Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Beste Soeki,

 

Bestanden die je verplaatst naar je prullenbak worden normaliter niet automatisch verwijderd. Open je prullenbak, en welke bestanden vind je daar terug? Graag een printscreen hier posten.

 

Ga ook eens naar c:\gebruikers\(jouw naam)\Appdata\local\microsoft\windows\explorer : welke bestanden vind je daar? graag ook hiervan een printscreen plaatsen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan komen we dus terug naar je beginvragen - ja?:

 

Op 17-3-2018 om 21:43, Soekie zei:

Even samenvatten dus:
- zou mijn pc nu schoon zijn en dus vrij van gevaar?

- hoe zou ik deze bestanden kunnen terugvinden, mede daar bekende gratis progs zoals freeware suggereren dat er nooit iets onder afbeeldingen heeft gestaan. Ik weet wel beter...

De eerste is dus opgelost - geen beestjes meer.

 

Er hebben afbeeldingen onder 'Afbeeldingen' gestaan.

 

Verduidelijk even wat je bedoelt met (daar bekende gratis progs zoals freewere (typo?) suggereren dat er nooit hebben gestaan' : wat bedoel je ermee?

Ik veronderstel dat je gratis progs hebt gebruikt om te recoveren (terug te halen) ?  Zo ja: welke dan en wat is 'suggereren dat er nooit afbeeldingen stonden': wat vertelden ze precies? (of ongeveer precies ? :xd: )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 27-4-2018 om 16:54, vdhee zei:

Beste Soeki,

 

Bestanden die je verplaatst naar je prullenbak worden normaliter niet automatisch verwijderd. Open je prullenbak, en welke bestanden vind je daar terug? Graag een printscreen hier posten.

 

Ga ook eens naar c:\gebruikers\(jouw naam)\Appdata\local\microsoft\windows\explorer : welke bestanden vind je daar? graag ook hiervan een printscreen plaatsen.

 

Nooit?

Dan vrees ik dat ik ze zelf handmatig heb verwijderd of via een programma ter opschoning van de schijf ed...

 

 

image.thumb.png.d0cfeceb36f97f602fffc7d81053e04f.pngDit zijn echt stukken die ik heel recent verwijderde ...
 

 

image.png.2d5b3681e1f0d42aca27b6b7bd61da10.png

 

 

image.png.e91d677045284cac0ab9e3076468cd58.png

 

 

Bedankt om mee te zoeken!

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 28-4-2018 om 11:01, Passer zei:

Dan komen we dus terug naar je beginvragen - ja?:

 

De eerste is dus opgelost - geen beestjes meer.

 

Er hebben afbeeldingen onder 'Afbeeldingen' gestaan.

 

Verduidelijk even wat je bedoelt met (daar bekende gratis progs zoals freewere (typo?) suggereren dat er nooit hebben gestaan' : wat bedoel je ermee?

Ik veronderstel dat je gratis progs hebt gebruikt om te recoveren (terug te halen) ?  Zo ja: welke dan en wat is 'suggereren dat er nooit afbeeldingen stonden': wat vertelden ze precies? (of ongeveer precies ? :xd: )

 

Oeps, je interpretatie klopt: onder de map "afbeeldingen" vind ik adhv de recovery programma's weinig.
Anderzijds ben ik zo stom geweest om in een ijl en veel te vermoeid moment waarop ik alles heel logisch en stapsgewijs wou doen de fout te maken om recuva te kopiëren naar exact die map waar alles uit verdwenen is - en dus ook op die harde schijf... Hoe blond kan je zijn???

 

Eh om te weten wat het exact zei dan moet ik die progjes even terug laten draaien.
Gek genoeg was er een programma waar ik geld aan wou besteden uit Canada, maar dat was toen niet te koop: hun visa kaart werkte niet. :-/
Nochtans zag ik dat ik met dat programma heel wat documenten kon terughalen die weg zijn. :'(

Momenteel is mijn pc dus heel traag in de zin van onwerkbaar. Moet wel toegeven dat ik met FF werk en veel tabbladen tegelijk open. Nochtans is dit een vrij nieuwe pc.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit zijn ook bestanden die duidelijk recovered zijn (opnieuw: vanuit de vuilbak rechtstreeks of vanuit de ransomware? - ik vrees hier zeker het laatste want deze zaten mogelijk nog in de vuilbak zelfs omdat ze het meest recent zijn):

Normale naam "SAM". Maar is een ransomware zo sneu om er gewoon _AM van te maken? Opnieuw doet dit me vrezen dat het recovery is vanuit de vuilbak...

Ook onderstaande lijst kreeg ik mee gerecovered met deze: image.png.7169035778b960d6e61fc2729cebf5ef.png

Dit zijn eigenlijk de laatste foto's die ik met camera maakte, voor de ransomware toesloeg. Of maw het meest recente wat ik nog heb geüpload aan afbeeldingen onder mijn pc.



Kiest ransomware sowieso voor de map afbeeldingen (in engels pictures) of ben je ze al te slim af als je je foto's elders onderbrengt?
 

 

image.png.bd4d1f5bb1d1052ff242cbd9758d2f05.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Soekie zei:

Nooit?

Behalve dat je het ooit zèlf eens aangegeven hebt (bestanden bij het verwijderen nièt in de prullenbak bewaren ~ of soortgelijke formulering) worden verwijderde bestanden steeds in de prullenbak bewaard.

Nog een uitzondering erop: er zijn ook sneltoetsen om bestanden direct definitief te wissen (gebruik ik zelf geregeld) - dàn zijn ze natuurlijk ook definitief weg...

Of - zoals je schrijft: via sommige programma's, als malware aan het werk is, ...  dan kan het ook gebeuren...  :(

3 uren geleden, Soekie zei:

Dit zijn echt stukken die ik heel recent verwijderde

Daar staan wel jpg's bij die héél klein zijn: 58 en 124 kb is niet veel... - het volgende plaatje van db-bestanden van 1 kb - da's ook niet heel groot - het lijken me dus 'restanten' van bepaalde bestanden waar je wellicht niets meer mee kan doen - bemerk wel dat ik voor alle veiligheid 'lijken' en 'wellicht' gebruik, maar toch...

 

3 uren geleden, Soekie zei:

de fout te maken om recuva te kopiëren naar exact die map waar alles uit verdwenen is

ja, da's idd niet heel erg slim..  veel zal volledig of gedeeltelijk overschreven zijn (en niet met goed resultaat terug te halen)

 

3 uren geleden, Soekie zei:

Nochtans zag ik dat ik met dat programma heel wat documenten kon terughalen die weg zijn

Denk niet dat die allemaal een goed resultaat zouden geven als je ze terughaalt...

 

3 uren geleden, Soekie zei:

Momenteel is mijn pc dus heel traag in de zin van onwerkbaar

Dan zou ik achteraf je systeem maar eens laten scannen op malware, virussen,...

 

Je laatste grote plaatje met gerecoverde (of mogelijk te recoveren?) bestanden: foto' s van maar rond de 1000 Kb : ik betwijfel het - als je nu een foto (van die camera) op je computer zet: zijn die ook maar van die grootte? (als ik zelf foto's maak zijn die 2 / 5 mb groot...)

3 uren geleden, Soekie zei:

of ben je ze al te slim af als je je foto's elders onderbrengt

Als je zo slim bent van ze op een drager te bewaren die niet met je systeem verbonden is: dvd, usb-stick, externe schijf (die nièt ingeplugd is), de cloud,...

En ja: ransomware kàn in de map afbeeldingen gaan zoeken, maar kan gewoon ook gaan zoeken op de extensies in andere mappen...

 

Gouden raad van tante Kaat: bewaar je belangrijke bestanden altijd minstens op twee verschillende dragers waarvan er dus zeker één niet permanent met je systeem verbonden is;

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt. Ik weet het ... Daarvoor wist ik het ook al, maar je weet hoe dat soms gaat hé. :-S


Gewone scans op malware, virussen etc levert niets op. Is er iets anders wat ik kan doen? De pc blijft erg traag gaan voor zijn normale doen. Soms in die mate dat het onwerkbaar is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Degelijke controle op malware kan je door onze kenners laten doen:

lees dit even door:

 

en maak dan in ons onderdeel Bestrijding Malware en Virussen een nieuw topic aan (eventueel een linkje erbij naar dit topic) en plaats er je logjes.

Kenners gaan je daarna begeleiden

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Help. Het loopt hier volledig mis.

Programma's kijken ofzo gaat helemaal niet meer. Normaal online werken bv iets typen zoals hier, surfen of een mail typen is al heel moeilijk.

Mijn vrees die ik al voelde klopt: MBAM heb ik voor betaald. Maar is verdwenen of monddood gemaakt nadat ik het twee maal moest updaten... plotseling vanuit het niets. Ik vond het al vreemd dat men er bijschreef dat die update gratis was! Best, ik had ervoor betaald!!

Nu blijkt mbam nergens te zien op mijn pc (het staan dus niet aan). Antivir staat wel aan, samen met zonealarm.

Bij nader onderzoek staat MBAM wel nog onder de program files, maar als je daarop dubbelklikt geeft het een foutmelding ... en dat is het, daarna springt het gewoon af...
Wat moet ik nu doen? Ik vrees het ergste en dat ik hier weer met god weet wat zit!

Die foto's van zo'n laag kb: idd, bij mij zijn ze ook altijd groter, maar de foto die ik kopieerde is de foto die ik ook zag: met de fout en een deel dus zeer vaag ... dat kan misschien het kleinere formaat verklaren.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.