vaste pc merk ik dat ook de wifi bij momenten rechts onder staat als zijn identificeren

Dat is een melding die je normaal krijgt bij het maken van de verbinding.

 

We gaan nog iets proberen.

 

Open het netwerkcentrum en klik aan de linkerkant op adapterinstellingen wijzigen.

Klik met rechts op je LAN verbinding en kies dan voor eigenschappen.

Doe het vinkje weg bij Internet protocol versie 6

Selecteer Internet protocol versie 4 en klik nu op eigenschappen.

Op het tabblad algemeen laat je het toewijzen van het IP op automatisch staan.

Voor de DNS serverIP selecteer je de onderste optie zodat je zelf de ip-adressen kan ingeven.

Stel de voorkeursdns server in op 208.67.222.222 en de alternatieve dns server op 8.8.8.8

Ga dan naar het tabblad alternatieve configuratie en stel dat in zoals op de afbeelding.

 

Alternatief-IP-2.jpg.9f40e4a92316e0862c48edcfb4718c96.jpg

 

Sluit alle vensters met de OK knop

 

Doe nu hetzelfde voor de draadloze verbinding maar op de tab alternatieve configuratie stel je bij het IP adres de laatste groep in op 160 i.p.v. 150

 

Herstart de pc en kijk of de aanpassingen enig effect hebben.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey,

dan lijkt het er op dat de wifi geen internettoegang meer heeft.

Op de LAN staat nu bij ipv4 wel internet bij 6 uiteraard net, staat uitgevinkt

Wanneer ik ga naar internetopties en kies voor instellen zegt hij dat er al een internetverbinding is, indien ik dan kies om te browsen krijg ik terug de dns fout.

word je hiermee wat wijzer?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad, dat is correct samengevat.

Is het geen idee om alle verbindingen te verwijderen en dan een nieuwe in te stellen?

Verder zie ik ook de meerwaarde niet van mijn "thuisnetwerk" zoals hij dat noemt.

Als alle toestellen apart kunnen surfen via wifi is dat voldoende, mogelijks is dat netwerk een foutje van mij in een poging om internet te herstellen.

Ook vraag ik me af of het geen idee is om mijn pc te resetten met behulp van de herstel dvd die ik destijds maakte of nog drastischer naar de fabrieksinstellingen.

Denk indien nodig best eerste optie, nam al een backup van mijn "gewone" besden.

Wat denk je, zie je nog mogelijkheden?

Nog eens bedankt hé

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het feit dat de dns fout steeds terugkomt, kan ik niet verklaren omdat we reeds de dns servers hebben aangepast.

 

22 uren geleden, jupi zei:

Is het geen idee om alle verbindingen te verwijderen en dan een nieuwe in te stellen?

Dat is zeker iets wat je eerst kan proberen alvorens terug te vallen op een herstelinstallatie.

Na het verbreken van alle verbindingen, doe je het volgende.

 

Ga naar start - alle programma's - bureauaccesoires.

Zoek het icoon van het opdrachtprompt en klik er op met de rechter muisknop en kies dan in het lijstje voor uitvoeren als administrator om het opdrachtprompt te openen.

In het opdrachtprompt typ je ipconfig /flushdns en druk enter.

 

Sluit het opdrachtprompt en herstart de pc zonder netwerkverbindingen.

Eventueel de wifi adapter uitschakelen en dan de LAN kabel aansluiten.

Normaal zou dat de minste problemen geven.

Kijk of je verbinding hebt en of je op internet kan.

Als na het opnieuw aanmaken van het netwerk het ipv6 protocol aangevinkt staat, laat dat dan voorlopig maar zo.

Verander de IP adressen van de DNS servers zoals eerder reeds werd aangegeven en kijk of je dan nog steeds op internet kan.

 

Bij het opnieuw aanmaken van je wifi netwerk kies je toch best voor "thuisnetwerk".

Dit is om het onderscheid te maken tussen een privé-netwerk (je thuisnetwerk) en een bedrijfsnetwerk of een openbaar netwerk.

Thuisgroepen heb je dan weer niet echt nodig en hoef je niet aan te maken.

Als de wifi verbinding gemaakt is, verbreek dan de LAN verbinding en kijk of je met de wifi verbinding op internet kan.

Als na het opnieuw aanmaken van het netwerk het ipv6 protocol aangevinkt staat, laat dat dan voorlopig maar zo.

Verander de IP adressen van de DNS servers zoals eerder reeds werd aangegeven en kijk of je dan nog steeds op internet kan.

 

 

22 uren geleden, jupi zei:

Ook vraag ik me af of het geen idee is om mijn pc te resetten met behulp van de herstel dvd die ik destijds maakte of nog drastischer naar de fabrieksinstellingen.

Resetten met de zelfgemaakte dvd's staat gelijk aan het resetten naar de fabrieksinstellingen.

 

 

aangepast door kweezie wabbit
aanvulling
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

Eerst en vooral wil ik je oprecht bedanken voor de vele tijd en hulp die je in dit probleem stak, echt een dikke merci!

Jammer genoeg ljkt er niks te helpen, doe dan ook vandaag min pc binnen in de computerwinkel. 

Ben erg benieuwd wat nu eigenlijk fout is. Toch was je hulp zeker niet voor niks, ik heb enorm veel bijgeleerd.

Wat mij betreft mag dit topic worden gesloten.

Nog veel succes verder en wie weet tot nog eens hier ergens op dit forum!

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

sinds gisteren pc trug en alles werkt nu weer zoalshet hoort.

Probleem was dat er een gedeelte van mijn windows "corrupt" was. Hij heeft dus de windows opnieuw geïnstalleerd.

Nu vraag ik me af of ik dit zelf zou hebben gekund en zo ja hoe? Toen ik de pc nieuw aankocht was de windows reeds voor mij geïnstalleerd.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.