Ga naar inhoud

NVidea Driver


Theo2602

Aanbevolen berichten

Probeer het volgende:

Download 597401c5e959b-SDI.pngSDI Lite en *pak het uit naar de map C:\Program Files\SDI
Dubbelklik SDI_auto.bat om het programma te openen.
Klik in het welkomstscherm op Download indexes only.
Klik dan op de paarse balk, kies Indexes en Ok
Zoek nu in de lijst van hardware het stuurprogramma van jouw probleemhardware en houd de muis stil bij deze regel. Je ziet dan welke versie van je stuurprogramma is geïnstalleerd en welke versie beschikbaar en beter geschikt voor jouw systeem is.
Klik rechtsbovenin in het programma op de groene knop om de nieuwe versie te installeren.

*Kijk hier hoe je kunt in- en uitpakken.

aangepast door dorado
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hello, ik heb geen probleem! Ik vraag enkel of ik die, telkens nieuwe, drivers moet installeren!

 

 

5 uren geleden, Theo2602 zei:

Hello, ik heb geen probleem! Ik vraag enkel of ik die, telkens nieuwe, drivers moet installeren!

 

Overigens komt er niets van Nvidea te voorschijn.

NVIDEA.jpg.37c87f9de774b530432982c83adc755c.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarschijnlijk een auto-updater die je moet uitzetten.

 

Download CCleaner. (Als je het nog niet hebt)

Installeer het (Vink bij de installatie alle aangeboden extyra's uit !!) en start CCleaner op.

 

Klik in de linkse kolom op "Gereedschap".

Klik vervolgens op "Opstarten".

Selecteer het tabblad Windows.

Klik vervolgens rechtsonder in het programmavenster op "Opslaan als tekstdocument..."

Browse naar de door jou gewenste locatie en klik op "Opslaan"

Voeg dit tekstbestand als bijlage toe in je volgende bericht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 22-12-2017 om 08:50, Theo2602 zei:

Is het eigenlijk wel nodig dat ik die 'nieuwe' drivers installeer?

Het antwoord is NEEN. Zolang er geen problemen zijn is een Update niet nodig.

 

Enkele tips om te verhinderen dat er automatische updates uitgevoerd worden:

 

 

https://www.howtogeek.com/223864/how-to-uninstall-and-block-updates-and-drivers-on-windows-10/

 

Ook via het Nvidia control panel kan je instellingen omtret updates aanpassen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens de video die clarkie laat zien zou er in de map C:\ProgramData\NVIDIA Corporation een map staan met de naam GeForce Experience.

Nu heb ik zelf ook GeForce Experience op mijn pc staan, maar genoemde map bevindt zich op mijn pc niet op die plek.

 

Zelf had ik ook genoeg van steeds weer die nieuwe Game Ready drivers die mij werden aangeboden. Ik speel helemaal geen games en ik heb geen behoefte aan steeds weer een nieuwe driver voor de grafische kaart. Ik heb dat zoeken naar updates voor die driver op een andere manier gestopt.

Het pictogram van Nvidia staat in het systeemvak bij de klok. Het is mogelijk dat je eerst op het naar boven gerichte pijltje in het systeemvak moet klikken om het groene pictogram van Nvidia te zien.

Klik met de rechter muisknop op het pictogram van Nvidia en klik dan op Update preferences...:

 

5a3f844d393be-rmk_op_nvidia.png

 

Je krijgt dan dit venster te zien:

 

5a3f84701c2c4-2017-12-24_11_27_55-NVIDIA

 

In dit venster haal je het vinkje weg dat staat voor Automatically check for updates.

Klik daarna eerst op Toepassen en tenslotte op OK.

Je zult daarna geen popups meer krijgen met een melding dat er een nieuwe driver beschikbaar is.

 

In onderstaand venster kun je zien dat ik het zoeken naar Nvidia updates heb uitgeschakeld op 7 april 2017. Er staat nog wel een driver update van 6 april 2017 voor me klaar die ik zou kunnen downloaden, maar dat doe ik niet. Ik heb sindsdien geen meldingen meer gekregen dat er een nieuwe driver is voor de grafische kaart. Lekker rustig... :D

 

5a3f872908813-2017-12-24_11_44_48-NVIDIA

 

aangepast door porrelaar
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.