Ga naar inhoud

programma overzetten


vxvk

Aanbevolen berichten

Inderdaad.

Het viel mij op dat installatie ook verschillend kunnen reageren.

Wilde eergisteren moviemaker op mijn werk installeren (Win7 Enterprise 64 bits) en kreeg ook onderstaande foutmelding...

Wat bleek: ik was vergeten dat ik hem al geïnstalleerd had, maar hij stond niet zo zichtbaar in het menu en ik was dat vergeten.

Moviemaker werkte probleemloos en mijn collega in Graz kreeg wat hij nodig had... :xd:

 

Na dit verhaal was ik toch benieuwd hoe mijn desktop met Win10 pro 64 bits op zo'n actie reageert: Wel ... precies zoals het hoort... Moviemaker is reeds geïnstalleerd...

 

Nu zo schrijvend schiet me te binnen dat ik ergens op een forum ca 2 jaar geleden, deze nog eens aan de tand gevoeld heb https://www.windows-movie-maker.org/

Wat bleek, maar ik heb nog niet getest of het nog steeds zo is:

Als je deze dus installeert en "netjes" doet wat gevraagd wordt...... dan krijg je een naggy scherm die je niet ziet als je via de voordeur  de website bezoekt...

https://www.windows-movie-maker.org/windows-movie-maker-purchase.html

Maar ... je krijgt toch in de trial exact dezelfde Moviemaker te zien als die in Essentials 2102 zit?...

Nieuwsgierig geworden kwam ik er achter hoe ze het "flikken"..

Heel  simpel.... ze hebben een exe-schil geprogrammeerd die heel simpel na het nag-screen en dat je akoord gaat met een 30 dagen trial.... MovieMaker.exe opstart.

Oja... ? Ja.. die staat gewoon in hun map .... dus uiteraard MovieMaker.exe zelf alleen opgestart.... en zoals verwacht... MovieMaker start op zonder nag-scherm..:xd:

Wat een streek.... :thefinger:

 

Maar er zit wellicht toch een voordeel aan. Stel je hebt problemen om "onze" Essentials 2012 te installeren, dan kun je overwegen om dat programma te installeren en handmatig een snelkoppeling naar MovieMaker.exe te maken en die naar het menu, de desktop of naar de taakbalk te slepen. :xd:

 

image.png.bb753e6304ea516483e7e81893bcc9fd.png

 

 

fout_2.png

aangepast door route99
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het probleem is bij mij dat het lijkt of Essentials geïnstalleerd is maar de programma's staan niet op mijn computer. Dat is heel vreemd. Hoe kan het zijn dat alles geïnstalleerd lijkt maar dat dat niet het geval is. Ik ga nog eens die andere versie proberen te installeren maar volgens mij is dat een andere moviemaker dan in windows Essentials zit. Maar ik zal nog kijken. Gerda

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uren geleden, vxvk zei:

 Als ik alleen Photo Gallery en Movie Maker probeer te installeren krijg ik de eerste melding.

wl_2.png

 

Je had er voor gekozen om photo Gallery/ movie maker te installeren...... je gaat in alle Apps geen Windows live Essentials map terug vinden maar je moet op zoek naar de App Photo Gallery en naar de App Movie maker.

 

Klik op start-> Alle Apps.

 

2018-02-10_08h59_00.thumb.png.fc73d6e507b341e296666f132271217c.png

 

Scrol nu naar de M, dan zoek je bij de M naar movie maker. Is die aanwezig? Ja? klik er dan op. Movie maker wordt gestart. Indien neen meld het in je volgend bericht en probeer verder niks te veranderen.

 

2018-02-10_09h00_11.png.34fb578b1c3bfe27c47054c878c5348b.png

 

2018-02-10_09h01_40.png.43da11986da4360cdda644f819bf0147.png

 

 

Om Photo Gallery te openen ga je ook via start naar Alle Apps en scrol dan naar de letter P, daar tref je Photo Gallery aan. Klik erop en het programma start.

Indien neen meld het in je volgend bericht en probeer verder niks te veranderen.

 

2018-02-10_09h00_49.png.2b3edab9f236016f889ce96c11d7d1e5.png

 

2018-02-10_09h02_13.png.830234a1e7b9434da09ce729a4b6cb66.png

 

Laat dus in je volgend bericht weten wat bovenstaande oplevert.

 

indien bovenstaande negatief is gaan we verder in de verkenner maar dat plaats ik pas als bovenstaande niets oplevert.

 

 

2018-02-10_09h02_13.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben er weer. Nee, het levert niets op. Bij de Apps staan ze niet. Ergens moet er dus op de computer iets zijn waaruit het installatieprogramma opmaakt dat movie maker en photo gallery geïnstalleerd zijn. Iets in het register? Bij Users? Gerda

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.