Ga naar inhoud

Invoer van netwerkreferentie is plots nodig voor toegang tot NAS


EYES-T

Aanbevolen berichten

Hoi,

De titel omschrijft het probleem volledig.

Voor de toegang tot mijn NAS in explorer moet ik als netwerkreferentie plots een gebruikersnaam en wachtwoord invoeren.

De gebruikersnaam die wordt voorgepositioneerd is een die ik enkel gebruik voor mijn VPN(!), het wachtwoord daarvoor werkt niet.

Het is Windows -beveiliging die dit vraagt dus uiteraard heb ik ook met die gebruiker en wachtwoord geprobeerd.

Ergens anders op dit forum las ik dat je via configuratiescherm, referentiebeheer dit kon beheren. Die referentie stond inderdaad aangeduid en ik heb geprobeerd het wachtwoord te wijzigen. Maar plots was de volledige referentie verdwenen!! Mogelijk heb ik iets verkeerd gedaan.

Er blijft een wachtwoord gevraagd worden maar de referentie is er niet meer....

Zowel de PC als de NAS heb ik heropgestart, geen verschil....

De PC draait op Windows 10 en de NAS is een WDMycloud
Het "dashboard" van de NAS via ip-adres werkt perfect.

Iemand enig idee hoe dit op te lossen?

Alvast bedankt voor elke reactie!

PS Ik weet dat cross-posting eigenlijk "not done" is maar ik heb dezelfde vraag gesteld in het Microsoft forum. Ik hoop dat jullie hiervoor begrip hebben aangezien de toegang tot bestanden op mijn NAS essentieel is voor mijn werk. Moest daar een oplossing gevonden worden, post ik die uiteraard hier zodat andere forumleden er in de toekomst misschien ook iets aan hebben.
 

!!Netwerkref.JPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Netwerkreferentie is niks anders dan gewoon gebruikersnaam + wachtwoord van WDMycloud in te geven.

Dat kan bijvoorbeeld die van:

Het "dashboard" van de NAS via ip-adres werkt perfect.

Maar dat kan ook door een door u toegevoegd gebruikers.

 

Dat heeft totaal niks met Windows te maken.

 

Indien het niet lukt dan dashboard binnen gaan en daar wachtwoord opnieuw instellen.

Let op: soms kan het zijn dat vreemde tekens niet worden aanvaard.

Best ook om geen qwerty toets gebruiken dat anders is dan azerty.

Bijvoorbeeld: geen A of Q gebruiken

 

Kijk wel even of je nog altijd de juiste toetsenbord indeling hebt: azerty of qwerty

 

Nota: het heeft ook niks met VPN te maken.

 

aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites

Stegisoft,

 

Bedankt voor de snelle reactie!

 

Ik dacht dat het wel met Windows te maken had, bovenaan de melding staat toch "Windows Beveiliging".

Mijn Nas is ingesteld dat ik géén wachtwoord nodig heb. Dus de NAS vraagt mij nooit en nergens een wachtwoord

als ik op déze PC werk.

 

Dat de NAS en de VPN mekaar beïnvloeden heb ik al wél gemerkt. Als mijn VPN "aanstaat" wordt mijn NAS

nergens meer weergegeven in Explorer. Zet ik de VPN af, direct terug toegang tot de NAS. Het gaat allebei

toch over netwerken, er zal daar toch wel ergens een conflict zijn. Maar dat stoort me niet.

 

Ik zal al eens beginnen met het instellen van een wachtwoord op de NAS en zien wat dat geeft.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, EYES-T zei:

Dat de NAS en de VPN mekaar beïnvloeden heb ik al wél gemerkt. Als mijn VPN "aanstaat" wordt mijn NAS

nergens meer weergegeven in Explorer. Zet ik de VPN af, direct terug toegang tot de NAS. Het gaat allebei

toch over netwerken, er zal daar toch wel ergens een conflict zijn. Maar dat stoort me niet.

Het is geen conflict en ook geen bug.

De NAS hangt aan je thuisnetwerk en kan daarop perfect gezien en benaderd worden.

Zodra je de VPN aanzet, zit je eigenlijk op een ander netwerk.

Dan is het volkomen normaal dat je daar de NAS dus niet kan zien.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad iets meer informatie dat ik op het etiket (met een vergrootglas!) kon lezen

 

Western Digital Corporation

Model name : WDMycloud

Model number : GLCR

 

Voor de volledigheid nog de serial number: WXN1H26X9M6R

 

@stegisoft Wat bedoel je met "als je opnieuw opstart"?

 

Zowel de NAS als de PC heb ik al eens terug opgestart en de situatie blijft dezelfde.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.