Ga naar inhoud

Opslaan Word documenten


PVEENDEN

Aanbevolen berichten

Ik heb een vraag. Sinds een week heb ik een nieuwe laptop. Windows10 draait erop alsmede een officiële Office 2016. Het gekke is dat als ik een Word document wil opslaan ik de melding krijg dat ik voor deze map niet genoeg machtigingen heb. Ik zou dit moeten overleggen met de administrator, maar dat ben ik gewoon zelf. Ik kan het document ook niet in andere mappen opslaan, steeds hetzelfde probleem. Met andere documenten (bv Excel) heb ik dit probleem niet. Iemand een idee?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo, Pveenden, welkom op PCH

 

Het heeft allemaal te maken met machtigingen (die op je nieuwe laptop blijkbaar om een of andere reden gewijzigd zijn)

 

Je kan die machtigingen gaan wijzigen via verkenner, maar als het volgende middeltje werkt, is het veel makkelijker:

 

Maak naast de map waarin die worddocumenten staan een nieuwe map aan en kopieer één document naar die map.

Roep dat worddocument op, wijzig het en sla het op: lukt het nu wel?

Zo ja: kopieer dan al je documenten van je (bron)map naar die nieuwe (doel)map, wis dan de bronmap en hernoem je doelmap naar dezelfde naam die je bronmap had.

 

Probeer het even?

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, PVEENDEN zei:

Zelfs als ik een nieuw Word document aanmaak in een nieuwe map krijg ik precies dezelfde melding.

 

Probeer het volgende:

 

Inloggen op de computer met Administrator-account.

Start de Verkenner op.

Klik met de rechtermuisknop  op die nieuwe map en selecteer Eigenschappen.

Klik op het tabblad Beveiliging en vervolgens op Geavanceerd.

Administrator-account aanklikken en volledig beheer toewijzen.

Klik vervolgens op Toepassen en daarna op OK.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus je exel en je worddocumenten staan in dezelfde map en met een exeldocument gaat het wel, met een worddocument niet?  ('k vraag het je voor alle zekerheid nog maar eens, al vertelde jij dit al wel dacht ik)

 

Hoe zit het met andere documenten (niet exel , niet word) in die map?

 

Enne: je hebt wellicht een boel Worddocumenten: hebben die het allemaal?

En spreken we hier over een nieuw aangemaakt document of over een al bestaand document dat je wil wijzigen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als u klik op Opslaan en/of Opslaan als, krijgt u ook onderstaan scherm te zien?

 

ScreenShot535.jpg.68d4c393b0540884a8371d8f41402e81.jpg

 

Klik dan op Bladeren, de Verkenner wordt geopend.

Om te testen kies eerst die nieuwe map, lukt het niet kies een USB-stick (bijvoorbeeld), lukt het nog niet kies Bureaublad.

 

Lukt het om bij Bureablad op te slaan, sluit het document af, vervolgens copy & paste naar map Documenten.

 

Quote

als ik een Word document wil opslaan ik de melding krijg dat ik voor deze map niet genoeg machtigingen heb.

 

Kunt u een screenshot van die melding maken en in uw bericht plaatsen?

 

aangepast door iEscape
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben er uit! Het bleek iets heel anders te zijn. Ik moest bij mijn virusscanner "Bitdefender" een vinkje zetten bij Word 2016 als zijnde een veilige toepassing. 

 

Voor degene die hier ook tegenaan loopt: Ga naar het programma Bitdefender, dan naar "Beveiliging", "Functies bekijken", Onder de titel "Veilige bestanden" zit een knopje "Toegang Toepassing". Daar staat het programma "Word 2016" bij. Zet het  'schuifje' naar rechts (toestaan) en het probleem is verholpen. 

 

Iedereen bedankt voor de aangeboden hulp!

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, PVEENDEN zei:

Ik ben er uit! Het bleek iets heel anders te zijn. Ik moest bij mijn virusscanner "Bitdefender" een vinkje zetten bij Word 2016 als zijnde een veilige toepassing. 

 

Had u dat ook moeten doen voor andere Office toepassingen?

 

Bedankt voor het melden hoe u het probleem heeft kunnen oplossen ;), dat is zeker nuttig voor andere lezers.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.