Ga naar inhoud

programma overzetten


vxvk

Aanbevolen berichten

7 uren geleden, vxvk zei:

Ik heb besloten om een nieuwe schijf in mijn notebook te zetten. Daar heb ik nu windows 7 pro op gezet

Dit is al een erg lang topic, dus kan ik het best nog wat langer maken door zelf te reageren...;)

Dit topic staat in het forumonderdeel Windows 7. Niet terecht, volgens mij, want op de probleem laptop stond Windows 10 Pro 64-bit. Dat werd duidelijk uit de Speccy rapporten.

 

Gerda, je hebt nu een nieuwe harde schijf in die laptop gezet, maar waarom ga je er dan Windows 7 Pro op zetten? Je had toch ook direct een verse installatie kunnen uitvoeren van Windows 10 Pro 64-bit? Nu ga je een omweg maken via Windows 7, die niet nodig is.

 

Wanneer er eerder een geactiveerde versie van Windows 10 op je computer heeft gestaan, dan mag je de harde schijf vervangen en daarna opnieuw diezelfde versie van Windows 10 installeren.

Wanneer tijdens de installatie van Windows 10 gevraagd wordt om de productcode, dan klik je op "Ik heb geen productcode".

Nadat Windows 10 geheel geïnstalleerd is, zal, wanneer er een internetverbinding is, automatisch contact worden gelegd met de servers van Microsoft. Daar is jouw computer bekend en jouw Windows zal dan automatisch geactiveerd worden. Daar hoe je zelf niets voor te doen.

 

Hoe je Windows 10 downloadt en dan op een dvd of een USB stick zet, wordt uitgelegd door clarkie in de volgende handleidingen:

1. Op dvd branden: https://www.pc-helpforum.be/topic/59284-windows-10-gratis-en-legaal-downloaden/?tab=comments#comment-467703

2. Een opstartbare USB stick maken: https://www.pc-helpforum.be/topic/59284-windows-10-gratis-en-legaal-downloaden/?tab=comments#comment-467706

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo, ik ben klaar. Het heeft heel veel tijd gekost, vooral omdat er steeds weer iets moest gebeuren voordat de installatie van de upgrade door kon gaan. Uiteindelijk de goede download gevonden en daarna ook de foutmeldingen opgelost. Maar windows 10 staat erop en Movie Maker doet het. En daar ging het uiteindelijk om. De opstartbare usb stick had ik al eerder gemaakt en nu ga ik met behulp van het back-up programma natuurlijk een goede back-up maken. Nu nog mijn bestanden, foto's en websites die ik zelf onderhoud van de andere schrijf afhalen en hierop zetten en nog wat programma's die ik nog niet geïnstalleerd heb, installeren. Ik werk trouwens, naast Word, ook nog met Word Perfect.  Daarvan had ik een verkeerde installatie gemaakt op de D:\partitie. Ik had daarvoor geen aparte directory gemaakt en toen stond het programma met alle submappen gewoon onoverzichtelijk verdeeld over mijn d:\partitie. Ik wilde het opnieuw installeren en daarvoor de oude installatie verwijderen. Maar via de mogelijkheid om programma's te verwijderen onder windows kon ik WP niet vinden. Ook op de cd kon ik geen uninstall mogelijkheid vinden. Ik heb toen IOBIT uninstaller gebruikt en dat programma kon WP wel vinden en de-installeren. Ook dat probleem is dus opgelost. Maar jullie allemaal heel erg bedankt voor alle tijd. Mocht iemand nog willen upgraden, wat officieel niet meer schijnt te kunnen, dan heb ik het goede download bestand en de oplossing voor de vermelde fout. Nogmaals bedankt. Wat mij betreft kan het item nu gesloten worden. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • kape sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.