Ga naar inhoud

Laptop gaat vanzelf aan


Leono

Aanbevolen berichten

Zodra ik de stekker insteek, gaat mijn (Acer) laptop aan. De aan-/uitknop wordt dus genegeerd. Sinds ik een nieuw modem heb dat nogal traag op gang komt, is dat een probleem, want nu is de laptop eerder "klaar" dan het modem en worden diverse programma's niet goed opgestart.

 

Kan ik iets veranderen zodat de laptop pas gaat starten nadat ik de aan-/uitknop heb ingedrukt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om na te gaan welk besturingssysteem aanwezig is , hoe bepaalde instellingen staan, ...... voer je best speccy even uit.

 

Download en installeer Speccy.  (indien je het nog niet hebt)

Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlandskan selecteren. 

Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is. 

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware. 
Als dit gereed is selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ". 

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware. 

Meer info over deze procedure lees je 
HIER

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

In het speccy logje zie ik niks verkeerd.

 

Het opstarten van een pc zodra je de stekker insteekt, is meestal het gevolg van foutief afsluiten van de pc.

Wordt de pc normaal afgesloten?

Krijg je foutmeldingen bij het afsluiten?

 

Een (tijdelijke) oplossing kan zijn om eerst de modem aan te zetten en de stekker van de pc pas in te steken als de modem goed is opgestart.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo kweezie wabbit,

 

De laptop wordt zeker correct afgesloten.

 

Het "probleem" is dat de stekker van het modem en die van de laptop samen in dezelfde stekkerdoos zitten. Hiervoor heb ik niet zo gauw een alternatief.

 

Wat ik nu als (tijdelijke) oplossing doe is -na afsluiting van de laptop- het kabeltje uit de laptop halen, maar ik vergeet dit nogal eens, en dan moet ik weer opnieuw opstarten. Ik hoopte dat er een manier zou zijn om de laptop uitsluitend te laten starten via de aan-/uitknop.

Link naar reactie
Delen op andere sites

29 minuten geleden, Leono zei:

Wat ik nu als (tijdelijke) oplossing doe is -na afsluiting van de laptop- het kabeltje uit de laptop halen, ...

Dat komt op hetzelfde neer als wat ik voorstelde als tijdelijke oplossing. :-)

 

2 uren geleden, kweezie wabbit zei:

Het opstarten van een pc zodra je de stekker insteekt, is meestal het gevolg van foutief afsluiten van de pc.

Hier moet ik enige verduidelijking geven.

Dit gebeurt meestal als de stroom onverwacht wordt afgesneden door bvb een stroompanne.

Het kan dus ook gebeuren als je de stekker te vroeg uittrekt.

 

Zou je daarom het volgende willen proberen.

Als je de pc heb afgesloten, wacht dan nog enkele minuten alvorens de stekker uit te trekken.

Misschien is daarmee het probleem wel opgelost.

Link naar reactie
Delen op andere sites

59 minuten geleden, kweezie wabbit zei:

Als je de pc heb afgesloten, wacht dan nog enkele minuten alvorens de stekker uit te trekken.

Misschien is daarmee het probleem wel opgelost.

 

Helaas. Zojuist geprobeerd (zelfs 10 minuten gewacht), maar helpt niet. :(

 

Hallo falstring, dank u voor de duit. Ik moet zo weg, maar als ik terug ben, zal ik eens in de BIOS duiken. Ik ben benieuwd of ik deze instelling kan vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In mijn BIOS kan ik niets vinden wat ook maar in de verte lijkt op 'Boot on power on'.

 

Op het net vond ik wel mensen die dit graag willen (computer zoveel mogelijk actief), maar ik kreeg ook de indruk dat het afhangt van wat voor BIOS je hebt of hier instellingen voor zijn.

 

Ik ben echter zeer zeker geen BIOS-expert. Heb alleen eens de opstartvolgorde gewijzigd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.