Ga naar inhoud

Bureaubladpictogrammen verwijderen


Mike9090

Aanbevolen berichten

Eenvoudig: aanklikken en op delete drukken (ze komen dan zelfs nog in je prullenbak terecht)

 

Verschillende in één keer verwijderen: klik er één aan, druk nu op je Ctrl-toets (blijf drukken) en klik er andere aan. Dan opnieuw deleten met je delete-knop

Link naar reactie
Delen op andere sites

En om je helemaal gerust te stellen (want daar twijfel je blijkbaar over): als je doet wat Passer schrijft, dan verwijder je alleen de snelkoppelingen die op je bureaublad staan. Je verwijdert daarmee niet de bestanden of programma's die elders staan en waarnaar die snelkoppelingen verwijzen.

 

Snelkoppelingen naar bestanden of programma's herken je aan het kromme pijltje linksonder. Ik laat er 3 zien:

 

5c1c19ea0a492-snelkoppelingen.png

 

Als ik die snelkoppelingen verwijder, blijven de programma's gewoon staan. Het is voor mij dan alleen wat lastiger om die programma's te vinden en te starten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uren geleden, Passer zei:

Eenvoudig: aanklikken en op delete drukken (ze komen dan zelfs nog in je prullenbak terecht)

 

Verschillende in één keer verwijderen: klik er één aan, druk nu op je Ctrl-toets (blijf drukken) en klik er andere aan. Dan opnieuw deleten met je delete-knop

Nee maar ik bedoel zonder dat je ziet dat er iets in mijn prullenbak staat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

35 minuten geleden, porrelaar zei:

Als je niet wilt dat de door jou verwijderde bestanden of snelkoppelingen in de prullenbak terechtkomen, dan moet je de Shift toets ingedrukt houden, terwijl je op de Delete (of Del) toets drukt. De snelkoppelingen of bestanden worden dan direct permanent verwijderd.

Maar is dat dan dan het hele bestand of alleen de snelkoppeling?

Link naar reactie
Delen op andere sites

In een vorig bericht liet ik zien hoe een snelkoppeling eruitziet. Snelkoppelingen hebben zo’n krom pijltje in de linker benedenhoek van het pictogram.

Een snelkoppeling op het bureaublad kan bijvoorbeeld verwijzen naar een programma dat in de map Program Files staat, of naar een Word bestand dat bij jou in de map Documenten staat.

 

Als je de snelkoppeling verwijdert, dan verwijder je ook echt alleen de snelkoppeling. 

Het bijbehorende bestand of programma zal bewaard blijven.

 

En volgens jouw vraag (in je startpost) wil jij dat het originele/echte bestand bewaard blijft. Alleen de snelkoppeling naar dat bestand moet verdwijnen.

Een snelkoppeling is niets anders dan een snelle manier om bij een bestand of programma te komen.

aangepast door porrelaar
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.