Ga naar inhoud

malwarebytes en avg naast elkaar


lowie12

Aanbevolen berichten

Malwarebites noemt zich (sinds kort) ook een virusscanner en groeit zeker in die richting. Er zijn dan ook meer en meer bronnen die gaan in de richting van: Mbam is voldoende voor je bescherming.

De meningen zijn - voor zover ik op de hoogte ben - echter nog verdeeld.  (Abbs kan je hierover veel meer en veel zinniger vertellen dan ik ;) )

 

Praktisch: zelf heb ik de laatste jaren Avast free en Mbam premium naast mekaar draaien gehad zonder problemen.

Zolang dit bij jou ook zo is, zou ik me geen zorgen maken.

 

Zelf ben ik sinds gisteren overgeschakeld naar een andere AV, niet omdat ik echt problemen had, maar gewoon omwille van dit:

Ik heb in mijn PC een ssd  (systeemschijf, praktisch geen eigen bestanden) en twee (gespiegelde) hdd's van 1 Tib

Eigenaardig: sinds een drietal weken begon Avast te pas en te onpas één van die Tibs te scannen (scande ook een klein deel van de C) - echter nièt op geregelde tijdstippen en soms ook maar één maal, andere keren tot 3x per dag (dat ik het opmerkte tenminste) - de andere schijf liet hij altijd met rust. Eigenaardig...  (wààr de opdracht vandaan kwam kon ik niet achterhalen, ze was zeker niet door mij gepland)

 

Had het te maken met het samengaan van Avast en Mbam? 'k Zou het niet weten.

Maar het heeft me doen besluiten naar een andere AV free over te stappen.

 

Maar nogmaals: zolang het bij jou geen problemen geeft moet jij je geen zorgen maken.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank u wel Passer voor de uitleg mijn avg is geen free en zoals ik reeds heb gemeld malwarebytes is premium en tot nu toe nog geen problemen ondervonden maar ik ben een beetje ongerust met al die meldingen bij uw apparaat wordt beschermd onder virus bedreigingsbeveiliging staat onbekend ik weet niet of dat normaal is,

groetjes ,

lowie12

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb malwarebytes premium naast Avira en allebei zijn betalende versie.

Beiden heb ik lang op mijn computer staan en starten beiden op met de pc..

Nooit problemen mee gehad.

Antivius heeft het voordeel dat het vooral oplet op de virus zelf.

Malwarebytes let vooral op Malware maar ook op uw link wanneer je website bezoekt.

Persoonlijk vind ik een meerwaarde.

Zowel Antivirus als Malwarebytes laten niet toe dat er iets verandert wordt op de pc.

Zelfs als je toch toelaat zal Antivirus blijven zagen tot het weg is.

Groot gelijk hebben ze.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Het is algemeen bekent dat twee virusscanner tegelijk op één pc voor conflicten kan zorgen.
Nu de viruswereld aan het veranderen is en minder classice virussen te vinden zijn en de rest wat word gevonden onder de term "Malware" valt
veranderd er ook wat in de beveiliging.
Laten we Mbam eens als voorbeeld nemen, die heeft de laatste jaren nogal wat producten aangekocht en verwerk in hun product
Malwarebytes. zodat deze nu uit gegroet is tot volwaardig anti-virus programma (net als Emsisoft Anti-Malware).
Nu worden ze in Windows 10 Actiecentrum (WAC) ook als volwaardige anti-virus programma gezien en kunnen er zo grote problemen ontstaan.
Dit is vooral in de nieuwste versie 1709 te merken dat regelmatig het WAC van slag raakt waardoor BSOD kunnen ontstaan.
Dus mede om deze redenen is het aangeraden om één actieve anti-virus te gaan gebruiken,,maar omdat we al jaren Mbam alleen zien malware scanner moeten we hier aan wennen.
Wil je toch Mbam en EAM samen met een andere Antivirus gaan gebruiken word het volgende aangeraden: (dit garandeert geen conflicten)

 

Bij Mban de volgende functie aan te laten vinken:
Malwarebytes nooit registreren in het Windows Actiecentrum


5a1404a0eedde-mbam_be.png

 

Bij EAM het vinkje weg halen voor:
Activeer Windows Security Center integratie


5a16cd2d90213-emsisoft.png

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik Malwarebytes premium en  Kaspersky free probleemloos naast elkaar. Wel heb ik de ene scanner in de andere ge-exclude.
Twee scanners naast elkaar zal wel wat performance kosten maar zolang Malwarbytes niet hoog scoort in AV-testen kies ik liever voor zekerheid.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.