Ga naar inhoud

HDD maakt SOMS Tikkend geluid ... HELP ???


Aanbevolen berichten

Beste, 

 

Ik zit met een raar probleem , mijn computer heeft eens heel warm opgelopen , maar gewoon de CPU !  en 2 weken later begon plots mijn Harde Schijf te tikken . 

De HDD geeft om de 3 seconden een tik echt systematisch tik....tik.....tik.... 

Ik deed de PC open en wou luisteren terwijl de PC draaide en plots tikte ze niet meer ..... ik zet hem weer rechtop en begon weer te tikken .... 

Dus kwam ik erachter als ik mijn PC schuin stel dan tikt mijn HDD niet .... als ik hem dan rechtop stel na 10min. begint ie na zo'n 20min. plots weer te tikken ..... echt om gek van te worden . 

Nu is ook mijn PC soms plots megatraag en dan weer niet ... en dat is los van die tik want soms is ie traag als ik die tik niet hoor . 

Ik heb echt een degelijke computer kon al de nieuwste games spelen en zo dus ..... maar nu dus niet meer door die traagheid ... duurt soms 2 minuuten vooraleer mijn iconen op mijn bureaublad echt tevoorschijn komen 

 

Wat raden jullie me aan te doen hier ??? .....   ik wil liefst mijn 1000GB aan data niet verliezen en dat back uppen duurt dagen nu die zo traag is ??? 

PANIEK !!!! 

Ik nam al gedeeltelijk een back up .... maar kan ik iets doen om hem te redden zonder herinstalleren ??? 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het warmte probleem van je CPU en het tikkend geluid van je HD staan los van elkaar.

Het is aangeraden om regelmatig een back-up te maken van je belangrijke bestanden, zelfs al heb je net een nieuwe HD.

 

Voer eens het volgende uit

 

Download 520c07ffc7e11-CrystalDiskInfo-Canned.pngCrystalDiskInfo naar het bureaublad (het downloaden begint automatisch een vijftal seconden nadat je op de link hebt geklikt !! ).

  • Dubbelklik op CrystalDiskInfoPortable_x.x.0.paf.exe en klik vervolgens op OK.
  • Kies Nederlands en klik vervolgens op OK, nu wordt het programma uitgepakt in een nieuwe map op je bureaublad.
  • Plaats nu een vinkje bij de optie CrystalDiskInfo Portable starten en klik op Voltooien.
  • Of open de aangemaakte map en klik met de rechtermuisknop op CrystalDiskInfoPortable.exe en kies voor Als administrator uitvoeren.
  • Wanneer het programma geopend is, zal het gegevens van je harde schijf tonen.
  • Let op: Vergroot het venster zodat alle informatie goed zichtbaar is.
  • Wat is het resultaat van deze test? ... maak er met het knipprogramma een afbeelding van, die kan je dan in je volgend bericht hier in je topic plaatsen.

 

56f809c972f84-CrystalDiskInfo.jpg

 

 

Aanvullende info over CrystalDiskInfo kan je bekijken in deze video.

 

Gebruik je pc verder niet onnodig tot we meer weten.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, Dasle zei:

 

Hier het resultaat van de CrystalDiskInfoPortable - test

 

De Probleemschijf !!! 

4i0cxu.jpg

 

En dit is een 2de HDD ... een hele oude en dus wel nog goed ! 

24c7if5.jpg

 

En wat nu ???? 

 

Alvast enorm bedankt om me te helpen hoor !!! 

 

 

Groetjes

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Had ik wel verwacht, nu is het zaak om zo snel mogelijk al je belangrijke bestanden te backuppen.

Haal desnoods het zijpaneel van je pc en zet er laat een ventilator in je pc blazen om zeker deze HD die aan het overlijden is zo koel mogelijk te houden met het warmere weer.

Want als je veel lees en schrijfacties gaat uitvoeren gaat deze wel warmer worden als onder normaal gebruik.

 

Hopelijk kun je al je bestanden nog redden Succes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Dasle zei:

Had ik wel verwacht, nu is het zaak om zo snel mogelijk al je belangrijke bestanden te backuppen.

Haal desnoods het zijpaneel van je pc en zet er laat een ventilator in je pc blazen om zeker deze HD die aan het overlijden is zo koel mogelijk te houden met het warmere weer.

Want als je veel lees en schrijfacties gaat uitvoeren gaat deze wel warmer worden als onder normaal gebruik.

OK ... Bedankt .... 

1)  Ben volop aan het back uppen belangrijkste is al OK ! 

2) Ik heb een extra fan aan mijn MB gekoppeld en rechtstreeks op mijn HDD gericht om lekker koel te houden . 

.......  Oh en die tik is helemaal weg  ???  Maar dat wil niks zeggen zeker .... resultaat van dat progje was duidelijk blijkbaar  .... the end is near ?

Of is er toch nog hoop ???

3 uren geleden, falstring zei:

als die hd ook het besturingssysteem bevat, is het onverstandig om die overpomp-actie onder windows te doen, dat kost bij elkaar teveel riskante actie op die schijf.

beter is de schijf in of aan een andere pc te hangen, of de pc op te starten met een live-cd of stick met Linux: http://wiki.ubuntu-nl.org/InstallatieLiveUSB

 Ja das ook een goeie tip .... ik kan eventueel windows installeren op  mijn andere HDD en dan zo alles overzetten op mijn draagbare BU schijf  ? 

 

Jongens .... bedankt voor de SNELLE hulp hoor .... echt tof ! 

Ik hoop dat het nu niet plots uitvalt en ik ook mijn games kan backuppen en andere minder belangrijke zaken ! 

Ik ben bvb een fervent FIFA speler en ik heb maanden werk steken in FIFA 16 ik heb die helemaal zef up to date gezet omdat ik FIFA 17 dat ik ook heb maar niks vind .... maar als ik die niet kan backuppen dan is dat MAANDEN werk naar de maan ... dus die zou ik graag nog redden , maar fotos en andere belangrijke zaken zijn al OK ! 

 

Groetjes ! 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jeezes wat heb ik een sterke PC zeg .... das echt een tank denk ik .....  ik koppelde mijn HDD los en koppelde een andere aan Schiet heel de bak in de fik en echt wel fik een fameuze vlam meteen power uit getrokken en brandje meteen kunnen stoppen .

 

Ik dacht nou is het bakkie er echt aan total loss ...... ik duw op mijn power knop .....niks ...... even kabeltjes nog in en uit en terug op power knop en ? ....... Jawel hij doet het weer .... niet normaal .... de hdd die in de fik gestaan heeft is weg uiteraard .... die ziet een beetje zwart ...hahaha... wat ben ik blij dat alles terug normaal werkt zeg .... wat kan dat nou geweest zijn ? kan dat door stof zijn of zo ? 

Ach ik ga vrijdag een andere HDD halen en dan verder backuppen ik durf zo niet echt meer nu ...hahaha.... even rustig houden  nu ! 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wil vandaag een nieuwe Harde Schijf gaan kopen ....  ik neem meestal de goedkoopste maar wel groot genoeg .... zo zou ik er nu één kopen van 2TB voor maar 75 euro ... maar je kan er ook een kopen van 1TB voor dezelfde prijs , dus  moet die stukken beter en dus ook sneller zijn ... is dat verschil echt merkbaar , want ik moet veel data verplaatsen en speel veel zware games ????? 

 

 

Kan ieùmand me eventueel een schijfje tippen ??? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.