Ga naar inhoud

Probleem na update windows 10 creator update


supernikje

Aanbevolen berichten

11 minuten geleden, droske zei:

Dan zou dit geen probleem mogen geweest zijn.

Misschien wist je niet hoe je onder Windows 10 Creators naar Configuratiescherm kunt gaan.

Eigenlijk vrij simpel. Type configuratiescherm in "Zoeken in Windows" (vergrootglas icoon naast START) en druk ENTER.

 

En vandaar?

Moet ik dan naar "Programma's" - "Een programma verwijderen"?

Ik heb daar 4 verschillende stuurprogramma's staan : 1- "controller stuurprogramma" 2- "Vision stuurprogramma" 3-"grafisch stuurprogramma" 4-"Audio stuurprogramma".

 

 

Naamloos.jpg

aangepast door supernikje
Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, supernikje zei:

Moet ik dan naar "Programma's" - "Een programma verwijderen"?

Ja, zo staat het op die webpagina, weliswaar in het Engels.

 

Door u te verwijderen:

NVIDIA 3D Vision controlerstuurprogramma

NVIDIA 3D Vision Stuurprogramma

NVIDIA Grafisch stuurprogramma

NVIDIA PhysX Systeem Software

 

En hou rekening met de verdere instructies op die webpagina.

Dit dus:

Note: A prompt appears asking whether you want to delete all of the saved
nView profiles.
If you click Yes, all of the nView software and all of your saved
profiles will be deleted.

 

Vertaald:

Opgelet: Er wordt een venstertje geopend waarin men vraagt of u alle opgeslagen nVIEW profielen wil verwijderen.
Als u op Ja klikt, worden alle nView-software en al uw opgeslagen
Profielen verwijderd.

 

Je moet dus op Ja klikken.

Zodra de verwijderprocedure voltooid is herstart je de computer.

 

Nu ben je klaar om de nieuwste versie te downloaden en installeren. Je weet nog wel hoe je dat de vorige keer gedaan hebt hé.

aangepast door droske
typefoutje hersteld
Link naar reactie
Delen op andere sites

22 uren geleden, droske zei:

Ja, zo staat het op die webpagina, weliswaar in het Engels.

 

Door u te verwijderen:

NVIDIA 3D Vision controlerstuurprogramma

NVIDIA 3D Vision Stuurprogramma

NVIDIA Grafisch stuurprogramma

NVIDIA PhysX Systeem Software

 

En hou rekening met de verdere instructies op die webpagina.

Dit dus:

Note: A prompt appears asking whether you want to delete all of the saved
nView profiles.
If you click Yes, all of the nView software and all of your saved
profiles will be deleted.

 

Vertaald:

Opgelet: Er wordt een venstertje geopend waarin men vraagt of u alle opgeslagen nVIEW profielen wil verwijderen.
Als u op Ja klikt, worden alle nView-software en al uw opgeslagen
Profielen verwijderd.

 

Je moet dus op Ja klikken.

Zodra de verwijderprocedure voltooid is herstart je de computer.

 

 

Ik heb deze verwijderd maar bij geen enkele kreeg ik een venster waarbij gevraagd werd of ik de profielen wou verwijderen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 uren geleden, droske zei:

 

 

Nu ben je klaar om de nieuwste versie te downloaden en installeren. Je weet nog wel hoe je dat de vorige keer gedaan hebt hé.

Ja, via Geforce Experience het stuurprogramma laten zoeken en deze geïnstalleerd.

Hierbij had ik keuze tussen een snelle installatie of geavanceerd.

Ik heb me aan de geavanceerde installatie gewaagd en hierbij kreeg ik de keuze om een vakje aan te klikken "Schone installatie", wat volgens de uitleg inhield dat oude profielen verwijderd zouden worden. Heb deze aangevinkt :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 23-8-2017 om 20:32, supernikje zei:

Ik heb me aan de geavanceerde installatie gewaagd en hierbij kreeg ik de keuze om een vakje aan te klikken "Schone installatie", wat volgens de uitleg inhield dat oude profielen verwijderd zouden worden. Heb deze aangevinkt :)

Inderdaad, nu je het zegt, via geavanceerde installatie kun je voor een schone installatie gaan. Dat was ik al weer vergeten.

 

En hoe is de situatie nu?

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, droske zei:

Inderdaad, nu je het zegt, via geavanceerde installatie kun je voor een schone installatie gaan. Dat was ik al weer vergeten.

 

En hoe is de situatie nu?

Ik heb nog steeds zwarte vlakken die even verschijnen als ik scroll bij Microsoft Edge (Firefox tot nu toe niet meer gebruikt).

Niet bij elke keer dat ik scroll, af en toe ... hetzelfde als voordien dus :/

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb eens verder gezocht en vond nog gebruikers met gelijkaardige problemen sinds de update Windows 10 creator.

Het is vooral op Engelstalige fora dat ik erover las en blijkt als je de hardware acceleratie uitzet dat het probleem zich niet meer zou voordoen.

Heeft dit nadelen als ik deze uitzet? Het is me niet zo duidelijk waarvoor dit dient en welke gevolgen dit zou kunnen hebben, vandaar dat ik me eerst even wil inlichten ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ik surf nu al 2 dagen terug met Firefox. Er was ook een update (toch iets met balkje dat bewoog) van Firefox toen ik deze opstartte 2 dagen geleden.

Hiermee had ik gehoopt dat het probleem zou opgelost zijn.

 

Het probleem is echter veranderd :mellow:

In plaats dat enkel het deel van mijn scherm waar ik mee surf zwart wordt (taakbalk onderaan en tabbladen boven bleven zichtbaar) wordt nu mijn volledig scherm even zwart. Het lijkt net of het uitvalt (?).

Door gewoon even met de muis te klikken krijg ik alles terug op mijn scherm. Mijn PC maakt daarbij ook even een raar geluid.

 

Kan er iemand helpen aub?

aangepast door supernikje
Link naar reactie
Delen op andere sites

21 minuten geleden, supernikje zei:

Mijn PC maakt daarbij ook even een raar geluid.

Dat zou dan in de richting van een hardware probleem kunnen wijzen. Probeer dat geluid eens zo goed mogelijk te beschrijven.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.