Ga naar inhoud

Windows 10 fout Code 38


janwillem

Aanbevolen berichten

Bij gebruik van een USB kan het stuurprogramma (driver?) niet worden geladen "omdat het geheugen nog een eerdere versie van het stuurprogramma bevat"(zo luidt de foutmelding) 

1 oplossing is telkens opnieuw pc opstarten. Is lastig om steeds weer te doen.

ben op zoek naar hoe ik structureel het probleem met de desbetreffende driver kan verhelpen. ik ben een -bijna- digibeet.

Jan Willem

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, volgens mij niet. Mijn Laptop is een Samsung R370 met Windows 10 geinstalleerd. Dit probleem bestond vorige week nog niet. Als ik eerst een USB stick erin doe, en daarna een andere (die van mijn externe harde schijf bv.) wordt de laatste niet herkend (of, zoals ik schreef in mijn vraag:  "niet worden geladen omdat het geheugen nog een eerdere versie van het stuurprogramma bevat" (zo luidt de foutmelding) "  

Link naar reactie
Delen op andere sites

O nee - meestal lukt dit wel goed, maar je kan er ook je stick mee naar de filistijnen helpen: als je hem namelijk uittrekt op het ogenblik dat hij nog actief is: dan staat hij onder spanning en kan je een stroompiek krijgen die hem ruïneert. (mogelijk geldt dit alleen voor een PC ??)

 

Hoe haal je een stick uit je systeem?

ga onderaan naar je systembalk en daar vind je dit (of soortgelijk) icoontje: image.png.c62c95ac33dfed66ef72f8ee14104c58.png

 

klik erop en je krijgt deze optie: image.png.fe7c8b6e65645a831e92b3cdc9e4ae3e.png (de naam Jumpdrive is bij jou mogelijk anders, maar je stick zal er iig bij staan)

Klik ook daar op en je krijgt een popupje dat jij je stick veilig zal kunnen verwijderen.

 

Plug daarna eens je andere stick in - lukt het dan wel goed? (wat ik vermoed, want je systeem zit in jouw geval nog met de gegevens van je eerste stick - die hij natuurlijk niet herkent als je ondertussen de tweede ingeplugd hebt)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Passer zei:

O nee - meestal lukt dit wel goed, maar je kan er ook je stick mee naar de filistijnen helpen: als je hem namelijk uittrekt op het ogenblik dat hij nog actief is: dan staat hij onder spanning en kan je een stroompiek krijgen die hem ruïneert. (mogelijk geldt dit alleen voor een PC ??)

 

Hoe haal je een stick uit je systeem?

ga onderaan naar je systembalk en daar vind je dit (of soortgelijk) icoontje: image.png.c62c95ac33dfed66ef72f8ee14104c58.png

 

klik erop en je krijgt deze optie: image.png.fe7c8b6e65645a831e92b3cdc9e4ae3e.png (de naam Jumpdrive is bij jou mogelijk anders, maar je stick zal er iig bij staan)

Klik ook daar op en je krijgt een popupje dat jij je stick veilig zal kunnen verwijderen.

 

Plug daarna eens je andere stick in - lukt het dan wel goed? (wat ik vermoed, want je systeem zit in jouw geval nog met de gegevens van je eerste stick - die hij natuurlijk niet herkent als je ondertussen de tweede ingeplugd hebt)

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.