Ga naar inhoud

Windows 7 computers verbinden niet meer met internet


blueapple

Aanbevolen berichten

Sinds een paar weken zijn alle Windows 7 laptops in dit huishouden niet meer te verbinden met de WiFi. Ze kunnen het netwerk wel vinden, maar wanneer je op verbinden klikt, duurt het een tijdje en krijg je de melding: 'Er kan geen verbinding worden gemaakt met <naam WiFi-netwerk>'. Je hebt dan de optie om voor 'Problemen oplossen' te kiezen, dit heb ik op beide laptops meerdere malen geprobeerd, maar dit haalt niks uit. Router of laptop opnieuw opstarten helpt ook niet. We hebben ook een paar laptops die op Windows 10 draaien, maar die hebben nergens last van. Op een ander WiFi netwerk (van de buren) doen beide (Windows 7) laptops het prima. Het ligt hem dus echt aan ons eigen netwerk. De router is een TP-LINK AC1750.

 

Ik hoop jullie hiermee genoeg te hebben geinformeerd. Ik zie jullie reacties tegemoet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

tja, dan wordt het lastiger....

ervan uitgaande dat je niet ook nog een losse modem hebt, doe eens:

- zet beide w7 laptops uit

- trek het stroomtoevoerkabeltje uit de router gedurende een minuut om het ding compleet stroomloos te maken (dus niet stekker uit de muur, want dan blijft de trafo nog spanning afgeven)

- laat 'm daarna geheel opstarten en zet dan de w7 laps weer aan.

 

wat je ook zou moeten doen:

- ga op w7 laptops naar configuratiescherm/apparaatbeheer, selecteer de wifi adapter onder de rubriek netwerkadapters, rechtsklik en kies installatie ongedaan maken.

- sluit schermen netjes af en herstart de pc. na herstart zal je (als je dan verbinding wilt/kunt maken) de netwerksleutel opnieuw moeten ingeven.

 

en een volgende optie:

- zet de router terug naar fabrieksinstellingen door de resetknop zolang ingedrukt te houden dat alle lampjes uitgaan en gaan knipperen, cq handel volgens de manual.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het probleem is inmiddels opgelost. Het probleem was dat ik laatst wat instellingen in onze Horizon Mediabox (TV-ontvanger van Ziggo) heb veranderd, en blijkbaar de WiFi aan heb gezet. Deze stond ingesteld op dezelfde naam als onze TP-LINK router, dus nu waren er twee netwerken met dezelfde naam, op dezelfde frequentie, maar met verschillend wachtwoord. Die waren dus als het ware met elkaar aan het 'vechten'. De windows 10 laptops hadden hier geen last van, want die konden verbinden met het 5G netwerk wat niet werd verstoord. 

 

Alsnog bedankt voor de hulp! 

aangepast door blueapple
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.