Ga naar inhoud

Probleem na update windows 10 creator update


supernikje

Aanbevolen berichten

3 minuten geleden, droske zei:

Dat zou dan in de richting van een hardware probleem kunnen wijzen. Probeer dat geluid eens zo goed mogelijk te beschrijven.

 

 

Dat is moeilijk.

Het lijkt op een bieptoon maar geen hoge bieptoon, eerder een "tuut" en daarbij alsof iets opstart of begint te draaien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

CD of dvd geladen?

Externe harde schijf aangesloten?

Of je traditionele interne HDD die aangesproken wordt. Wat heb je op die HDD staan? Enkel data, of ook programma's of plugins van firefox?

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uren geleden, droske zei:

CD of dvd geladen?

Externe harde schijf aangesloten?

Of je traditionele interne HDD die aangesproken wordt. Wat heb je op die HDD staan? Enkel data, of ook programma's of plugins van firefox?

De CD/DVD speler was geladen. Dit was ook zo voordat de problemen ontstonden maar ik heb het er uitgehaald. Zou dat toch de oorzaak kunnen zijn?

 

Geen externe harde schijf

 

Op de interne HDD staat data,  een paar programma's (zie bijlage), map "Downloads", een map "Windows App's", een map "WpSystem"59afb8eeaaba3_programmas.thumb.jpg.5eafc16632faf6f1da490465a061aabd.jpg, een map "WUDownloadCache"

 

Ik heb eens gezocht waar mijn plugins van Firefox staan, maar vind deze niet onmiddellijk terug. Waar of hoe kan ik die terugvinden (om er zeker van te zijn dat ze niet op mijn HDD staan)

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uren geleden, supernikje zei:

De CD/DVD speler was geladen. Dit was ook zo voordat de problemen ontstonden maar ik heb het er uitgehaald. Zou dat toch de oorzaak kunnen zijn?

 

Geen externe harde schijf

 

Op de interne HDD staat data,  een paar programma's (zie bijlage), map "Downloads", een map "Windows App's", een map "WpSystem"59afb8eeaaba3_programmas.thumb.jpg.5eafc16632faf6f1da490465a061aabd.jpg, een map "WUDownloadCache"

 

Ik heb eens gezocht waar mijn plugins van Firefox staan, maar vind deze niet onmiddellijk terug. Waar of hoe kan ik die terugvinden (om er zeker van te zijn dat ze niet op mijn HDD staan)

Nu wordt het scherm waar ik surf regelmatig wit ipv zwart (Firefox). Tabbladen, taakbalk blijven zichtbaar. Ik kan de tabbladen aanklikken maar het scherm blijft wit. Als ik terug Firefox opstart kan ik weer alles opzoeken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet of er hier nog iemand het topic volgt?

 

Er is terug iets veranderd :

- ik merkte toen mijn scherm terug wit werd dat er wel activiteit plaats vindt ; daarmee bedoel ik als ik op sommige plaatsen in het wit scherm klik dat er onderaan links een balkje komt met tekst. Als ik het nog eens heb maak ik een schermafdruk om te plaatsen.

- Nieuw is ook dat ik wel een nieuw tabblad kan openen wanneer alle schermen wit geworden zijn (alle pagina's die open staan)

  Bij het openen van een nieuw tabblad krijg ik mijn verschillende vensters met de meest gebruikte pagina's, net zoals ik anders krijg

  wanneer ik een nieuw tabblad open.

- Het uitvallen van mijn scherm (volledig zwart, terug aan na muisklik en PC die dan even een geluid maakt) gebeurt niet meer sinds

  ik de DVD uit de lezer haalde. Ik vind dit vreemd aangezien deze er al een jaar ofzo in zat en dit voordien nooit een probleem gaf.

  Er lijkt dus wel iets veranderd aan mijn instellingen?

 

  Firefox zelf moet ook iets veranderd hebben aangezien het probleem zich nu anders voordoet.

  Hoe vind ik de plug-ins van Firefox terug op mijn PC? Zo kan ik eens nakijken of deze op mijn SSD staan of HDD

 

 

aangepast door supernikje
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, droske zei:

Ik denk dat je systeem op drift is. In uw plaats zou ik op zijn minst eens de pc vernieuwen met behoud van data en instellingen. Mogelijk is dat nog niet drastisch genoeg maar dat zie je dan wel.

Er stop nu eens met programma's te installeren op de interne HDD. Installeer ze (standaard) op je SSD.

Ik zei het al voordien : ik heb dit gedaan op mijn vorige PC en dat was echt sukkelen om alles opnieuw te krijgen zoals het was :(

Ik heb ook geen andere programma's meer geïnstalleerd op mijn HDD sindsdien en dacht dat het belangrijk was om mijn SSD niet te vol te zetten. Er is nu nog 45 GB beschikbaar van de 111 GB.

Mag ik vragen waarom programma's best op de SSD schijf geïnstalleerd worden en niet op de HDD?

En waar ik de plug-ins van Firefox kan terug vinden? Voordien vroeg je me of deze op de SSD of de HDD stonden, blijkbaar had toch belang?

 

aangepast door supernikje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 10-9-2017 om 00:26, supernikje zei:

Mag ik vragen waarom programma's best op de SSD schijf geïnstalleerd worden en niet op de HDD?

Omdat een SSD stukken sneller is dan een HDD en je programma's dus sneller ingeladen (opgestart) worden, sneller hun bewerkingen gaan doen,...

 

Op 10-9-2017 om 00:26, supernikje zei:

En waar ik de plug-ins van Firefox kan terug vinden?

Bedoel je: wààr je ze in verkenner kan vinden of waar je in FF (Firefox) een lijstje van je plugins kan bekijken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.