Ga naar inhoud

Usb-stick beveiligen tegen wissen


carambole

Aanbevolen berichten

  • Reacties 23
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Is praktisch allemaal versleutelen/ontsleuten dat Delen met ww. 

De enige manier is dan nog op dvd of cd branden. Daar kan dan alleen lezen gedaan worden, wat ik wou. 

Ik heb al 4 dvd 4,7 gB gebrand maar er staat nog 12 gB op  om weg te zetten. 

Deze stick wordt door mijn laptop gegijzeld , uitwerpen gaat telkens niet. En de vorige 32 gB .flac heeft de laptop toen stuk gemaakt.

Je hebt Recuva, Wondershare maar kosten zijn ca 50€ om je .flac's terug te hebben. Je krijgt een paar terug maar titel/artiest matchen niet 

Daarom kopieer ik telkens naar het station,hij moest nog eens kuren hebben met de >100 cd's en weken werk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik Scandisk en dat al jaren met dezelfde. (Gebruik dat zowel bij Windows PC als bij Linux laptop)

Meestal haal ik uit als ik afsluit.

Soms haal ik gewoon uit de usb poort zonder aan Windows vragen.

Vragen aan Windows doe ik nooit.

 

Een keer per week maak ik een kopie van usb-stick en zet ik op de nas en externe harddisk dat steeds verwijdert wordt van pc.

 

 

aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, stegisoft zei:

Soms haal ik gewoon uit de usb poort zonder aan Windows vragen.

Vragen aan Windows doe ik nooit.

Dan heb je tot hiertoe geluk gehad: als de stick op dat ogenblik nog in gebruik is, staat er ook spanning op en het uithalen van een stick onder spanning kan een hogere spanningsschok veroorzaken die je stick een overspanning geeft en doet stuk gaan...

 

't is maar dat je 't weet (maar voor mijn part doe je het zo door hoor :) )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan heb je tot hiertoe geluk gehad: als de stick op dat ogenblik nog in gebruik is

Daarom kies ik een betere stick.

Maak nik uit. Het is iets van Windows.

Gisteren deed ik zelfs 5 keer en het werkt prima.

Ik had zelfs eruit gehaald terwijl Windows ermee bezig was. (met een ander stick)

Deed dat omdat het te lang duurt.

Werkt nog altijd prima.

Ik raad andere af om mij niet te volgen.

 

 

aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik neem toch aan dat u ons wil afraden om uw voorbeeld te volgen? (U neemt de usb-stick uit zonder het aan Windows te vragen).

Ja , dat bedoeld ik.

Doch ik snap niet waarom ik eerst aan Windows moet vragen om de usb-stick eruit te halen.

Er zijn zoveel dingen in Windows dat ik niet mag maar mijn huidige Windows is van juli 2015 en nog nooit een herstelpunt moeten terugzetten.

De tijd dat Windows niet herstelt is allang voorbij. Windows 10 is tegenwoordig heel veel in staat om fouten te corrigeren.

Moest er iets zijn dan zal Windows 10 jou wel zeggen wat aan de hand is.

Men denk teveel aan de periode XP of Windows 7

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.