Ga naar inhoud

Windows hello


Mike9090

Aanbevolen berichten

Laatst was er een probleem met mijn laptop dus toen had ik een pincode gemaakt om in te loggen (mijn wachtwoord deed het niet maar tijdens pincode maken ineens wel) maar nu elke keer als ik mijn laptop open en inlog komt er een scherm met een pincode maar ik wil geen pincode instellen. Hoe haal ik dat weg?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ga naar Instellingen (tandwielicoontje) / Accounts / Aanmeldingsopties (in linker kolom).

In het rechter vensterdeel ga je naar Pincode en klik op Verwijderen.

 

Opgelet: Je gaat terug met het wachtwoord van je Microsoft account moeten inloggen. Je moet er dus van zeker zijn dat je over het juiste wachtwoord beschikt.

 

Sorry falstring, ik had mijn antwoord al enkele uren klaar staan en was het vergeten te plaatsen.:blush:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Mike,

 

Waarom antwoord je nu in het Engels? Omdat ik een Engelstalige video had ingevoegd? Je volgende reacties graag in het Nederlands.

 

droske gaf gisteren om 12:26 uur al de juiste instructies. Had je die opgevolgd?

Hij gaf ook duidelijk aan dat je zeker moet zijn dat je het juiste wachtwoord voor je Microsoft account kent. Log daarvoor via je browser in op je webmail van Microsoft (Hotmail/Outlook.com). Lukt dat, dan kun je die pincode gaan verwijderen.

 

Op een van mijn pc's log ik in met een Microsoft account. Speciaal voor jou heb ik op die pc een pincode ingesteld. Daarna zal steeds gevraagd worden om in te loggen met die pincode, maar dat is niet verplicht! Je kunt ook dan nog steeds met je wachtwoord inloggen.

 

5c13a01bcf783-1._Klik_op_Aanmeldingsopti

 

Als je een pincode hebt ingesteld, maar af en toe liever met je wachtwoord inlogt, dan klik je in bovenstaand venster op Aanmeldingsopties, en daarna zie je het volgende:

 

5c13a07591580-2._pincode_of_wachtwoord_k

 

Je kunt dan kiezen voor pincode of voor wachtwoord.

 

Maar jij wilt blijkbaar helemaal van die pincode af.

Dan doe je wat droske schreef:

Op 13/12/2018 om 12:26, droske zei:

Ga naar Instellingen (tandwielicoontje) / Accounts / Aanmeldingsopties (in linker kolom).

In het rechter vensterdeel ga je naar Pincode en klik op Verwijderen.

Nadat je op Verwijderen hebt geklikt, krijg je de vraag of je dat echt wilt. Klik in dat venster weer op Verwijderen:

 

5c13a1a1487fd-3._geef_ww_van_micro_accou

 

Er komt dan een venstertje op waarin je het wachtwoord voor je Microsoft account moet invullen. Doe dat en klik daarna in dat venstertje op OK.

 

Wanneer je daarna naar de Aanmeldingsopties kijkt, dan zul je zien dat je geen pincode meer hebt:

 

5c13a20fac1b7-4._Ikheb_geen_pincode_meer

 

Start daarna je computer opnieuw op. Mij werd daarna niet meer gevraagd naar mijn pincode, maar naar mijn wachtwoord:

 

5c13a2796a347-3._er_wordt_nu_alleen_gevr

 

Ik heb de computer daarna nog een tweede keer opnieuw opgestart en er werd weer gevraagd naar mijn wachtwoord, dus niet naar mijn pincode.

Het is mogelijk dat ik toen per ongeluk klikte op Aanmeldingsopties, want ik zag toen 2 pictogrammen:

 

5c13a30384bf6-4._Er_wordt_ww_gevraagd_ma

 

De foto is niet erg duidelijk, maar je kunt wel zien dat er naar het wachtwoord wordt gevraagd.

 

Ik hoop dat je er met deze instructies wel uitkomt.

Succes!

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Gast sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.